Originally posted by Martin
Angående prisen på FedEx-forsendelsen, så er det ikke sikkert den er så gal..
Mottok en pakke fra Florida, med en vekt på ca. 6-7 kilo, som ble sendt som FedEx Intl Economy, og frakten alene kom på 888 NOK, eller ca. 167 dollar.. Det var også inkludert en liten rabatt på ca. halvannen hundrelapp. Men nå vet jeg ikke hva pakken din veier, og hvor den evt. skulle sendes fra.. Om du vil kan jeg godt undersøke den prisen når jeg kommer på jobb på mandag, om du sender meg info om ca. vekt, samt hvor den skulle sendes fra (land, by, postal/zip code..).
Allikevel, så er det feil å si at det skyldes høye avgifter i Norge. Alle eventuelle avgifter (i dette tilfellet, momsen), er det du som betaler til FedEx her, og ikke via avsender.
Og har han sagt 28,95 USD, så er jeg selvølgelig enig i at han ikke plutselig skal forlange 210..
Originally posted by Leorim
Som eg sa i øverste linje,
så betalte eg selgeren $ 28,95 i porto
Fyren sender hele pakken til FEDEX som skal ha 210 i porto
Er det så vanskelig å forstå hva jeg skriver ? :angry:
Originally posted by G-COLE
-Neida, er ikke det... ;-)
Men tror altså fortsatt at det er en avgift dette. -For når du har betalt 28,95 i porto, så regner eg med varen du kjøpte koster endel også. Og da kommer du meget raskt over den "magiske" 200,- kroners grensen...
Kan ivertfall ikke tenke meg et Fedex skal ha penger for noe frakt hos deg. Det er selger som betaler frakt , ikke mottaker.
Skjekk opp med selger og hør hva han sier før du sier man bør holde seg unne han...hehe ! :wink
Selvfølgelig har du rett og jeg HELT feil | Papirene ligger foran trynet mitt og der står nøyaktig hva det koster
Originally posted by Ollie
Thomas!
Skjerpings!!!
Lennart har helt rett! Eg har sett papirene og de mail som har gått frem og tilbake. Lennart betalte shipping hos selger og etter at pakken var mottatt får han en regning fra FEDEX på shipping. IKKE toll og moms!!!
Ørjan
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.