Herlig søndag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Herlig søndag:-)

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. I løpet av natten har ESTA søknaden blitt godkjent - så da kan flere sommerfugler flytte inn i kroppen min:-) Rolig frokost før vi skal i barnedåp i Vålerenga kirke. Middag litt lenger opp i Åsen i kveld. Klart søndagen utnyttes og nytes til fulle:-)

Re: Herlig søndag:-)

Morn fra havet.

En rolig nattevakt nærmer seg slutten.
Høydepunktet for vakten var å godkjenne timelisten og få den sendt videre. 7 av 7 dager med overtid denne uken inkl kursdager så det lover bra for ferien i februar.

Ellers blir det ukentlig øvelse i ettermiddag og ny nattevakt kl 19.

FQTV

Mornings fra Hvalstad. Ute er det vel omtrent CATII forhold, så fint jeg fikk tid til en skitur i går. Et stykk hel kylling må gjøres spiselig og eldstemann må kjøres på en trening. Så er det plan om en løpetur i tåken også. Ha en fin dag.

God morgen, angrer på at jeg droppet langrenn i går, bedre vær og jeg hadde kommet meg på noen hele Stangekyllinger. Someone gjorde et bedre valg. Planen er vel å se på yr om det er plussgrader overalt før jeg bestemmer meg for løping eller langrenn.

Fikk booket hotell i Rayong i går, men veldig usikker på stranden. Det er helt nytt Eastin hotell og suiten virker iallfall bra. Prisen var fjerdedelen av tilsvarende ville kostet på Phuket. Kan avbestilles frem til 6. Feb, men hadde ikke kona skulle vært med ville det nok blitt mer opplevelsesferie med f.eks Laos fremfor en strand som kanskje ikke er bra.

Downtown Atlanta var en stor skuffelse, nesten folketomme gater, butikker er stengt, jeg spurte 3 fra Jehovas vitner om det var noen shopping street i nærheten, det visste de ikke noe om. Walgreens og Starbucks lokalene stengt og tømt. Jeg så en masse mennesker i en park, da jeg kom nærmere så jeg at de var hjemløse, de hadde fått utlevert varer i plastposer og kartonger fra to varebiler. Jeg har aldri vært i en amerikansk storby, med så trist sentrum, jeg spurte de som jobbet på Marta, ( slags Ruter ) om det var sentrum jeg var i, og svaret var pretty much so.
I brosjyrehefte for Atlanta, som jeg fant i resepsjonen på hotellet, blir ikke sentrum av Atlanta omtalt, bare alle townships rundt i de områdene utenfor. Her i retning flyplassen hvor jeg bor, ser det bra ut, masse velholdte bolighus av den typen med 1 eller 2 etasjer med veranda mot gaten, med stoler på.

God ettermiddag fra Shanghai. Her i "Storebror ser deg land" virker ikke mail, ikke SMS og ikke mobiltelefon. Jeg skulle gjerne logget meg inn på siden til Spring Airlines og booket innsjekket bagasje, men det får jeg ikke gjort når jeg ikke kommer inn på G mail for å finne booking nummer.
Vi hadde tenkt å ta taxi til flyplassen i Fukuoka, men var litt tidlig ute, så vi tok metroen, da det var 200m til den og 300m til taxi holdeplassen på togstasjonen. Vi gikk rett på Metroen da vi kom ned på plattformen. Det var 1 stopp mellom Stasjonen og flyplassens innenriks terminal, så måtte vi ta en shuttle buss, en sakte kjørende Mercedes leddbuss, i ca5 min til utenriks terminalen på motsatt side av rullebanen. Skikkelig lang kø for innsjekk med China Eastern, og 8-10 min for security. Emigration gikk med automat. Bording skulle starte 09.00, men startet 08.45, Like vel var vi airborn 10 min etter avgang. Var noe venting etter pusshback. Den informasjonen som ble gitt på engelsk var knapt til å forstå. En vert gikk å delte ut noe blått papir. Vi ser ikke så kinesiske ut, like vel spurte han ikke om vi ville ha, der vi satt på midt og vindus sete. Det viste seg å være et skjema som må fylles ut og leveres ved imigration. En annen merkelig ting var fasten seatbelt skiltet som lyste på hele turen på ca 1:30 airborn. Det var rolig luft hele veien. Jeg fikk ikke gått på WC og ikke spurt om det blå arket. Da jeg i går skulle se om jeg kunne registrere mitt Eurobonus(eller hva det nå heter) for å få poeng, så har China Eastern enda ikke oppdatert så man kan gjøre det med SAS, bare de andre Skyteam medlemmene. Jeg har egentlig ikke skjønt hva som er medlemsnummeret mitt på denne bonus greia, men tenkte jeg skulle prøve. Fra Shanghai Puding flyplass tok vi Metro bane 2 til East Hainin road, tok nesten 1 time og koste 14 gærninger(35kr?). Så gikk vi sørover. Litt problemer med å få kart appen til å virke når man ikke får nett, eller brukt wifi. Vi fant da frem til slutt, vi skulle gått nordover. Vi ble oppgradert fra kingzise bed rom, til suite, så sengen og dyna er 2m bred.
Hotellet, Fish inn bound, virker litt utdatert og litt slitent, litt mellom backpacker og hotell. Men det er rent og veldig sentralt til en grei pris.
Nå får vi dra ut å se oss om i Shanghai. Ha en god dag, enten storebror ser deg eller ikke.

