Hjelp Til Oversikt Over Dy's Nye Fly ?

Jeg trodde ogsaa at NODen skulle vaere ny...men hoerte rykter i dag at den ogsaa er brukt....men ikke hvorvidt det er en -800 eller -300.....og det var det jeg mente med system at -300 er KK* mens -800 er NO* pluss DY*

Den neste nye DY maskinen er vel på "samle-båndet" nå, og blir LN-NOF.

For NOF er det offentliggjort noe line number for tiden, så på samlebåndet er vel litt for tidlig. ILFC, som NOF skal leies av, har seks -800-maskiner foran denne i køen og disse også er uten kølapp (l/n).

LCC på long-haul. Ja jeg drømmer om dette, men jeg kalle det mareritt:rolleyes:

Nå ja. Det ville ikke nødvendigvis bety at det samme konseptet blir benyttet på denne typen ruter.
Det hadde vært et mareritt å fly samme SAS konsept til Trondheim som til BKK....... Om noe slikt skjer må de også revurdere produktet på denne type strekker.

Jeg synes Norwegian beveger seg meget likt Virgin Blue. Får håpe det betyr at vi får "V Norway" en dag med DY Boeing 777;)

Jeg KUNNE fortalt deg noe om DY's long-haul planer, men siden dette er et aapent forum .... ;)

Men 777 ? Finnair er jo på vei til Buss, skal DY få ex AY: MD11 da ?
Da vet vi om en cabinansatt i DY som blir glad :)

Last edited:
LN-NOD og -NOE, ifølge scanair, skal levereres til FlyNordic, skal de ha norske reg's?

I don't know, Geir.
Ser ellers i FLYNYTT (som dumpet ned i postkassen i dag) at Norwegian har reservert reg-serien LN-KHA til og med -KHZ, i tillegg til LN-NOB til -NOJ og LN-NOS til -NOZ, og LN-DYA til -DYZ

LN-NOD og NOE er norske reg ... ;)

Men de skal faa LF bemaling.

Og LF-bemalingen er flott! Mor Norwegian har noe å lære av sin datter... Gleder meg til å se dem, og kanskje får jeg testet en LF 737-800 når jeg skal fly med dem i juni... Men MD-80 er egentlig vel så bra...

Her er et bilde

777 hadde vært fett det, men er det ingen stopp på hvor mye penger de kan låne?

Er du spinnvill? Hadde DY tatt 777'er, ville veien til skifteretten vaert kort. DY har suksess i det markedet de betjener. Avvik fra dette er en kjemperisk. Og uten et premium-produkt (med dertil tilhoerende premium-pris) er det omtrent umulig aa tjene penger paa longhaul. Og dette er langt fra DY's naavaerende forretningsmodell.

Jeg vil ikke avskrive at de vil kunne drive en begrenset longhaul-aktivitet, men da maa de foerst finne egnet metall og ogsaa gjoere visse grep paa distribusjonssiden. De vil ikke klare aa fylle en bredbuk-kjerre med en fornuftig snittpris uten hjelp fra turoperatoerer og GDS'er - og et premium produkt.

Er du spinnvill? Hadde DY tatt 777'er, ville veien til skifteretten vaert kort. DY har suksess i det markedet de betjener. Avvik fra dette er en kjemperisk. Og uten et premium-produkt (med dertil tilhoerende premium-pris) er det omtrent umulig aa tjene penger paa longhaul. Og dette er langt fra DY's naavaerende forretningsmodell.

Jeg vil ikke avskrive at de vil kunne drive en begrenset longhaul-aktivitet, men da maa de foerst finne egnet metall og ogsaa gjoere visse grep paa distribusjonssiden. De vil ikke klare aa fylle en bredbuk-kjerre med en fornuftig snittpris uten hjelp fra turoperatoerer og GDS'er - og et premium produkt.

thats what i thought.... men det virker som ønsketenkningen blir så sterk noen ganger at noen er i stand til å lage egne minner om at de har hørt ting og setter det ut som rykter... gikk jo rykter når de var i forhandlingene med airbus og boeing om langruter da og... viser seg at 10 fjær ofte blir til ti høns. hehe

Back