• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hendelse med Airhub A320 for Norwegian på CDG (23/5)

Re: Hendelse med Airhub A320 for Norwegian på CDG (23/5)

Det ene air france flyet fikk jo korrekt QNH 1001 på fransk, men alle på engelsk fikk 1011 av den aktuelle flygelederen. Mange gode punkt de skal ta opp videre i den foreløpige rapporten, men at de ikke tar opp bruken av fransk til franske fly er jo hårreisende her. Men de tør vel ikke ta i den... Forøvrig er jo grafen som tatt ut av die hard 2 når de flytter glidebanen nærmere bakken. Guffen sak det her. Men sånt sett bra at det forhåpentligvis blir belyst grundig i atc miljø fremover spesielt.
 
Re: Hendelse med Airhub A320 for Norwegian på CDG (23/5)

De er franske. De gjør ikke feil. Altfor mye trafikk der til og ikke kun bruke engelsk.
 
Re: Hendelse med Airhub A320 for Norwegian på CDG (23/5)

Frankrike er vel ikke det eneste landet i Europa hvor hjemlandets piloter får ATC kommunikasjon på sitt eget språk
 
Back
Top