Re: Hinderløp til Mosjøen
OK .. da er det på tide med resten ... la oss gå littegrann tilbake i tid og ta med et par bilder til.
Benplassen på DL er helt OK.
Det ble servert en lett lunch .. en helt OK wrap.
Det hadde snedd på JFK et par dager og brøyterne var ute i fullt antall.
Den Store gjennom vinduet i terminalen.
På vei ut fra stand ..
Ledig treseter, ja .... det var imidlertid ikke så behagelig som det høres ut. Setene var lite komfortable og kjentes nedsittet ut, selv om maskinen er spliterny. Mulig de er resirkulert ... Knytteneve testen ble ikke antydningen til bestått .. Jeg var på rad 48 - nesten helt bakerst i underetasjen.
Selve maskinen var imidlertid svært komfortabel. Stille og fint, og det gynget lett der bakerst - ikke den der slingringen man finner bakerst i f.eks. 747... Vi brukte forbausende lite rulllebane, til tross for god last. Jeg vil anslå belegget til nærmere 90% pga en værkansellering tidligere. Avgangen var nesten på tid - kun ca 5 minuter for sent, og det var pga litt dusjing av vingene. Kjapt og effektivt gjort.
Underholdningen var helt grei. Stort og variert utvalg, men desverre måtte de restarte anlegget et par ganger ... Irriterende når man er midt i en film. Fikk en helt grei middag med valg mellom kjøtt og pasta.... dette er kjøtt:
.. og en relativt miserabel frokost.
Vi landet på tid ....
.. og etter en lang, lang ventetid kunne også vi bakerst få gå i land. Kjerra er LANG!
Og slik så den ut utenfra...
På grunn av ATC-konflikten som var over et par timer før jeg landet, hadde DY kansellert en Oslo-kjerre og resten av setene på maskinen jeg skulle med var blitt solgt. Endte derfor opp i styrhuset med to hyggelige gutter og gjorde mitt beste for å holde øyelokkene fra hverandre og lykkes sånn delvis ...
Landet på 01R i et forrykende snevær. Rolig og avslappet i cockpit - just another day at the office ...