Hi Fly med A380

A0642/18 NOTAMN

Q) ESAA/QFALT/IV/NBO/A /000/999/5939N01755E005

A) ESSA B) 1806180700 C) 1808191400 EST

E) AERODROME LIMITED. AERODROME NOT AVBL FOR ACFT WITH WINGSPAN MORE THAN 65M DUE MAINT RWY 01L/19R. REF AIP ESSA 2.23 ITEM 3.



Med andre ord, det er bredden som egentlig er problemet?
 
Husker for en del år tilbake at familieferien ble et døgn lengre enn planlagt da 737-en vi egentlig skulle ha hjem fikk et ublidt møte med gaten på OSL.
Dagen etter dukket opp en 747 isteden. (Corsair tror jeg det var, kanskje en 10-12 år siden?)
En stor opplevelse som sikkert hadde en del å si for flyinteressen jeg senere fikk.

Uansett, gøy med A380 på Gardermoen. :)
 
Med andre ord, det er bredden som egentlig er problemet?

Så är det säkerligen. I samband med underhållet av banan 2015 gjordes en anpassning för att kunna hantera A380. Ingen av ARNs övriga banor har fått likande uppgradering.
 
Hva kan regningen komme på her da for turen fra Oslo til Palma med retur ?


Den vr en tur hos deg(Kreta) også på oppdrag for Vingreiser. Med Ferry flight så er de vel oppe i ca 10 flytimer . Jeg vil tippe rundt 1,5 millioner:old
 
Den vr en tur hos deg(Kreta) også på oppdrag for Vingreiser. Med Ferry flight så er de vel oppe i ca 10 flytimer . Jeg vil tippe rundt 1,5 millioner:old

Kypros fra CPH ... så rundt 16 flytimer pluss ferry. De slapp vel unna siste ferryen siden DI tok over.
 
Hva koster det å leie inn dette flyet på wetlease? Det må jo svi godt på pungen dette!

Jeg har hørt at det koster fire ganger mer enn å leie inn enn en A340.

Hva kan regningen komme på her da for turen fra Oslo til Palma med retur ?

Den vr en tur hos deg(Kreta) også på oppdrag for Vingreiser. Med Ferry flight så er de vel oppe i ca 10 flytimer . Jeg vil tippe rundt 1,5 millioner:old

Jeg tipper det er det dobbelte, og litt til.

Nå kan avtalen med både Thomas Cook og Norwegian være annerledes, men i følge fransk media betaler Air Austral €45.000 per time, og er vel neppe veldig annerledes for disse to, som jo var relativt desperate

Så da er det bare dra frem kalkulatoren og regne ut fra det ca kan ha kostet ;)

http://www.lepoint.fr/economie/airbus-a-la-rescousse-d-air-austral-07-08-2018-2241872_28.php
Hi Fly facture à l'heure de vol, 45 000 euros, soit près d'un million d'euros pour un aller et retour métropole, nous indique un broker, un intermédiaire, spécialiste de ces transactions
 
Da var Norwegian ferdig med HiFly sin 9H-MIP og maskinen var ferget LGW-CDG i dag
 
Maskinen har nå stått parkert på CDG siden fredag etter den ene motoren traff en passasjerbro under tauing
 
9H-MIP som har vært på TLS i en måned skal vist være snart ferdig med reparasjoner.
Samt så skal A380 nr. 2 leveres til HiFly rundt 16. desember sier et rykte.
 
Den har hatt dårlig utnyttelse siden den kom tilbake fra verkstedet, men nå skal de ha sikret seg en kunde for sommerprogrammet. Men foreløpig ukjent hvem.

https://onemileatatime.com/hi-fly-a380-summer-2019/?utm_source=BoardingArea&utm_medium=facebook

There’s an update on that front, per Forbes. Hi Fly’s CEO has announced that they have secured a single customer that will operate the A380 for the entire 2019 summer season. In airline terms, summer typically runs from late March to late October, so I suspect we’ll see the plane flying with that airline for almost that amount of time.
 
Selv om det ikle virker som dagen brukes så veldig mye, så ser HiFly seg for seg flere A380 maskiner. Men business caset deres er vel uansett å kjøpe inn cash kontant og ikke bruke noe på rekonfigurering, slik at de får lave faste kostnader og investeringer og har råd til en lav utnyttelsesgrad

https://www.ch-aviation.com/portal/news/79170-portugals-hi-fly-eyes-100-strong-fleet-more-a380s

He said that the airline will be adding more second-hand A380-800s. It currently operates a single ex-Singapore Airlines unit through its subsidiary Hi Fly Malta (HFM, Malta Int'l). Mirpuri said that further A380s could arrive starting in 2020.
 
Back
Top