Hertz Cadillac STS

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ser at Hertz i USA nå har byttet ut DTS med STS.. Finner heller ikke Town Car ??

Har leid DTS mange ganger, men vet kun at STS er mindre.

Har nullpeiling på andre bilmerker enn fransk..

Har hatt Citroen mesteparten av livet ( innom Peugeot nå ) og det er jo det beste :colgate::colgate:, så derfor har jeg ikke giddet å sette meg inn i andre bilmerker..^_^

Kan noen kortfattet fortelle forskjellen bortsett fra størrelsen ( feil forum ? , har med reiser å gjøre .. )

Som du selv sier er STS noe mindre, den er langt mere Sportslig og konkurrerer med Merceds E Class - mens DTS nok gaar etter Town Car markedet og tildels Lexus LS. Den er nok ikke like "myk" som DTS / TownCar....og er vel noe raskere...baseprisen er noeyaktig den samme for DTS og STS....men jeg vil ikke bli overrasket om det fremdeles finnes baade DTS'er og Town Cars rundt om.....

dc-8-63 gir en grei beskrivelse av forskjellene mellom bilene. STS har langt bedre kjøreegenskaper enn DTS. Men en stoooor ulempe er at 2010-modellen av STS ikke lenger leveres med V-8 motor! Northstar V-8'eren er erstattet med en 3,6 l V-6:(

Jeg skal til Usa og lurer på å leie en Cadillac STS hos Hertz men er litt bekymret for hva slags bil jeg får når det står "Cadillac STS or similar". Jeg bestiller fra Norge og forhåndsbetaler. Når jeg kommer til Hertz på LAX kan jeg selv velge vilken bil jeg vil ha innen samme klasse?

Nei, du blir nok prakket på et eller annet... Jeg bestillte en amerikansk ettellerannet G6 eller S6 tror jeg, og endte opp med en toyota prius hos hertz. Siden Prius var i Green collection, og dermed dyrere så var dette en oppgradering, og jeg ble snytt for opplevelsen av å kjøre en amerikansk bil på amerikanske veier.

Jeg skal til Usa og lurer på å leie en Cadillac STS hos Hertz men er litt bekymret for hva slags bil jeg får når det står "Cadillac STS or similar". Jeg bestiller fra Norge og forhåndsbetaler. Når jeg kommer til Hertz på LAX kan jeg selv velge vilken bil jeg vil ha innen samme klasse?

Hertz prøvde å gi oss en Hyundai i Miami en gang vi hadde bestilt "Sporty Special" som da skulle være Mustang (da den "nye Mustangen var ny). Det er vel den eneste gangen det nærmest har klikket for meg ovenfor en kundebehandler. Det endte opp med en Mustang Cab og en relativt stor ekstraregning som vi faktisk fikk igjen hver cent av etter en mail til Hertz.

Dersom du bestiller en Luxury (Cadillac eller lignende) har du krav paa den typen bil, jeg har aldri hatt det problemet og jeg leier 40+ gangeri aaret hos Hertz.

Dersom dette skjer er det bare aa be om aa faa snakke med en manager.

DTS er en drittbil og heldigvis har man sluttet aa produsere den. Naar jeg blir oppgradert til DTS/STS, ber jeg alltid om en CTS, Infiniti eller en S80 i stedetfor, noe jeg alltid faar

Last edited:
Men hvorfor Cadillac? Tror Mercedes E-Class er en langt bedre bil :) Ble jo også kåret til årets bil ifjor (om jeg ikke husker feil nå). Om du har muligheten ville jeg kansje prøvd Mercedes.

Men hvorfor Cadillac? Tror Mercedes E-Class er en langt bedre bil :) Ble jo også kåret til årets bil ifjor (om jeg ikke husker feil nå). Om du har muligheten ville jeg kansje prøvd Mercedes.

Bedre bil, ja, men denne er ofte dyrere å leie enn Cadillac.

Dersom du bestiller en Luxury (Cadillac eller lignende) har du krav paa den typen bil, jeg har aldri hatt det problemet og jeg leier 40+ ganger hos Hertz.

Dersom dette skjer er det bare aa be om aa faa snakke med en manager.

DTS er en drittbil og heldigvis har man sluttet aa produsere den. Naar jeg blir oppgradert til DTS/STS, ber jeg alltid om en CTS, Infiniti eller en S80 i stedetfor, noe jeg alltid faar

Infiniti FX35 var en knall bil å dure rundt i :cool:

Litt av moroa når man er i US er vel å leie amerikansk bil ? Europeisk kan man kjøre her i Europa any time ;)

Litt av moroa når man er i US er vel å leie amerikansk bil ? Europeisk kan man kjøre her i Europa any time ;)

Det er nettopp det jeg ønsker. Leide i fjor en Mustang som er i Fun klassen til Hertz da får du den bilen du ønsker,men min bekjymring er dette "eller lignene" i alle klasser. Øsker å være sikker på å få en amerikaner.

Det er nettopp det jeg ønsker. Leide i fjor en Mustang som er i Fun klassen til Hertz da får du den bilen du ønsker,men min bekjymring er dette "eller lignene" i alle klasser. Øsker å være sikker på å få en amerikaner.

Min erfaring er at byråene er ganske fleksible i forhold til ønsker. Hadde reservet en "Buick fullsize or similiar", og fikk først tilbud om "oppgradering" til Chevrolet Blazer. Det var selvfølgelig helt uaktuelt, så jeg spurte om de hadde Chrysler 300 eller Cadillac. Fikk da en splitter ny Cadillac DTS, dersom jeg var villig til å vente i 5 minuteer til den var ferdig vasket. Ikke så vanskelig:) Men det er selvfølgelig en fordel å ha litt kjennskap til amerikanske biler og hvilke modeller de forskjellige selskapene har i flåten.

Ved en senere anledning hadde vi booket minivan, og jeg skimtet enToyota-nøkkel bak disken... Når jeg spurte om det var mulig å få en amerikansk minivan i stedet, lurte de på om jeg ikke var helt vel bevart... men er man i USA, så kjører man amerikansk;) Og hadde jeg fått en Toyata Prius hadde jeg kansellert bestillngen der og da!

Det er jo der at det står et bilmerke under hver klasse etterfulgt av "eller lignende"

Hertz har tusenvis av utleiesteder rundt i USA, og utvalget vil naturligvis variere fra sted til sted... Men på oversikten finnes hvertfall en del av modellene, slik at du kan se om du finner noe du liker. Ellers får du ta deg en tur rundt på parkeringsplassen å titte før du går inn og kvitterer ut bilen... Som sagt så er min erfaring positiv (Hertz og Alamo) i forhold til å velge alternativ bil.

Det har skjedd store forandringer I forholdet mellom leiebilmfirmaene og bil fabrikantene, opptil et par aar siden "sponset" de tre store (Ford, GM og Chrysler) selskapene...Hertz = Ford, Avis = GM og Dollar, Alamo, Enterprise = Chrysler...men etter de oenomiske nedgangstidene ble det slutt paa slike avtaler...og resultatet er noe hoeyere priser, og en stoerre variasjon hos de store kjedene....Ser mye Ford lokalt hos Avis for tiden...og ofte ukurrante biler som langt fra er bestsellers......f.eks. 10 av 10 Ford Flex jeg moeter er leiebiler..

Saa et sted de siste dagene at Dollar/Thrifty har akseptert overtagelse av Hertz ? Litt OT . Ingen erfaring med Enterprise, helt ukjent for meg. Har de store Chrysler 300, vil jeg virkelig ha lyst till aa proeve dem .

Back