Herlig søndag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Herlig søndag:-)

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Her skal ektemannen feires i hele dag…så da er det vel bare å åpne opp dagen. Blir nok også litt hagearbeid før det blir bursdagsmiddag i kveld. Nyt dagen du også.

Re: Herlig søndag:-)

God morgen fra havet hvor solen nettopp kom opp over fjellene i land.

Sjømat buffe og bingo i går.
Ukentlig øvelse og eKursing i dag.
Lite som skal gjøres for Andakten har vært på radioen.

Ha en fin søndag
3d065a31a57ff742bda0b218149d1c86.jpg

FQTV

Mornings fra Asker. Unødvendig tidlig oppstandelse i dag. Ingen planer utenom få aktivisert barna. Ikke umulig det blir å kombinere kjøre en til trening, med en løpetur. Ha en fin dag.

God søndag fra Erbil. Får vel ta litt frokost snart. Når selv de to vaktene som står utenfor med sikkert skarpladde gevær ønsker deg velkommen og i sikkerhetskontrollen beklager at jeg må ta av capsen for at han skal se så er dette et vennlig sted å være. Det føles trygt å gå ute etter mørkets frembrudd. Og for en gangs skyld kan man stort sett gå i fred i basaren. Prøv det i Istanbul! Er noen selgere som prøver seg men stort sett lar de en være i fred. Ellers endte jeg opp på en skybar i solnedgangen. Ølprisen er forholdsvis dyr egentlig ute. 9 dollar tar hotellet pr 0.5 Heineken, skybaren tok 10k dinarer. Ja man kan betale de fleste sånne steder med dinarer eller USD. Prøvde å gå et par andre steder men alt var stengt (!). Selv Picadilly som posta på Instagram og Facebook for en måned siden senest var lukket og låst. Skal ikke utelukke at dette er pga ramadan men ja virker sært. Uansett kan man kjøpe en støvsugerslange på basaren om man trenger.. eller tobakk I løsvekt. Ellers funker Careem veldig bra. Sjeldent jeg venter mer enn to minutter for en bil. Dessverre er byens hovedattraksjon citadelen stengt for renoveringer, men ja man kommer opp rett utenfor der så fikk tatt et lite utsiktsbilde. Citadelen har jo tross alt stått der i noen tusen år. Man kan lese mer om proskjektet her (står at det blir finansiert delvis av USA, men vi får nå se på det under Trump) https://gov.krd/dmi-en/activities/n...ited-landmark-with-global-heritage-standards/ Jaja sånne gamle konstruksjoner må jo tas vare på slik at de kan stå i noen tusen år til forhåpentligvis. Det virker uansett som de legger sjela si i det.
20250322_175725.jpg20250322_162930.jpg20250322_160444.jpg

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:

God morgen fra Grønland[emoji846] Starter dagen med kaffe, marsipan og Formel 1 fra Shanghai. Nydelig vær, så får satse på en walkabout i byen senere i dag. Kanskje indisk på Tjuvholmen i kveld.

God dag fra fbu. Her har vi rukket både litt trim og frokost. Litt usikker på videre planer, men bør lese endel jobbting. Også sa 14 åringen ja til å partere en kylling mot at det ble fløtegratinerte poteter som tilbehør.

Morn fra Gautefall. Bagasje-tetris med bager, skistøvler, hjelmer, ski og barnevogn er gjennomført. Kjenner jeg gleder meg meg litt til den store barnevogna ikke er nødvendig, og så hadde det vel også vært litt praktisk om man fikk montert på takstativ.
Nå slite ut barna og introduserer lett matkoma så kanskje begge to sover mesteparten av veien hjem?

God morgen fra hagen hvor man nyter en kaffekopp med FruSud. I dag overgikk frokosten det meste med en nydelig Huevos Rancheros me nypresset, nykvernet osv.

Elsker når ting fungerer og er enkelt.. Mail fra Delta om forandringer i AUS-TPA (via ATL) i sommer. Gikk inn på appen og der lå alle rare muligheter for ombooking tilgjengelig og etter rådføring med FruS så valgte vi direkte (til samme pris) men grytidlig. Alt (inkludert valg av seter) tok under 60 sekunder og det poppet opp nye billetter. Eneste triste er at Comfort+ på A220 er ikke så gjevt som på B757.

Tur, hage, oksestek.

6050863b-be37-4531-b972-77fc67cbe62b.jpg

God dag fra Lillestrøm. Her blir det romantisk filmkveld med Storsmurfen. Men først litt ostiser og indretjeneste.

Ha en best søndag

God søndag fra Chile. Frokost unnagjort med egg og avocado - sistnevnte i toppklasse. Straks en tur på trening og så blir det sensommer i hagen.

Back