• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Høflighet på tur...

Re: Høflighet på tur...

En bekjent av meg dropper konsekvent flymodus etter å ha sett Kjos si på TV: "Flymodus spiller absolutt ingen rolle" mens han ler.

Det er nok noe i det... Hadde nok fått flere til å følge retningslinjene dersom flyselskapene hadde hatt samme policy vedr flymodus.

Jeg grubler: Jeg sitter stort sett alltid ved midtgang, helst ved nødutgang slik at det er plass til mine lange bein. I hvert fall. Jeg gidder ikke stresse med å reise meg med en gang setebeltene fyker av, da jeg uansett ikke kommer meg noe sted på ei stund. Dette har en tendens til å stresse de som sitter innenfor meg. Er det ansett som uhøflig å ikke reise seg tidlig når man sitter ved midtgang i kuklassen?

Kuklassen?
Nå blir nok noen smålige mennesker fornærmet. Stå på:lol:

Ikke uhøflighet å bli sittende, det er opp til de på innsiden til å gi tegn på at de vil strekke på beina. Du har ikke plikt å holde det åpent til enhver tid.

Jeg grubler: Jeg sitter stort sett alltid ved midtgang, helst ved nødutgang slik at det er plass til mine lange bein. I hvert fall. Jeg gidder ikke stresse med å reise meg med en gang setebeltene fyker av, da jeg uansett ikke kommer meg noe sted på ei stund. Dette har en tendens til å stresse de som sitter innenfor meg. Er det ansett som uhøflig å ikke reise seg tidlig når man sitter ved midtgang i kuklassen?

Det kommer jo an på situasjonen. Er det god plass i midtgangen på det tidspunktet, kan man jo være hyggelig å flytte på seg. Er det fullt der fra før, så er jo det god grunn til å bli sittende. For egen del varierer det om jeg synes det er mest behagelig å bli sittende litt til enn å endelig få strekke litt på beina. Men for noen virker det å være et prinsipp å bli sittende lengst mulig, for andre er det om å gjøre å være først opp.

Det er nok noe i det... Hadde nok fått flere til å følge retningslinjene dersom flyselskapene hadde hatt samme policy vedr flymodus.

Hvor har de som sitter på A/F tenkt å dra da? Man kommer jo ikke ut uansett. Men nå er jeg en av de som liker å bli sittende, samt sitter innerst (nesten alltid på A), så nei, jeg synes ikke det er uhøflig dersom de som er på B/C blir sittende.

Om flighten er over 11,5 timer hender det at jeg jeg kan finne på å reise meg opp for å strekke på beina eller gå på toalett, men de som sitter med siden av meg spretter jo opp i ett sett så det er ikkeno problem med å time dette til når de likevel ikke sitter i setet.

Er det høflighet å skru på flymodus, eller følge sikkerhetsinstruksene? Har ved flere anledninger lagt merke til at folk ikke tar på flymodus, senest i ettermiddag. Blir helt målløs...

Niks. Det er ikke høflighet. Det er smart.

Back