Helt totalt OT: Bil-bilder...

Originally posted by EB Litt skuffende førsteinntrykk...utvendig! Innvendig derimot har de virkelig satset...kjempestilig!!!

Den ser litt konservativ ut til å være Renault, egentlig. Men det ser da også ut som om de satser litt mer mot premiumsegmentet. Neppe noen suksess i Norge, i alle fall... :-)

Den nye Lagunaen er ikke like frisk som den nåværende modellen var i sin tid, men det ser ganske sobert og elegant ut i mine øyne. Sælig hekken på stasjonsvogna er vellykket (det er ikke ofte!), som attpåtil kan minne litt om Porsche Cayenne i profil bakfra.

Interiøret var rett og slett lekkert, eksteriøret tror jeg uansett vinner seg endel når man ser den IRL om man ikke liker det nå. Men det er klart, Renault har jo litt av et forventningspress på seg når man tenker på at de i grunnen har gitt folk bakoversveis opptil flere ganger de siste 10 årene - nevner bl.a. Spider (den uten frontrute), siste generasjon Megane 3 og 5-dørs og ikke minst Vel Satis.

I formiddag ble jeg forøvrig stoppet av en fyr i en SAAB 9-3. Han hadde kjørt etter meg et stykke på Kolbotn for å endelig få snakke emd en som kjørte Alfa159... Ble en hyggelig prat om bil...og nok en ny kunde til Alfa i Norge!

Vel Satis?? Vil vel ikke akkurat si at jeg får bakoversveis av å se på denne bilen:

http://www.renault.com/renault_com/en/main/40_VEHICULES_ET_SERVICES/10_Vehicules/Catalogue/Module_Vel_Satis/introduction/index.aspx

Hverken banebrytende design eller vakkert å se på IMO... Kjøreegenskapene til Vel Satis ble slaktet av verdenspressen da den kom på markedet, gjelder både forrige og nåværende modell

Det eneste som gir kundene bakoversveis med disse bilene er den dagen du skal bytte dem inn og ser tallet selgeren gir deg...

Det finnes faktisk biler som kombinerer kvalitet og annenhåndsverdi med motor, kjøreglede og vakker design...

http://www.mbusa.com/models/main.do?modelCode=CLS550C

Synd at norske myndigheter setter en stopper for moroa

Er på min 6. Alfa nå - ennå ikke skremt av 2. håndsverdien.... Blikkene jeg (eller var det bilen) får fra folk i gata er også ubetalelig...

Originally posted by EB

Er på min 6. Alfa nå - ennå ikke skremt av 2. håndsverdien.... Blikkene jeg (eller var det bilen) får fra folk i gata er også ubetalelig...

Helt sikkert, men blikkene koster alikevel penger.

I forhold til Audi A4, MB C klasse og BMW 3, ligger Alfa 156 annenhåndsverdi mellom 15-35% lavere enn disse i Norge. Og den nye C klassen tipper jeg vekker rimelig oppsikt. http://www.worldcarfans.com/news.cfm/newsID/2070118.005/country/gcf/mercedes/new-2008-mercedes-c-class-revealed

Det hjelper selvsagt at du bytter fra Alfa til Alfa, da en Alfa forhandler vil gi flere økonomiske insentiver enn det en annen bilforhandler vil gi.

Her i USA har vi ikke Alfa eller franske biler, amerikanerne tar seg selv av å lage biler med lavere kvalitet og elendig annenhåndsverdi.. :p ;)

Da vi skulle lease en bil på høstparten i fjor, sjekket jeg det meste av mindre SUVer. Det er en utmerket måte å sjekke hvor bra annenhåndsverdien er på en bil.

En Ford Escape V6 Limited fully loaded koster ca. USD 26.000. For å lease denne bilen skulle Ford ha 430 dollar pr. måned med ganske sponset rente.. Bilen vi endte opp med, en Acura RDX kosta over USD 34.000, månedspris ble USD 349 med akkurat like mye kontant.. Det var selvsagt annenhåndsverdien som knakk nakken på Forden

Tommy777: Jeg er enig at nye C-klasse er stilig (som Avantgarde!), men å påstå at den er oppsiktsvekkende og Vel Satis er ikke er... vel, i det minste en antydning om at Europa og USA står LANGT fra hverandre bilmessig.

Ellers har annenhåndsverdien på Vel Satis vært tragisk, i likhet med de fleste andre store franske biler (noe Citroën C6-eiere kommer til å oppdage...). Men likefullt er det et spennende bilkonsept som gjør Renault til et merke som det stilles forventninger til.
Renaults kjøreegenskaper? Kjenner ikke Vel Satis, men Laguna har gjorde rent bord i testene på begge modellene da de kom!

