• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Herlig søndag fra 0777

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Solen skinner, kaffe i k(r)oppen. Lunsj på Soli Brug i dag…og der blir det definitivt også prat om vin - da det er første gang jeg ser vin servert her i Norge fra en vingård vi har besøkt flere ganger i Umbria. Nyt søndagen du også.

God morgen herfra. Fin middag på Savage i går, men det ble endel dyrere da Amex-app mente vi allerede hadde spist der en gang før i år. Var visst ikke første gang det skjedde så vi får kontakte Amex i morgen. Uansett var det godt, også ser en det er mye tidkrevende mat de lager. Er ikke sikker på om det er Michelengstjerne jeg ville gått for om jeg skulle skuffet inn penger på et dånt lokale.

Sameie har felles container så det boden skal kanskje gjennomgås. Ut til de gamle skal jeg også så bilen kan vaskes.

Langt på dag i Taipei, her likte jeg meg veldig godt! Gleder meg til å komme tilbake allerede! Ble helg her mellom jobbuke i Kina, og nå Korea kommende uke. Gikk en sinnsykt deilig fjelltur mellom 06:15-08:30 i morges (Elephant, Thumb, Jiuwu (aka Peak 9-5), Hushan), i 22c og med blå himmel. Føles som hjemme med masse fjell og sjømat!

Straks boarding til PUS (katt😂) med EVA, og et ganske artig fly som er tilnærmet helt rosa🙈 viste barna hjemme via FaceTime nå når de våknet, og de ble positivt overrasket https://www.planespotters.net/airframe/airbus-a321-200-b-16217-eva-air/

To lange dager rundt PUS, så tog til Seoul tirsdagskveld og møter der før SK hjem etterhvert. Gledes!

God morgen fra Hvalstad. Rolig morgen, med barnefri og stille hus. Etterhvert dukker svigerfar opp med avkommende, hvor de da skal settes i bæretjeneste skal vi få opp trampolinen for sesongen. Uten litt innsats fra dem og, så blir den liggende i deler i garasjen :p

Morn fra Tønsberg. Gikk ganske smooth med åtte femåringer i går, veldig praktisk at man kan benytte barnehagen til slikt. Fant også ut i går at vi hadde bryllupsdag i går. Heldigvis er barskapet velfylt, så man fikk tatt en skål, og jaggu klarte man å hoste opp en bukett også.
I dag skal man se om man får montert senga kona har laget til femåringen

God morgen fra Skøyen - her smalt det godt etter noen sekunders rumling. Har aldri opplevd noe slikt før. Nå er det frokost og sykkeltur på «ring 4».

Ristet i Tønsberg også gitt, men har opplevd sterkere før, bodde i København da det ristet i Malmø i 2028 (eller kanskje 2008... 🤪)

Last edited:
  • Like
Reactions: EB
Her i Kongsberg merkes det godt.det ristet bra i huset ja. Har opplevd dette en gang før i Norge og det var på Mjølfjell litt øst for Voss for mange år siden.

Nå kommer alle på Østlandet til å se «Skjelvet» før de legger seg i kveld.

God morgen fra Clarion The Sign. Greit hotell. Flott utsikt fra åttende etasje. Men litt stort og travelt i frokostsalen. Forventet ikke at man skal betale ekstra og bestille tid for å bruke hotellets basseng. Så det trekker nok litt ned siden vi hadde tatt med badebuksa. Men det er kort vei til Arlanda Ekspress som venter om litt. Ha en fin søndag forumister.

Morn fra KSU området.

Etter en livlig festlighet i går hvor jeg var gris-på-grillen-vakt mellom snøbygene så blir det rester og opprydding i dag. WF skal frakte meg hjemover i kveld. Må si jeg liker Norwegian Reward fordelene hos WF. Synd de ikke blir evigvarende her i gården da status matchen går ut til høsten. God søndag

Spent å høre hvordan Elefanten opplevde dette skjelvet. Stakkars de som bor i Lillestrøm.

1777195797455.webp

Skjelvet er målt til å ha episenter like nordøst for Oslo tett på sentrum av Lillestrøm.

Last edited:
Spent å høre hvordan Elefanten opplevde dette skjelvet. Stakkars de som bor i Lillestrøm.

Skjelvet er målt til å ha episenter like nordøst for Oslo tett på sentrum av Lillestrøm.
Er du sikker på at årsaken til skjelvet ikke er at Elefanten har blitt så sint på Pappa at han har trampet hardt i bakken?

God morgen fra Knausen. Ble en meget god mimosa frokost her. Skjelvet var herlig på Knausen. Huset ligger nettopp tripp trapp nedover en knaus og kjente det kilte i magen. Jeg var den eneste våkne i huset og 12 sekunder senere var alle våkne. Her oppe er det jo vanligvis 100% stille uten veier eller kollektivt støy så de skvatt jo litt.

I dag skal det lages røkt svinekam som undertegnede elsker, men resten av gjengen misliker så vi får se..

Nå langtur i marka..

Attachments

• IMG_2892.webp
    IMG_2892.webp
    87.5 KB · Views: 3
Er du sikker på at årsaken til skjelvet ikke er at Elefanten har blitt så sint på Pappa at han har trampet hardt i bakken?
Han slapp nok bare en litt løssluppen promp.

G’morgen .. 3.6 er da lite å skryte av .. Vi har tilsvarende her i området med (u)jevne mellomrom. Men det merkes jo bedre på fjellgrunn. Her har vi fin rød leire som bare gynger litt.

Nå skal vovsen ut i mørket. Jeg og. Tror vi tar med oss Henning Kvitnes i dag.

God dag fra Lillestrøm. Promp kan ikke utelukkes som årsak ettersom hele familien Bongo sov tungt igjennom hele greia. Litt skuffende egentlig.

Ha en best lørdag

Back