Helt totalt OT: Bil-bilder...

Benzen finns kvar.. står ute på parkeringen just nu.. mor bytte dock upp sig från Corollan som jag tror att LN-OSS och Thomas känner till väl och då får jag ta chansen.

Originally posted by P.A. VIKING
... Det ryktest av vi også har en Golf stasjonsvogn, denne disponerer jeg kun ved problemer, eller hente/bringe jr. til barnehage ...

Hehe, dette tror jeg mange i din situasjon kan kjenne seg igjen i... konebilen disponeres ikke lengre av kvinnen i husstanden...:)

LCH78: En sånn firmabil skulle vel de fleste av oss kunne akseptere...;)

Savipix: Jeg hadde litt tankespill rundt Megané CC (min lokale Volvoforhandler selger også Renault) og kikket på den. Men siden V50'n er vår eneste bil, lot jeg fornuften seire...

Originally posted by Trety
LCH78: En sånn firmabil skulle vel de fleste av oss kunne akseptere...;)
Og med automatgir, luftfjæringer, motorbrems, navigasjon + + så er den en drøm å kjøre også :)

I et av de siste bilbladene som kom i huset i helgen vises også bilder av Alfa149 - den blir rå med detaljer fra sporstbilen 8C Competizione.... Valget blir vanskelig.... :up:

SSL, jeg skjønte fort tegninga, "det kan jo dukke opp et fly når fruen kjører Focusen". Jeg lurer på om ikke jeg skal drøye lengst mulig med å kjøpe konebil...:)

EB: Hvilket bilblad? Jeg har ikke sett 149-bildene ennå.

Auto Zeitund nr 16. Designen på 149 bryter med nesten alt vi til nå har sett på 156, 147 og 159... Spenstig...

Fant bildet på nettet. Ganske spesielt for å si det pent, denne krever nok litt mer tilvenning enn f.eks. 159 gjør (men det gjorde 147 også!):
01.jpg

Ellers ser ikke nye 159 Sportwagon direkte ille ut:
01.jpg

149 har også en meget spesiell design bakfra... Kommer`n med Q4 så er vel saken allerede avgjort. Så langt fra A4 som mulig...:spin:

Er det kommet noen signaler på at 149 kommer i Q4-utgave (for unividde: Q4 er Alfa Romeos måte å si "firehjulstrekk")?

Ja! 147 kommer i allefall med Q4 det siste året av sin levetid...

Akkurat det synes jeg er litt pussig. Alfa Romeo lanserer sine modeller med firehjulstrekk omtrent samtidig som de viser etterfølgeren. :spin:

Ikke helt riktig... Q4 har ligget brakk på de siste modellene. Nå skal dette satses på igjen og man utvikler systemet på dagens modeller for å ha det klart og kanskje forbedret på de neste modellene.

147 har vært "prøvehest" for Q4 på 156, 147, 159, 149 og ganske sikkert den nye FIAT SUV som nå bygges sammen med Suzuki i Ungarn.

Joda, jeg husker jo 155 Q4 bl.a., men jeg tenkte mer i forhold til at Crosswagon og Sportwagon Q4 blir lansert bare noen få måneder før 159 vises for verden.

Men EB, får vi se bilder av Sportwagon'en din her etterhvert?

Bilen i venstre hjørnet er lik - samme farge - men mangler tak-rails som finnes standard her i Norge.

http://www.alfaromeo.no/sportswagon/eksterior.asp

Back