Hjemtur, Paris til Trondheim via København i D-klasse
Alle gode, og dårlige, møter har en ende, så var tilfelle med møtet mitt på IBIS, CDG også. Deilig med lite stress, jeg gikk ut av hotellet, inn i stasjonen, tok "shuttle" til Terminal 1, heisen opp i avgangshall 4, hvor jeg fikk sjekket inn hos SAS. Terminal 1 er en snodig konstruksjon, den har fått litt fancy eksteriør nå:
Det er ok utsikt til noen fly når man er vel ute på piren, ANA har vel satt sine drømmefly på bakken, men ok denne også:
Jeg hadde D-billett denne gangen, og sete 1D, men hele førsteraden var ledig. SK1560 var satt opp med OY-KBB, en Airbus 321-232 som SAS fikk levert ny i desember 2001. Navnet er Hjörulf Viking. Purseren fra turen ned var nå i tjeneste lengre bak i flyet, ellers så var kabinbetjeningen veldig trivelige. Purseren kom bort og lurte på om jeg var hr. DenJegEr, noe jeg bekreftet, hun ønsket hjertelig velkommen ombord, og jeg jeg måtte bare si fra hva jeg ønsket underveis. Trivelig!
Vi hadde avgang 1800, fra utgang 78. Det ble ganske på rute, avgang fra bane 09R.
Litt annen flymat enn hva jeg er vant til, på en tur mellom Frankrike og Danmark så kan jo faktisk and være aktuelt, noe det var denne gangen:
Smakte veldig godt der oppe i lufta!
OK plass der fremme, tre vinduer til disposisjon, midtsetet duger godt når man skal akrive litt:
Da vi nærmet oss CPH fløy vi rett over København, fikk Amager og Kastrup nede på høyre side, tok en høyresving, og landet på bane 04R. Så takset vi til A22. På rutetid.
Dette var en skikkelig ok SAS-tur, god plass, på rute, god mat, hyggelige mennesker i blå uniform, ikke rart man trives!
Er rammet av "A.syndrom" på denne turen, SK284 til TRD skal gå fra A25, vel, mosjon trenger man!
Alle gode, og dårlige, møter har en ende, så var tilfelle med møtet mitt på IBIS, CDG også. Deilig med lite stress, jeg gikk ut av hotellet, inn i stasjonen, tok "shuttle" til Terminal 1, heisen opp i avgangshall 4, hvor jeg fikk sjekket inn hos SAS. Terminal 1 er en snodig konstruksjon, den har fått litt fancy eksteriør nå:

Det er ok utsikt til noen fly når man er vel ute på piren, ANA har vel satt sine drømmefly på bakken, men ok denne også:

Jeg hadde D-billett denne gangen, og sete 1D, men hele førsteraden var ledig. SK1560 var satt opp med OY-KBB, en Airbus 321-232 som SAS fikk levert ny i desember 2001. Navnet er Hjörulf Viking. Purseren fra turen ned var nå i tjeneste lengre bak i flyet, ellers så var kabinbetjeningen veldig trivelige. Purseren kom bort og lurte på om jeg var hr. DenJegEr, noe jeg bekreftet, hun ønsket hjertelig velkommen ombord, og jeg jeg måtte bare si fra hva jeg ønsket underveis. Trivelig!
Vi hadde avgang 1800, fra utgang 78. Det ble ganske på rute, avgang fra bane 09R.
Litt annen flymat enn hva jeg er vant til, på en tur mellom Frankrike og Danmark så kan jo faktisk and være aktuelt, noe det var denne gangen:

Smakte veldig godt der oppe i lufta!
OK plass der fremme, tre vinduer til disposisjon, midtsetet duger godt når man skal akrive litt:

Da vi nærmet oss CPH fløy vi rett over København, fikk Amager og Kastrup nede på høyre side, tok en høyresving, og landet på bane 04R. Så takset vi til A22. På rutetid.
Dette var en skikkelig ok SAS-tur, god plass, på rute, god mat, hyggelige mennesker i blå uniform, ikke rart man trives!
Er rammet av "A.syndrom" på denne turen, SK284 til TRD skal gå fra A25, vel, mosjon trenger man!