Hoppepåtur i juli

Hoppepåtur i juli

Jeg og kjæresten tenkte å ta en hoppepåtur i juli, da vi har barnefri.
jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en uke i tyrkia, (alanya) men er åpen for andre solfylte steder også.

Jeg vil helst ha spesifisert bosted, men er åpen for uspes. også om fler har gode erfaringer med det!

Så da lurte jeg på om noen har tatt en hoppepåtur her?

Hvor fant du reisen?
Hvilket flyselskap fløy du med?
Hvilken mnd dro du?
Hvor dro du?
pris? en eller to uker?
spes el uspes?

Vi har også muligheten til å fly fra sverige, da vi skal være der dagene før vi evt drar..

Re: Hoppepåtur i juli

Det er vel sjelden restplasser å opprive til veldig gode priser i juli, så jeg ville bestilt tur nå om jeg ville være sikker på å få en plass. I alle fall om det blir dårlig vær i Norge fram til det.

www.solfaktor.no synes jeg det beste stedet å lete, der kan du også søke på "Syden" og legge inn de begrensninger som passer med hensyn til det meste.

Jeg har dratt på noen slike reiser, forskjellige steder, bl.a. Tenerife, Kypros og Marokko. Har vært fornøyd alle ganger, også med bosted på uspesifisert.

ok. finner bare turer til rundt 4000 pr pers nå i juli. og da gidder vi ikke reise. kan ikke bruke nærmere 10 000 på bare fly og hotell.
ser at det er turer med spesifisert hotell til tyrkia i juni for under 2000. hadde håpet på noe sånt i beg. av juli også...

så vi får bare krysse fingrene..

Charterbransjen bruker uttrykket "restplass" om en slikk hoppepåtur. Det er, som navnet indikerer plasser som er igjen når det er nært opp til avgang. Du vil ikke finne restplasser nå for turer i juli.

Da jeg jobbet på reisebyrå kunne kunder komme inn i januar-februar for å finne en restplass i Juli. Det ble ikke mye tur på dem.

Skal du ha en restplass i juli må du gamble. Jo nærmere avgang jo laver pris, men også sjanse for at det blir utsolgt.

Charterbransjen bruker uttrykket "restplass" om en slikk hoppepåtur. Det er, som navnet indikerer plasser som er igjen når det er nært opp til avgang. Du vil ikke finne restplasser nå for turer i juli.

Da jeg jobbet på reisebyrå kunne kunder komme inn i januar-februar for å finne en restplass i Juli. Det ble ikke mye tur på dem.

Skal du ha en restplass i juli må du gamble. Jo nærmere avgang jo laver pris, men også sjanse for at det blir utsolgt.

Det er det vi skal. vi kan jo bestille kvelden før, om det skulle dukke opp noe.
Mente det at turer som er restplass i juni ligger ute for rundt 2000 nå. så håper på å finne noe til ca samme pris i juli.. Men som han her oppe skrev, så ville han bestillt tur i juli nå, og det vil jeg ikke bruke penger på. vi har ikke råd å reise om vi må bruke 8-10 000 på fly+hotell..

men vi får ha is i magen, og krysse fingrene for at det dukker opp noe rimelig

Det vil være ekstremt sjelden at det vil være restplasser i juli for noe særlig mindre enn 3.000-4.000, om noe i det hele tatt. Dette skyldes skoleferien, da "alle" har fri. Fram til St. Hans kan man få billige billetter, eller etter ca 15. august. Så hvis dere ikke har griseflaks og finner noe i juli, kan det være lurt å vente til august.

Er jo bare å følge med og se hva som dukker opp. Du finner jo et greit søk på forsiden på osl.no .

Dette har jeg gjort mange ganger (hoppepåkjærestetur, altså), selv om det er noen år siden nå.

Vi reiste alltid uspesifisert, siden det var billigst, men betalte noen hundrelapper ekstra for å sikre at vi fikk dusj/bad på rommet. Vi reiste alltid med seriøse selskaper (de kjente, f.eks. Ving, Apollo, gode gamle Gulliver osv.). Vi hadde is i magen, bestilte vanligvis et par dager før vi dro. Vi reiste alltid til Hellas. Det var alltid vellykket. Favorittsteder for uspesifisert kjersting med spesifisert kjæreste: Skopelos, Skiatos, Parga.

Lykke til og god tur! :)

Mente det at turer som er restplass i juni ligger ute for rundt 2000 nå. så håper på å finne noe til ca samme pris i juli.. Men som han her oppe skrev, så ville han bestillt tur i juli nå, og det vil jeg ikke bruke penger på. vi har ikke råd å reise om vi må bruke 8-10 000 på fly+hotell..

men vi får ha is i magen, og krysse fingrene for at det dukker opp noe rimelig

Charterselskapene tjener nesten alle sine penger i juli, og det skyldes fulle fly og høye priser. Resten av året (med unntak av høstferie, juleferie, vinterferie etc) er det bare om å gjøre å holde hjulene i gang til en lavest mulig kostnad for å redusere tap.

Det å forvente de samme prisene i juli som i juni (og da antar jeg du har sett priser på reiser før skoleferien tar til), ser jeg på som svært lite sannsynlig med mindre dere har griseflaks som Airbus Trond nevner.

Back