Bare et enkelt bilde denne gang, det kunne sikkert vert bedre mtp kontraster, Høylys og alt det der, men kommentarer og kritikk er hjertelig velkommen!
Det blir dessverre ofte slik hvis du har for mye høylys/dynamikk i bildet som du etterpå forsøker å tone/justere ned. Resultatet blir da at du får kantete og litt rare overganger.
Hehe,ikke så enkelt å vurdere fra situasjon til situasjon,men som et gjennomsnitt kan du forsøke 5 eksponeringer fra +2 til -2 (dvs 1 EV step)
Når det er gjort har du jo allikevel en vei å gå mht etterbehandling,men utgangspunktet bør være greit
Det jeg pleier å gjøre er å ta tre eller fire bilder, ett der jeg eksponerer etter forgrunnen og de mørkere områdene så de blir riktig eksponert, ett eller to bilder sånn midt i mellom, og ett bilde der jeg eksponerer slik at himmelen blir riktig. Da får man best utgangspunkt til å få bildet så naturlig som mulig. Snakker da om å prøve å få bildet slik jeg husker at det var når jeg så utsnittet med mine egne øyne.
Nå redigerer jo jeg HDR bilder i Photoshop (kalles vel da iHDR) så denne måten fungerer vel best da.