HJELP! Strømadapter USA.

Wiggo Hovde

ScanFlyer Silver
HJELP! Strømadapter USA.

Man kan som kjent ikke plugge norske støpsel inn i kontaktene i USA. Hvor får man tak i adapter slik at man får ladet PC, kamera osv? Lefdal og Elkjøp hadde ikke slikt sa de...

Re: HJELP! Strømadapter USA.

Laptop trenger bare en reiseplugg - spenningen funker på begge nett. Det samme gjelder enkelte telefoner, bl.a. iPhone.

Om dette er til reisen du har i signaturen din: Capi Lux på OSL..

Alle store flyplasser har det, og mange flyselskaper selger det også ombord. 95% av ladere/strømforsyninger til elektrisk utstyr takler 240V-110V så det er, som MOW sier, bare pinnene som er feil.

Jeg pleier å kjøpe mine reiseadaptere på eBay. Søker du etter f.eks. "eu to us power" får du mange treff. Du finner blant annet 3-pakninger for kun 1 USD innkludert frakt, og da har du jo muligheten til å lade både kamera, mobil og PC samtidig :)

Mange takk for nyttige svar alle sammen! Da tror jeg at jeg skal kunne finne noe.

Laptop trenger bare en reiseplugg - spenningen funker på begge nett. Det samme gjelder enkelte telefoner, bl.a. iPhone.

Jeg er slett ikke teknisk og sliter med å få ladet HTC telefon i USA med plugg.
Det eneste jeg har fått til er via USB port i PC (som da tydeligvis fungerer med plugg)

Jepp! Det er so... kribler nå. Mange nye flyplasser, flytyper og selskap (om man regner Jazz som eget).

Og siden du da skal innom på OSL, så ligger det en butkk der som heter Capi Lux, som selger alt av elektronikk, bl.a. adaptere ;)

Last edited:

Det husker jeg dessverre ikke. Kjøpte en der for et par år siden, men husker ikke prisen.

Paa en typisk Radio Shack I USA koster en silk dings 2-3 dollar, omtrent det dobbelte paa flyplasser

Back