Hong Kong-tråden

Re: Hong Kong-tråden

Er det mulig å komme seg fra Macau til HKG flyplass og rekke SAS sin 09:05 avgang?

Det er litt irriterende med SK hjem. I fjor var jeg på Cheung Chau og hadde ikke tenkt så veldig på hjemreisen. Helt til været ble dårlig siste dagen og det var snakk om at fergene kunne bli innstilt! Sov heller dårlig den natta, noe som var like greit og hoppet dermed på første fergen som gikk på morgenen. Det gikk heldigvis bra. Men framover har jeg heller ordnet hotell ved flyplassen natta før.

Det er litt irriterende med SK hjem
Enig. Hvis man bruker HKG som transit er det umulig å få tidlig nok fly fra SIN/BKK/etc. som korresponderer på morgenen. Grunnen til å gjøre det er SK sine tilbud, ekstra poeng og ev courtesy upgrade.

HKG er en kul futuristisk by, og legger gjerne inn 1-2 dager transit. Men på vei hjem er jeg mest klar for å ha en sammenhengende reise, hvis det ikke er i F da :) Vet ikke om andre har det slik?

Har bestilt et par netter der på to ulike fremtidige turer. Hva synes du om hotellet?

Jeg har bodd på Regal én natt. Det var forferdelig. Støvete, skittent rom. Badet luktet kloakk, og dårlig fall gjorde at vannet rant i motsatt retning av sluket etter å ha dusjet. Bråkete air condition. TVen virket ikke.

Styr unna, er mitt råd. Jeg har også bodd på Novotel Citygate, og det var noe bedre, men allikevel støvete.

Jeg tror de gambler på at folk med dårlig tid og desperat behov for søvn ikke orker å klage på rommene.

Hong Kong-tråden

Vi bodde en natt der 14-15. juli. Helt greitt rom i etasjen over Club. Rent og pent, og ikke noe vann eller luktproblemer på badet. Booket billigste rom gjennom hotels.com, men ble oppgradert til high floor. Vi kom inn fra BKK med siste TG flight og skulle ut med SK morgenen etter.

Sent from my iPad using Tapatalk

Når det kommer til hvor man vil bo, kommer det vel an på hva man ønsker med besøket, hvor lang tid man har der, og hvor mange ganger man har besøkt HK.
Jeg har vært der kun i privat regi, 7 ganger, og har flyttet over fra cowloon side til island side etterhvert. For førstegangsbesøkende vil jeg si det kommer an på hvilken type reise man er, og evt. hvilken type turist :)
Hvis man er typen som alltid flyr i C for private penger, er kanskje island side å foretrekke?

Jeg har bare vært i HKG én gang, og bodde da på InterContinental Grand Stanford i East Tsim Tsa Shui. Hotellet var fint, og lå like ved skredderen, men et godt stykke fra MTRen som går over til HK Island. Jeg var over på HK Island hver eneste dag, og det meste av ferger, bussturer o.l. går jo derfra, så jeg vil nok forøke å finne et sted der neste gang. Bare synd at de fleste mellomklassehotellene ligger i TTS, hotellene sentralt på Island er jo stort sett styggdyre luksushoteller. Tar gjerne i mot tips til bra hotell på Island som ikke koster skjorta.

Jeg har bare vært i HKG én gang, og bodde da på InterContinental Grand Stanford i East Tsim Tsa Shui. Hotellet var fint, og lå like ved skredderen, men et godt stykke fra MTRen som går over til HK Island. Jeg var over på HK Island hver eneste dag, og det meste av ferger, bussturer o.l. går jo derfra, så jeg vil nok forøke å finne et sted der neste gang. Bare synd at de fleste mellomklassehotellene ligger i TTS, hotellene sentralt på Island er jo stort sett styggdyre luksushoteller. Tar gjerne i mot tips til bra hotell på Island som ikke koster skjorta.

Fergen går jo rett utenfor Intercontinental da. Og på baksiden kommer du ned til MTR. Det er bare litt skjult nedgang.

Fy Fnate, nå tror jeg du blander Intercontinental og Intercontinental Grand Stanford! ;)

Nå må jeg tilstå at jeg ikke er har finlest hele tråden... Men er det mulig å finne et OK hotell "ute på øya" til omlag NOK 2.000,-? Gjelder første uken i oktober. Anbefalinger mottas:) Kan kanskje strekke budsjettet litt...

