"Hendelse" på Kvernberget i går kveld?

Tjab

Upgrade me....
"Hendelse" på Kvernberget i går kveld?

Hei

Satt å så på "deadline day" på tv og pc (selvfølgelig) i går. Men hadde også på ATC radioen fra Kvernberget etter å ha hørt LN-RRM ta en overflyvning og svinge ut i havet her ca 23.50, noe som jo er alt for sent.

Fulgte da ATC litt bedre for å høre litt, og hørte de brøytet osv, samt det sedvanlige pjattet fram og tilbake :) Uansett ikke den store interessen av å lytte pga potensielle overganger hit og dit.

Så ble det jo tid for landing etc og etter landing hører jeg en del prat på radioen av det jeg oppfatter som at de trengte unormalt lang bremsestrekning. "vi måtte bruke alt vi hadde for å stoppe vi" Og så var det en del beklagelser fra en på radioen om at han hadde feilberegnet tid og snetype.

Men uten at jeg skal spekulere i noe jeg hørte på ett halvt øre så tenkte jeg kanskje noen andre viste noe mer? Eller ses ikke dette på som en "hendelse"?

Re: "Hendelse" på Kvernberget i går kveld?

Det var vanskelige landingsforhold på Kvernberget torsdag kveld, og LN-RRM lå å sirklet over Nordmøre i nærmere 1 time og 30 minutter før de landet. Jeg vet at SAS har noen flygere fra Kristiansund så tror nok den småpraten var litt småprat mellom pilot og eks kolleger i tårnet;-)

Re: "Hendelse" på Kvernberget i går kveld?

Det var vel flere som hørte på da? Så da hørte jeg ikke feil.

Last edited:
Back