Helt totalt OT: Bil-bilder...

Selvsagt, at jeg ikke tenkte på det. :)

Men folkens, er det ingen andre som føler for å vise frem spottermobilen sin? :spin:

...ok tar oppfordringen...her er vaar "Ford Green Label":

Attachments

• range rover.jpg
    range rover.jpg
    97.3 KB · Views: 10
Okey da, her er min spottermobil også:

V6, 200 hk, tiptronic, quattro (ja det er det selv om VW kaller det noe annet)....

Litt "ulv i fåreklær), det liker jeg :up:

Bilde tatt nær ENSR

Attachments

• min bil.jpg
    min bil.jpg
    69.1 KB · Views: 9
fin bil den Passat´n der ja LN-SEK!

Selv kjører jeg for tiden en 2000 mod Passat 1,8 4 MOTION, Trendline!:hi2

Men snart kommer NYBILEN som nevnt tidligere...;)

Attachments

• 2VW Passat 4 MOTION 1,8 2000.JPG
    2VW Passat 4 MOTION 1,8 2000.JPG
    45.3 KB · Views: 9
Som resten av Norge så kjører også brorparten av oss på forumet stasjonsvogn...enn så lenge!

Mye gromme om morsomme biler blandt forumgjengen her... Passat med 200 gamp og 4WD lar seg høre - tipper det ikke er mange som henger med oppover Konnerudbakken med den...? :)

DC-8-63: Hvilken motor har du i kjerra? Sånn bil vil jeg gjerne også ha, men norske avgifter (kombinert med min lommebok) setter en effektiv stopper for sånne utskeielser...:spin:

Originally posted by Trety

DC-8-63: Hvilken motor har du i kjerra? Sånn bil vil jeg gjerne også ha, men norske avgifter (kombinert med min lommebok) setter en effektiv stopper for sånne utskeielser...:spin:

Falcon har vel noen tanker om dette... :lol

Originally posted by LN-KOG
Falcon har vel noen tanker om dette... :lol

Jeg tror vel jeg hadde unngått en 1970-modell (?) om den skulle brukes til daglig.:cool2

Moroklumpene... :hi2

Jeg har altså en 3,5-liters bensinmotor med to digre forgassere i min kjære (?) 81-modell Range Rover Classic. Den er slett ikke av de mest tørste. men med manuell girkasse av typen "Land Rover LT95 Agricultural Gearbox (with Overdrive) høres bensinpumpa ut som APUen på en C-130.

Når det er sagt er ikke Saaben den mest økonomiske bilen til jobben heller, men du verden så behagelig den er! :D

Jeg tipper at DC-8-63s Model P38 (hva er dette Ford-tullet :) ) har en litt større motor enn BMW 2,5-litersdieselen som er så utbredt her. Den kan jeg kjøre ring rundt i revers med Classicen. Kanskje en 4,6 HSE, for eksempel? :)

Falcon, jeg sier bare 0,41 på langkjøring, 0,5 på motorvei....:p

Jeg er litt i stuss på hva du mener med "ikke av de mest tørste" når vi snakker om 3,5l i en Range Rover...:)
4,6-literen er vel også en BMW-motor fra den tiden BMW eide Land Rover i tillegg til 2,5-liters dieselen?

Mye gromme om morsomme biler blandt forumgjengen her... Passat med 200 gamp og 4WD lar seg høre - tipper det ikke er mange som henger med oppover Konnerudbakken med den...? :)

Det er en 4.0 SE som er basert paa BMW's 4 liter V8.

Falcon, jeg sier bare 0,41 på langkjøring, 0,5 på motorvei....:p

Jeg er litt i stuss på hva du mener med "ikke av de mest tørste" når vi snakker om 3,5l i en Range Rover...:)
4,6-literen er vel også en BMW-motor fra den tiden BMW eide Land Rover i tillegg til 2,5-liters dieselen?
4.6 literen er ogsaa en basert paa en BMW motor. Den nye modellen har en Jaguar baserte motorer. Vi faar ikke 2.5 Diesel her borte, men det leveres konverterings sett for Mercedes Diesel motorer (fra G - klassen).

Saa langt (230.000km) er min RR mindre toerst enn den Jeep Grand Cherokee'n vi hadde foer, og faktisk overraskende mindre toerst en den 300TE (w124) vi hadde.

Saa langt (230.000km) er min RR mindre toerst enn den Jeep Grand Cherokee'n vi hadde foer, og faktisk overraskende mindre toerst en den 300TE (w124) vi hadde.
Dette kalles forøvrig bayersk motorteknikk. :up: Der har kanskje de fleste andre produsenter noe å lære.. :D

Hilsen GM-eier..
:cool2

LN-HAT: Den bilen ønsker jeg meg også, beklageligvis er den litt lite forenelig med praktisk bruk for oss, og en sånn en i tillegg til Volvoen setter privatøkonomien en effektiv stopper for. ;)

Originally posted by dc-8-63
4.6 literen er ogsaa en basert paa en BMW motor. Den nye modellen har en Jaguar baserte motorer. Vi faar ikke 2.5 Diesel her borte, men det leveres konverterings sett for Mercedes Diesel motorer (fra G - klassen).

De nye Jaguar-motorene er i diesel-tilfellene utviklet av Ford sammen med PSA (Peugeot og Citroën), bl.a. den nye 2,7l V6'ern som får *mye* skryt i motorpressen her. Fordkonsernet har hatt mange gode motorer opp igjennom tidene, så tapet er nok ikke så stort som man skulle tro når man mister de aller beste motorene som produseres (BMW sine). Hva er forresten egentlig årsaken til at amerikanere ikke vil ha dieselmotorer?

Back