Nå må jeg tilstå at jeg ikke er har finlest hele tråden... Men er det mulig å finne et OK hotell "ute på øya" til omlag NOK 2.000,-? Gjelder første uken i oktober. Anbefalinger mottas:) Kan kanskje strekke budsjettet litt...

Har selv bodd på Butterfly on Wellington, og bor der gjerne igjen! Grei plassering (kommer selvfølgelig litt ann på hva du har lyst til å gjøre der...) og god standard på hotellet.

http://www.butterflyhk.com/eng/our-hotels/butterfly-on-wellington/default.aspx

Ta eventuelt en titt på kartet for å se om det passer deg :)

Bodde på Grand City Hotel i Oktober 2015, helt nytt, mye hotell for pengene. ca 10 min gange til tbanen. Ligger i Western District, lukter litt dyremat på bakkenivå pga. alle kinesisk medisin sjappene.

Betalte 3000kr for en uke dobbeltrom.

Takk for tips til både K3nn7 og Kanon. Gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg mente 2.000,- per natt. Er ikke høyderedd (i alle fall ikke innendørs...), så god utsikt er et pluss.

Hmmm... Etter å ha lest hele tråden og bedrevet litt tankevirksomhet (det skjer ikke så ofte) så spørs det jammen om jeg ikke havner på Kowloon/TST likevel. Så da er spørsmålet; ICON eller Shangri-La? Sistnevnte litt mindre dyrt. Begge litt over budsjett, men kan slenge inn et par hotels.com bonusovernattinger som gjør det hele veldig overkommelig. Hva tror folket?

Hmmm... Etter å ha lest hele tråden og bedrevet litt tankevirksomhet (det skjer ikke så ofte) så spørs det jammen om jeg ikke havner på Kowloon/TST likevel. Så da er spørsmålet; ICON eller Shangri-La? Sistnevnte litt mindre dyrt. Begge litt over budsjett, men kan slenge inn et par hotels.com bonusovernattinger som gjør det hele veldig overkommelig. Hva tror folket?

Shangri-La

Har bodd på begge, og de er fine. Men Shangri-La gir litt mer "western peace of mind"

Shangri-La

Har bodd på begge, og de er fine. Men Shangri-La gir litt mer "western peace of mind"

Stemmer i her! Flott og rimelig hotell, ekstremt bra plassering i forhold til pris på Island Side :D

Mange takk begge to. Da går jeg for Shangri-La og sparer også noen hundrelapper per natt[emoji106]

For hva det er verdt;

Bodde nettopp på Hong Kong Conrad, nabohotellet til Shangri-La. Veldig OK, og kombinasjonen poeng + cash, samt salg hos Hilton ga mer enn gode nok priser til Hong Kong Island å være.

Utsikten fra rommet, øverste etasje (61.), to etasjer over Executive Lounge i 59., så slik ut;

IMG_1270.jpg

Veldig mye bra tips i denne tråden. Jeg endte selv opp med å booke The T Hotel som ligger et stykke ut i periferien. Noen som har bodd der før? Booket med gratis avbestilling så jeg har mulighet til å avbestille om jeg finner noe "bedre". Det er ingen metro i nærheten men går busser rett utenfor hotellet ser jeg. 910 HK dollar per natt inkl frokost.

Men vurderer fortsatt å gå for noe litt mer sentralt. Jeg har valgt meg bort noen områder. Var en stund gira på Tsim Tsa Shui og Mongkok men egentlig liker jeg det litt mer laidback,og har inntrykk av Tsim Tsa Shui er rimelig overbefolka og det blir litt slitsomt med turistflommen i 10 dager. Definitivt spennende å besøke noen timer men trenger ikke akkurat overnatte der. Det som virker mest spennende for meg av områder å bo i er Causeway Bay og Wan Chai. Jeg ser at mange av Butterfly hotellene ligger i det området og det virker som gode alternativ. Det står i så fall mellom Butterfly Victoria, Butterfly on Waterfront, Butterfly on Morrison, Butterfly on Hollywood. Noen med erfaringer?
Wellington er utenfor min budsjettklasse (max 1000 HK dollar natta, helst rimeligere) Hadde vært interessant med noen sammenligninger. Disse 4 er litt rimeligere enn The T Hotel, men når man tar i betraktning at frokost ikke er inkludert i prisene jeg sjekket, blir det omtrent det samme.

Last edited:
Back