Jeg var i Saigon i juni, dog kun 3 netter. Fant ut at det liksom var nok der, noe som stemte bra.
Vi bodde på Park Hyatt Saigon, det suverent beste hotellet i byen. Hotellet var fantastisk!
http://saigon.park.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp?extCorporateId=
Jobber for et stort asiatisk selskap, så vi har en meget god pris på dette hotellet, 190 dollar natta, send meg en PM så kan jeg fikse det for deg.
Skippa tunnelsafari, dro på dagstur til Mekong Delta, skal sjekke ut firmaet vi brukte. Det kostet 80 dollar per person, inkludert pick up/drop off til hotellet, båt , lunch etc. Verdt pengene. Du får se mye på vei gjennom skitne, fattige kanaler, båter som er så pakkfulle at de er på vei til å synke. Besøkte en liten landsby, tasset rundt i landskapet. Flott når du kommer ut av Saigon. Litt forskjellige templer etc. Interessante greier som man gjerne gjør kun en gang.
Vil på det sterkeste anbefale Ann Tours (anntours.com
tony@anntours.com) for en skikkelig Saigon city tour. 60USD per person gir deg en full dag med privatsjåfør og engelsktalende guide (ja, to pers). De tar deg med til de stedene du ønsker og er full av forslag. Vi var innom presidentpalasset som var interessant. Propagandamuseet for Vietnamkrigen var patetisk, jeg vil ikke anbefale det. Ellers var vi innom diverse templer, Chinatown for shopping og de beste inside knock off shoppingområder.
Hotellet hadde en fantastisk frokost, flott spa og et herlig bassengområde. Stille og rolig, liten eiendom (som alle Park Hyatt). Hotellet kan plukke deg opp på flyplassen for 65 dollar. De har en flunka ny S550, i bilen venter evian, kalde håndduker etc. Dersom du bruker denne servicen, venter manageren på deg og eskorterer deg til rommet og sjekker deg inn der. Jeg bruker alltid slike tjenester, du kan gjerne ta taxi andre veien for 8 dollar, men på nye flyplasser er det kjekt å ha en mann med hatt og navnet ditt på ett skilt når du har hav av 100000 dingoer som er ute etter å scamme deg