Hjelp til mileage run (oneworld) fra LAX

Peppep

ScanFlyer Gold
Lurer på om noen av forumets kloke hoder kan hjelpe meg med følgende "utfordring":

Ankommer LAX 26. oktober og må være i NYC senest 2. november (helst en dag eller to tidligere). På grunn av en AA-kampanje må jeg ha 30 000 miles før nyttår for å få toppstatus hos dem (Chriscross mente at jeg ikke ville være en ekte Flyprater hvis jeg ikke gjennomfører dette ;)), og jeg har ca 11 000 nå med planlagte flighter. For å få de resterende ~19 000 tenker jeg å gjennomføre:

1. En MR fra BGO i november, sannsynligvis til HKG, SIN eller TYO med BA. Vil gi ca 12-15 000 miles, avhengig av destinasjon.
  2. En MR mens jeg er i USA. Enten en ren mileage run LAX-XXX-LAX + LAX-NYC utenom, eller en open-jaw/multi-city med LAX-XXX-NYC (for eksempel LAX-HNL-NYC). Foretrekker det siste, for å ikke stykke opp ferien for mye, men det er kanskje lettere å få til en ren MR.

Gyldige selskap er American Airlines, American Eagle®, American Connection®, British Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines, Qantas og AA-codeshare.

Det første punktet er for så vidt enkelt nok, og det blir sannsynligvis til at jeg booker det som gir mest for pengene med BAs tilbud som varer ut enste uke. Er likevel åpen for forslag, f.eks. med Finnair eller AA. Det jeg først og fremst trenger hjelp til, er ideer (eller konkrete forslag) ut fra LAX. Det bør gi minst 5-6000 miles, og gjerne mye mer. Bonus hvis det 1) er en internasjonal rute pga loungetilgang, og 2) er AA-metall pga gratis tilgang til Main Cabin Extra, men ingen av delene er nødvendig.

Det mest ekstreme versjonen av LAX-NYC som jeg har funnet til nå er LAX-HKG-JFK med CX (AA-codeshare), som gir i overkant av 15 000 miles, med to timer på bakken... litt av en snarvei. ;) Men det er dyrt (ca 7-8000,-) og jeg må fortsatt ta en (kortere) MR fra BGO.

Anyone? :) Kortversjonen er en mileage run ut fra LAX mellom 26/10 og 31/10, eller LAX->NYC via et tredje sted, med ankomst i NYC ca 1. november.

Har funnet et alternativ via HNL til ca 4900,-
Code:
Los Angeles (LAX) to Honolulu (HNL) - Wed, Oct 30	
American Airlines Inc.	American Airlines Inc. 283	Dep: 10:30AM	Arr: 1:15PM	5h 45m	Boeing 757	 Economy (S)	   

Honolulu (HNL) to New York (JFK) - Wed, Oct 30	 

American Airlines Inc.	 Honolulu (HNL) to Dallas/Fort Worth (DFW) - Wed, Oct 30
American Airlines Inc. 8	Dep: 5:00PM	Arr: 5:25AM	7h 25m	Boeing 767	 Economy (Q)	   
Layover in DFW	 Thu, Oct 31	 0h 50m	 

American Airlines Inc.	 Dallas/Fort Worth (DFW) to Orlando (MCO) - Thu, Oct 31
American Airlines Inc. 276	Dep: 6:15AM	Arr: 9:45AM	2h 30m	MD-80	 Economy (Q)	  
Layover in MCO		 1h 20m	 

American Airlines Inc.	 Orlando (MCO) to New York (JFK) - Thu, Oct 31
American Airlines Inc. 2493	Dep: 11:05AM	Arr: 1:30PM	2h 25m	Boeing 757	 Economy (S)

ITA er vel overlegent alt annet når det gjelder planlegging av reiser.
Her kan du til og med spesifisere hvor mange mellomlandinger du ønsker deg på veien :)

Back