Hi Fly med A380

Trdfly

Moderator
Staff member
Medlem
Hi Fly is in the market for two second-hand A380s.
"Hi Fly (5K, Lisbon) is planning to take delivery of two A380-800s over the course of the next couple of months, official airline sources have confirmed to ch-aviation.

The Portuguese ACMI/charter specialist's president and chief executive Paulo Mirpuri said in an e-mailed statement that the first of two A380-800s would be put into commercial operation during the first quarter of 2018. A formal announcement concerning the requisite aircraft's identities, as well as their end-customer operator, will only be made in October once all the relevant contracts and permits are in place, he added.

The oldest SQ A380s would be an obvious candidate.

It is recalled that Singapore Airlines (SQ, Singapore Changi) has already confirmed plans to retire its maiden quartet of the type - msn 3, 5, 8, and 10 - all of which are owned by Dr. Peters Group unit DS Aviation and managed by Doric Asset Finance. ch-aviation analysis of Flightradar24 ADS-B data shows the first, 9V-SKA (msn 3), was removed from service in June with the Singaporean operator having since confirmed that the aircraft is at Singapore Changi awaiting its return to DS Aviation.

https://www.ch-aviation.com/portal/news/58948-portuguese-acmi-specialist-hi-fly-to-add-a380s

http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1372179
 
Steike! Da blir det ny kveldstur til Praha neste år!

Eller en helsikes oppsamlingsrunde når 850 Kjosfaste passasjerer skal plukkes opp rundt omkring i verden neste sommer..-:p
Regner ikke med at HiFly beholder Singapore Suites..?
 
Jeg ser for meg at disse kan brukes på enkelte Umrah/Hajj-ruter.

Airbus har prøvd å "presse på" disse flyene til minst et annet tilsvarende ACMI-selskap, som nylig konkluderte med at dette ble for dyrt.
 
Må bli mange disp da, er vel bare CPH som er godkjent for A380 i Skandinavia ennå?

Og det kun på RWY 04R/22L såvidt jeg vet. Men, det er jo bare vi her på forumet som fantaserer om den som Kjos-redder neste sommer, sannsynligvis kommer den vel ikke til å fly i Norden i det hele tatt.
 
Blir spennende å se hva de skal benytte disse til. Den er vel for stor til det markedet de vanligvis betjener, men i haji-sesongen kan den sikkert være god å ha og kanskje den kan gjøre seg på enkelte charter-segmenter (dersom den kan operere på slike flyplasser).
Dette blir spennende å følge!
 
Må bli mange disp da, er vel bare CPH som er godkjent for A380 i Skandinavia ennå?

ARN är också godkänt. Runway 01L/19R byggdes ut för ett par år sedan och ramp M är godkänt för remote parkering. Gate F66 håller på att byggas om för kategori F med 2 jetways och färdigställs i höst.
 
Ser ut som de ikke gjør noe mer interiøret og dermed beholder Singapore Airlines sine seter når de overtar flyet til sommeren


https://www.flightglobal.com/news/articles/hi-fly-to-introduce-471-seat-a380-by-mid-year-447342/

The carrier says the first Rolls-Royce Trent 900-powered aircraft will arrive in mid-2018 and will be operated "worldwide", with a 471-seat configuration.

This includes 399 seats on the main deck with 60 business-class and 12 first-class seats on the upper deck – the configuration used by Singapore Airlines, which started withdrawing its older A380s last year.
 
Det er vel forsåvidt standard HiFly-prosedyre, men jeg er litt overrasket over at SQ godtar det.
 
Det er vel forsåvidt standard HiFly-prosedyre, men jeg er litt overrasket over at SQ godtar det.

Kan være fordi dette interiøret nå er utdatert for SQ sin del, ref dere nylig lanserte nye Suites og business klasse kabiner.
 
Det er vel et logisk svar på at de ikke skviser in 100+ flere seter... Ingen av deres kunder har behov for å wetlease så mange seter som SQ 380 har på nåværende tidspunkt. Og det dyyyrt...

MEN nå kan de vel selge upgrade at gate etc, selvfølgelig IKKE med service som F og C..., men de setene.:up::up:
 
Back
Top