Hong Kong - London i økonomiklasse tips

Hong Kong - London i økonomiklasse tips

Hei,

Ettersom jeg bestreber å være så snill som mulig kom jeg isted på tanken om å kjøpe flybilletter til min venninne i Hong Kong så hun kan feire nyttår med meg i London.

Har gjort et par søk og ser ut til at jeg må ut med rundt 7000NOK hos de fleste selskaper - dette er vel en fair pris?

Noen med kjennskap til de forskjellige økonomiproduktene? Tenker at BA, Cathay og Virgin er de mest aktuelle, den tid de flyr direkte, men jeg er åpen for alt.
Kan legge til at jeg har elitestatus i *A og OW, men hun vil vel ikke dra nytte av disse fordelene sålenge jeg ikke reiser?

Takk

Re: Hong Kong - London i økonomiklasse tips

Får opp EK til 6 400,- som det laveste med utreise i romjulen og retur første helgen etter nyttår. Er nok mulig å komme en tusenlapp eller to ned på andre tider av året, men neppe rundt jul/nyttår.

Hvis det bare er noen hundrelapper i forskjell hadde jeg valgt VS/BA/CX direkte i stedet. Litt hipp som happ, er ikke stor forskjell på dem i Y. VS/CX har bedre IFE med mindre det er med en av BAs A380-avganger, som er omtrent like bra. Statusen din har ingen betydning.

Edit: Hvis poengopptjening er av betydning: BA har 100% opptjening i alle økonomiklasser, CX er mye mer gnitne på det, og gir 0% til partnere for en del lave bookingklasser.

Last edited:

Sålenge jeg ikke kan få poengene har det ingen betydning overhodet.
Jeg heller litt mot Virgin, da dette er et selskap jeg synes det hadde vært kult å prøve i business (upper class) - er de litt "kulere" i eco også, eller er det bare reklame?

Er det en god venninne kan du lage family account med deg som sjef. Da er det lurt å fly BA.

Er det en god venninne kan du lage family account med deg som sjef. Da er det lurt å fly BA.

Et godt tips, kanskje jeg skal gå for BA og gjøre det da. Prisen er den samme uansett.
Jeg går utifra at terskelen for family account er vanvittig lav. Merges denne med min nåværende konto hos BA? Den gir vel ikke "familien" status?

Last edited:

Et godt tips, kanskje jeg skal gå for BA og gjøre det da. Prisen er den samme uansett.
Jeg går utifra at terskelen for family account er vanvittig lav. Merges denne med min nåværende konto hos BA? Den gir vel ikke "familien" status?
Ikke samme status, og man må ha samme adresse på kontoene. Men husk at alle poengene er samlet, så ved uttak trekkes det fra begge kontoene forholdmessig ifht. individuell saldo.

Sålenge jeg ikke kan få poengene har det ingen betydning overhodet.
Jeg heller litt mot Virgin, da dette er et selskap jeg synes det hadde vært kult å prøve i business (upper class) - er de litt "kulere" i eco også, eller er det bare reklame?

Fløy Virgin Atlantic fra HKG-SYD for litt over et år siden, og jeg må si at jeg ikke var veldig imponert.
De hadde imotsettning til BA, KL og SK et ok amenity kit med både tannbørste, sokker, øreplugger og sovemaske.
Beinplassen og ife var ikke noe og skryte av etter å ha flydd ETIHAD eco litt tidligere.

Men hvis dealen er at du ikke skal reise selv ville jeg nok valgt det billigste, selv om det innebar et stopp eller to ;)

Fløy Virgin Atlantic fra HKG-SYD for litt over et år siden, og jeg må si at jeg ikke var veldig imponert.
De hadde imotsettning til BA, KL og SK et ok amenity kit med både tannbørste, sokker, øreplugger og sovemaske.
Beinplassen og ife var ikke noe og skryte av etter å ha flydd ETIHAD eco litt tidligere.

Men hvis dealen er at du ikke skal reise selv ville jeg nok valgt det billigste, selv om det innebar et stopp eller to ;)

Takk, da høres det ut som jeg skal styre unna Virgin. Planen er å velge det rimeligste, men om den koster 600,- mer for direkteflight, og man kan slippe 23t til DXB uten lounge betaler jeg gjerne det.

Takk for alle svar!

Nå er jeg jo ikke akkurat kjent for å reise i eco da, men jeg har hørt mye skryt av CX sin eco klasse. Har hørt bedre omtaler av den enn BA og jomfruflyet.

Nå er jeg jo ikke akkurat kjent for å reise i eco da, men jeg har hørt mye skryt av CX sin eco klasse. Har hørt bedre omtaler av den enn BA og jomfruflyet.

Med tanke på nicket ditt er det vel ikke ofte du er bak gardina nei, er vel kun på flygninger bizz ikke eksisterer det eller?

Back