God morgen fra Tåke-Knausen. Frokosten er ferdig, 5 kilo svineknoker putrer i kjelen før de skal grilles til gjester og far skal en bråtur i marka med brodder - blir ikke en ille søndag det.

Har litt av samme sommerfuglene som EB, men dessverre for seks måneder frem i tid.. tenker vel 40% av våken tid på roadtrippen i og må inn og google nye ting hvert 20ende minutt. Senior kommer på besøk i kveld og mulig vil spikrer en Miami tur i februar for å dempe feberen.

ada6c701-94e2-4214-9268-cf54c9d5090e.jpg

Downtown Atlanta var en stor skuffelse, nesten folketomme gater, butikker er stengt, jeg spurte 3 fra Jehovas vitner om det var noen shopping street i nærheten, det visste de ikke noe om. Walgreens og Starbucks lokalene stengt og tømt. Jeg så en masse mennesker i en park, da jeg kom nærmere så jeg at de var hjemløse, de hadde fått utlevert varer i plastposer og kartonger fra to varebiler. Jeg har aldri vært i en amerikansk storby, med så trist sentrum, jeg spurte de som jobbet på Marta, ( slags Ruter ) om det var sentrum jeg var i, og svaret var pretty much so.
I brosjyrehefte for Atlanta, som jeg fant i resepsjonen på hotellet, blir ikke sentrum av Atlanta omtalt, bare alle townships rundt i de områdene utenfor. Her i retning flyplassen hvor jeg bor, ser det bra ut, masse velholdte bolighus av den typen med 1 eller 2 etasjer med veranda mot gaten, med stoler på.

Hehe downtown i mange amerikanske storbyer er helt dødt i helgene.I Atlanta bør man derfor feks bo i Midtown som ligger nord for downtown - mye triviligere distrikt og ting som faktisk skjer i helgene og. Man ser mye av samme saken i Chicago hvor The Loop blir rimelig øde ganske fort etter arbeidstid.
God søndag fra Oslo - hjemturen med Turkish i går gikk greit det altså, men loungekapasiteten i IST er et forbanna issue. Det er så stappa fullt overalt der. Liker at Turkish har IFE selv på shorthaul flyene sine. Maten på economy er ikke så mye å skrive hjem om, kyllingen var like tørr begge veier.

God formiddag fra Kongsberg

Stille og rolig her i dag med -5 grader og sol. Ikke mange planene for dagen. Jeg skal egnetlig i bursdag til et barnebarn, men med tanke på antall folk, barnebursdag i går etc. så er risikoen for smitte alt for stor, så far kommer til å holde seg hjemme. Formen har litt slakk i det siste antagelig på grunn av kraftig redusert immunforsvar. Jeg snakket med doktoren på fredag og "medisinen" hans var å holde seg hjemme og ta det med ro.

SBT said:
Downtown Atlanta var en stor skuffelse, nesten folketomme gater, butikker er stengt.......

Shopping i Atlanta er mest i malls, enkelte bydelssentra eller 'outlet malls', som det finnes flere av innen kjøreavstand. Eller via den lille bokhandelen til Åtter'n ... ;)

G'morgen fra terrassen her i SC. Velsignet med en mild morgen før kulda biter seg fast igjen. Så da er det kaffe og Leeds-SheffW på ipad ..

Last edited:

Oh, dang... hva velger man seg som hovedrett på domestic Delta flight? Jon's meatballs eller shrimp & grits...

Hm... Fortsatt god søndag

God ettermiddag fra Chile. Hjemme fra hyggelig helgeutflukt og på plass i egen hage. Borte bra - hjemme best.

57d6dbeab6b186a1118d315b3dc17aad.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back