Originally posted by Trety
Kjenner ikke Vel Satis, men Laguna har gjorde rent bord i testene på begge modellene da de kom!

Hvilket er totalt uforstålig for mitt vedkommende. Både forrige Laguna og forrige Megane, og jeg har kjørt begge endel, gir med vondt i ryggen etter 1 time. De ligger riktignok bedre på veien enn mange andre i sin klasse, men mangler for det endel.

......men jo lenger unna München og Stuttgart man kommer jo dårlige blir bilene, med noen hederlige unntak....Freude am fahren:p

Originally posted by Someone

......men jo lenger unna München og Stuttgart man kommer jo dårlige blir bilene, med noen hederlige unntak....Freude am fahren:p

Hør Hør!!

Har bilen stjerne, reiser jeg mer enn gjerne :)

Originally posted by Tommy777

Hør Hør!!

pøh.. skal være Ringer i grillen på bilen da vettu :)

Men over til noe helt annet.. har sett at enkelte Alfaer av sedan utgaven mangler håndtak på bakdørene.. noen som veit hvordan man åpner disse? :)

Originally posted by LCH78

Originally posted by Tommy777

Hør Hør!!

pøh.. skal være Ringer i grillen på bilen da vettu :)

Men over til noe helt annet.. har sett at enkelte Alfaer av sedan utgaven mangler håndtak på bakdørene.. noen som veit hvordan man åpner disse? :)

Haandtakene er der, de er bare integrert i bakre Doerstolpe....

Attachments

• alfa.gif
    alfa.gif
    13.4 KB · Views: 13
De skjuøte dørhåndtakene er faktisk et savn på 159`n...men 159 oppveier jo med så mye annet. Tviler på at det er noen BMW, Audi, eller Mercedes eiere som har blitt stoppet like ofte som jeg har med min bil... Men så finner du ikke Alfa`n i alle lyskryss, i alle oppkjørsler i hele Norge, eller på alle plan i P-huset på OSL...heldigvis! Men når det er sagt; Du verden så mange fine biler det kommer fra andre land også...Volvo C30 for eksempel!

vandra på Aker brygge på søndagen og der stod hele modellutvalget til Volvo.. Var mye fint å se på der gitt :)

Originally posted by EB

De skjuøte dørhåndtakene er faktisk et savn på 159`n...men 159 oppveier jo med så mye annet. Tviler på at det er noen BMW, Audi, eller Mercedes eiere som har blitt stoppet like ofte som jeg har med min bil... Men så finner du ikke Alfa`n i alle lyskryss, i alle oppkjørsler i hele Norge, eller på alle plan i P-huset på OSL...heldigvis! Men når det er sagt; Du verden så mange fine biler det kommer fra andre land også...Volvo C30 for eksempel!

De skjulte dørhåndtakene var geniale. Et designmessig genistrek

Originally posted by LCH78

vandra på Aker brygge på søndagen og der stod hele modellutvalget til Volvo.. Var mye fint å se på der gitt :)

Har stor sans for den nye S80en

Når den nye XC70en kommer, står den høyt på lista når SUVen skal byttes om 2 1/2 år

2269476.jpg
2269477.jpg
2269478.jpg

Nye Volvo S80 er en drøm å kjøre (ikke at den forrige var ille heller, men var jo ikke akkurat like "fresk" i designet..) Hekken på "nye" S80 er jo bare rå!

I Sverige kan man faktisk allerede nå få kjøpt en lite brukt 07-modell av Volvo S80, til latterlige (omregnet til NOK) Kr: 260.000 , med kun noen få mil på telleren (m/ automat, klima, aktive bi-xenon, skinn, osv osv..) I Norge ligger samme bil på mellom Kr: 550,000 til over Kr: 600,000 (riktignok med noe mer utstyr, som regel RTI-navi++) men allikevel!! Er uansett for "gæli", når det nærmest er dobbel pris på samme type bil i Norge. Dog er prisforskjellene ekstra "rå" når det gjelder Volvo og Saab, men også merker som Mercedes/Audi/BMW (av de litt dyrere modellene)
slår forskjellene kraftig ut. Ikke noe problem å spare minst
Kr: 200.000.- på en CLK f.eks..

(Vi får bare trøste oss med, at i Danmark er det enda verre. Der starter de billigste brukte 07-modellene av S80 på ca. (omregnet til NOK) på Kr: 630,000.- og oppover!

(Når jeg kjøpte bil i Sverige - etter at jeg delvis "utvandret" fra Norge, trodde de nesten ikke på meg hos verken Volvo eller Mercedes - når jeg fortalte om hva "påslaget" er i Norge...)

Går et par S80 (ny modell) som taxi Olso - -vanvittig flotte biler!!!

Back