Originally posted by raskefot
....og en C/A som under landing sitter på jumpseat med en kopp kaffe, lite interessert i annet en avisen hun holder i den andre hånden!
Originally posted by SK1399
dette er vell sakens kjerne, som oppfattes blodig urettferdig ovenfor SAS av mange her på forumet. SAS er frikjent for skyld i ulykka på Linate, det var ikke en sikkerhetssvikt på et SAS fly som foresaket ulykken. Hadde det ikke vert for Linate, så hadde SAS hatt 0 omkomne! ... Det blir da ikke korrekt når SAS trekkes ned pga. av andre sin svikt i flysikkerhet....
Det burde VG være god nok til å skjønne... Men i stedet så skor VG seg på en smakløs måte, får å selge.... Og SAS får urettferdig dårlig omtale
Originally posted by Airwolf
Originally posted by SK1399
dette er vell sakens kjerne, som oppfattes blodig urettferdig ovenfor SAS av mange her på forumet. SAS er frikjent for skyld i ulykka på Linate, det var ikke en sikkerhetssvikt på et SAS fly som foresaket ulykken. Hadde det ikke vert for Linate, så hadde SAS hatt 0 omkomne! ... Det blir da ikke korrekt når SAS trekkes ned pga. av andre sin svikt i flysikkerhet....
Det burde VG være god nok til å skjønne... Men i stedet så skor VG seg på en smakløs måte, får å selge.... Og SAS får urettferdig dårlig omtale
Etter min vurdering så har ingen flyselskap uskyld i en ulykke, når det gjelder Linate-ulykken så kunne også SAS gjort ting annerledes. Pilotene hadde ingen kontroll eller kommunikasjon med annen trafikk på flyplassen, mange selskaper tar ikke av dersom sikten på rullebanen er lik null...den gang var ikke dette endel av sikkerhetsrutinene til SAS. Bare for å nevne noe som kunne vært gjort bedre...
Originally posted by Airwolf
Etter min vurdering så har ingen flyselskap uskyld i en ulykke, når det gjelder Linate-ulykken så kunne også SAS gjort ting annerledes. Pilotene hadde ingen kontroll eller kommunikasjon med annen trafikk på flyplassen, mange selskaper tar ikke av dersom sikten på rullebanen er lik null...den gang var ikke dette endel av sikkerhetsrutinene til SAS. Bare for å nevne noe som kunne vært gjort bedre...
Originally posted by Savipix
Du kanske också vill mena att AA och UA hade skuld för 9/11?
Originally posted by GFL
Edit: Kan du henvise til flyselskaper som har sikkerhetsrutiner at hele rullebanen skal være synlig, for at de skal kunne ta av?
Originally posted by LN-RKF
Er det rart at opplagstallene til avisene går ned?
Originally posted by Airwolf
Det jeg sikter til er at SAS justerte minimum sikt etter ulykken, hadde dette vært gjort tidligere kunne kanskje ulykken vært unngått.
Originally posted by LN-BRK
Originally posted by raskefot
....og en C/A som under landing sitter på jumpseat med en kopp kaffe, lite interessert i annet en avisen hun holder i den andre hånden!
Hva er galt med det egentlig? Kan jo hende vedkommende var off duty og dermed ikke hadde noen plikter?
Originally posted by EB
I dag (søndag) så er det en leser som TAKKER VG for at de skrev dette...slik at reisende nå kan boikotte flyselskap som ikke satster på sikkerhet! Da har vel VG oppnådd det de ønsket... I
Går ut fra at dette er en jobb som flyselskapenes egne informasjonsavdelinger tar seriøst og reagerer på.....med unntak av Finnair kanskjeOriginally posted by SK1399
Originally posted by EB
I dag (søndag) så er det en leser som TAKKER VG for at de skrev dette...slik at reisende nå kan boikotte flyselskap som ikke satster på sikkerhet! Da har vel VG oppnådd det de ønsket... I
Hva med å skrive et leserinnlegg i VG der vi forklarer på en lettforståelig måte hvordan denne statistikken ikke er verdt blekka den er skrevet med?
Underskrevet av de her på forumet som føler for det.
Tror ikke jeg vill gjøre det, siden jeg er ansatt i SAS, men om noen skulle føle seg kallet....
god ide, eller bare dumt.. ?
Originally posted by EB
I dag (søndag) så er det en leser som TAKKER VG for at de skrev dette...slik at reisende nå kan boikotte flyselskap som ikke satster på sikkerhet! Da har vel VG oppnådd det de ønsket... I
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.