Hinderløp til Mosjøen

Re: Hinderløp til Mosjøen

Du far rapportere om ristingen til oss nar du komem rtil JFK :)
 
Last edited:
Re: Hinderløp til Mosjøen

Apropos risting, fikk denne "tripreport" fra en kompis i Topeka, KS.

Han fløy QF A380 fra LAX-SYD og NZ 744 AKL-LAX , any comments ?

"Comparing the A-380 to the 747-400, I'll take the Boeing anytime. In turbulence (and there was plenty) the trailing edge of the A-380 wing twists up and down exagerating the chop. The Boeing wing seems even more flexible and absorbs the turbulence. The tail of the A-380 switches back and forth like an angry cat. I've never seen that before. Quantas has special headrests with folding sides to restrain your head. The best ride was the B-757. From LAX to DFW there wasn't even a bump. I noticed there were no rivets on the top of the 57's wing, just caulked joints. The wing was smooth from root to the gorgeous tip. "
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Kanskje han opplevde mer turbulens pa a380-flighten enn pa de/den flighten(e) han/hun har hatt pa 747?

Etter det min kjare naturfaglarer har fortalt meg, er at jo mer noe veier, jo storre kraft trengs for at gjenstanden beveger seg. (Derfor har en A380 storre motorer enn en 737)
 
Last edited:
Re: Hinderløp til Mosjøen

JFK .. landet i strålende sol og uten noen form for turulens. En og annen snebyge fyker forbi, men dette burde gå bra. Franskmannen landet rett bak meg, og står nå på gate rett borti her.

Turen fra ATL gikk greit .. Fikk en god kylling teryaki wrap og et par GT, og rakk også en episode av Deadliest Catch. Som tidligere nevnt, var dette en biz-elite maskin med internasjonal konfigurasjon, så setene er hakket bedre enn den vanlige F-klassen. Men 2-2-2 på en 767 gjør at setene er ganske smale. Men hvem klager? Til 97 dollar er dette god valuta for penga. Elite-statusen min går imidlertid ut søndag, så dette var nok siste Delta-oppgradeingen på en stund ...
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Da er boarding igang på Hvalen. Litt fullere enn beregnet pga en kansellering,men det er viss fortsatt god plass. Det er antydet ledig sete ved siden av meg ihvertfall.

Next stop CDG ...
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Da er boarding igang på Hvalen. Litt fullere enn beregnet pga en kansellering,men det er viss fortsatt god plass. Det er antydet ledig sete ved siden av meg ihvertfall.

Next stop CDG ...

God tur!

*fyllepåtekst*
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

0837 på CDG, så hinderløp for å sjekke humøret til immigration.. Har de kaffepause ??:(
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Da er jeg på CDG .. Neste utfordring blir å komme med en overbooket SK830 ...
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

I følge facebook er du på et klappsete mot oslo og kveldens treff...:drink
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Det ble ikke så veldig mye bilder ... skal prøve å komme med resten i morgen.
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Jeg som ikke kan bilder, liker mest tekst, så Andreas, venter på txten.. ;)
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Andreas, skal ærlig innrømme at jeg nyter bedre når du skriver enn full t/r, og ikke en live. Du er så god til og skrive t/r at jeg håper det kommer en full og hel t/r!
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

OK .. da er det på tide med resten ... la oss gå littegrann tilbake i tid og ta med et par bilder til.

01.jpg

Benplassen på DL er helt OK.

02.jpg

Det ble servert en lett lunch .. en helt OK wrap.

04.jpg

Det hadde snedd på JFK et par dager og brøyterne var ute i fullt antall.

03.jpg

Den Store gjennom vinduet i terminalen.

05.jpg

På vei ut fra stand ..

Ledig treseter, ja .... det var imidlertid ikke så behagelig som det høres ut. Setene var lite komfortable og kjentes nedsittet ut, selv om maskinen er spliterny. Mulig de er resirkulert ... Knytteneve testen ble ikke antydningen til bestått .. Jeg var på rad 48 - nesten helt bakerst i underetasjen.

Selve maskinen var imidlertid svært komfortabel. Stille og fint, og det gynget lett der bakerst - ikke den der slingringen man finner bakerst i f.eks. 747... Vi brukte forbausende lite rulllebane, til tross for god last. Jeg vil anslå belegget til nærmere 90% pga en værkansellering tidligere. Avgangen var nesten på tid - kun ca 5 minuter for sent, og det var pga litt dusjing av vingene. Kjapt og effektivt gjort.

Underholdningen var helt grei. Stort og variert utvalg, men desverre måtte de restarte anlegget et par ganger ... Irriterende når man er midt i en film. Fikk en helt grei middag med valg mellom kjøtt og pasta.... dette er kjøtt:

06.jpg


.. og en relativt miserabel frokost.

07.jpg


Vi landet på tid ....

13.jpg


.. og etter en lang, lang ventetid kunne også vi bakerst få gå i land. Kjerra er LANG!

09.jpg


Og slik så den ut utenfra...

10.jpg


På grunn av ATC-konflikten som var over et par timer før jeg landet, hadde DY kansellert en Oslo-kjerre og resten av setene på maskinen jeg skulle med var blitt solgt. Endte derfor opp i styrhuset med to hyggelige gutter og gjorde mitt beste for å holde øyelokkene fra hverandre og lykkes sånn delvis ...

11.jpg


Landet på 01R i et forrykende snevær. Rolig og avslappet i cockpit - just another day at the office ... ;)
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Etter å ha hentet ut bagasjen, ble det buss til Hotel Scandinavia, hvor aftenens Fly & Øl skulle finne sted. Etter middagen ble det forflytning til Håndverkeren, hvor et utvalg av stedets ølsorter ble testet ut.

14.jpg


I seng ved midnatt - opp klokken åtte - verdens beste kur mot jetlag. :)

Etter å ha inntatt en sedvanlig glimrende frokost, bar det opp til OSL igjen hvor jeg traff Farmer som var kommet inn fra BKK sent på kvelden. Dagens -400 var byttet ut med en Euro-800 og Farmer scoret stort med 2A. Jeg satt på andre siden og hadde en tungt medisinert pensjonist ved siden av meg som akkurat var skrevet ut .... Hun ble etterhvert litt for hyggelig ....

Vi kom etterhvert fram til TRD og ble noen minutter sene pga at vi måtte vente på tre UM'er. Turen var av vanlig standard og vi landet på skarp rute.

Tatt i betraktning alt som kunne gått galt, var jeg usedvanlig heldig med denne turen. Intet fly mer enn 5 minutter forsinket til tross for både vinterstormer og ATC-trøbbel.

Men neste gang jeg flyr A380 blir det nok i et mer behagelig sete ....
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Jeg satt på andre siden og hadde en tungt medisinert pensjonist ved siden av meg som akkurat var skrevet ut .... Hun ble etterhvert litt for hyggelig .... ....

Så ut som du hadde draget der ja :p
 
Re: Hinderløp til Mosjøen

Takk for rapport! Vanligvis pleier dine bilder å være noe skarpere;)

Den franske hvalen virket ikke særlig fristende på toalettklassen! De bilder jeg tidligere har sett av businessclass'en deres er heller ikke spesielt fristende i forhold til andre selskaper.

Når både KLM og AF setter inn ekstra seter i bredden i forhold til sine konkurrenter, så kan man vel kanskje få antyde at AF og KLM for alvor kan regnes som LCC selskaper på langdistanse!

BF:cool2
 
Back
Top