Hinderløp til Mosjøen
Så langt har jeg skrevet mine tripreporter i ettertid, men denne gangen er det et par utenforstående elementer som gjør at denne turen kan bli litt mer interessant enn vanlig, så jeg fraviker dette prinsippet og velger å gå step-by-step med start i dag.
Reisen er på fem etapper med start fredag, hvor jeg regner med at annen etappe vil bli den mest spennende på mer enn en måned. Den er planlagt med en fransk hval, og ettersom den tekniske regulariteten på denne har vist seg å være høyst variabel (visstnok hovedsaklig fuelfordelingsproblemer), vil første spenningsmoment bli om jeg i det hele tatt vil få en tur i hvalens buk ...
Neste variabel er fransk ATC som har bestemt seg for ytterligere å forsure reiseplanene mine, men de skal visstnok avslutte sine aksjoner lørdag morgen, men kjedereaksjoner fra denne kan potensielt også gjøre dagen spennende.
Så planlagt rute er som følger:
- Atlanta-JFK med Delta 767-400
- JFK-CDG med Air France A380
- CDG-OSL med SAS smågris
Så skal det bli fly&øll i Oslo før det blir ....
- OSL-TRD-Mosjøen med den vanlige 737/Dash-blandingen ...
Så langt ser alt bra ut - vil følge opp denne etterhvert som ting utvikler seg.
Så langt har jeg skrevet mine tripreporter i ettertid, men denne gangen er det et par utenforstående elementer som gjør at denne turen kan bli litt mer interessant enn vanlig, så jeg fraviker dette prinsippet og velger å gå step-by-step med start i dag.
Reisen er på fem etapper med start fredag, hvor jeg regner med at annen etappe vil bli den mest spennende på mer enn en måned. Den er planlagt med en fransk hval, og ettersom den tekniske regulariteten på denne har vist seg å være høyst variabel (visstnok hovedsaklig fuelfordelingsproblemer), vil første spenningsmoment bli om jeg i det hele tatt vil få en tur i hvalens buk ...
Neste variabel er fransk ATC som har bestemt seg for ytterligere å forsure reiseplanene mine, men de skal visstnok avslutte sine aksjoner lørdag morgen, men kjedereaksjoner fra denne kan potensielt også gjøre dagen spennende.
Så planlagt rute er som følger:
- Atlanta-JFK med Delta 767-400
- JFK-CDG med Air France A380
- CDG-OSL med SAS smågris
Så skal det bli fly&øll i Oslo før det blir ....
- OSL-TRD-Mosjøen med den vanlige 737/Dash-blandingen ...
Så langt ser alt bra ut - vil følge opp denne etterhvert som ting utvikler seg.