Helt totalt OT: Bil-bilder...

6-8 uker på Crosswagon... Sportwagon har gått ut av produksjon i påvente av 159...

Originally posted by EB
6-8 uker på Crosswagon... Sportwagon har gått ut av produksjon i påvente av 159...

...blir det noe Crosswagon, eller venter du på 159? 6-8 uker... da rekker jo nesten 159 å være på markedet jo! :)

Det kan fortsatt bli Crosswagon - men ikke før prislisten for 159 er klar. Kanskje venter jeg 1 1/2 år også...da er bilen fortsatt ikke 3 år...

Originally posted by EB
Det kan fortsatt bli Crosswagon - men ikke før prislisten for 159 er klar. Kanskje venter jeg 1 1/2 år også...da er bilen fortsatt ikke 3 år...

3 år er på mange måter et greit tidspunkt å bytte på. Garantien går ut og man har hatt den såpass lenge at litt forandring fryder. ;)

Forandring fryder pleier for meg å være etter 1 år...men økonomien vår har nok godt av litt lengre intervall. Pluss bilen er en drøm - å kjøre pluss å se på...:devot:

Originally posted by EB
Forandring fryder pleier for meg å være etter 1 år...men økonomien vår har nok godt av litt lengre intervall. Pluss bilen er en drøm - å kjøre pluss å se på...:devot:

Dette høres mistenkelig kjent ut... Men etterhvert som bilene våre har blitt bedre, har vi beholdt dem et halvår lengre hver gang - hvilket skulle bety at Volvoen blir 3 år i vårt eie. Men jeg tror nok at økonomien her i huset har godt av at den får bli 4-5 år. Den går ikke langt uansett, ca. 15.000 km årlig så slitasjen er ikke særlig stor etter 3 år uansett.

Slår deg med 5000 km i året - men det gjør jo ikke bilen mindre attraktiv etter 3 år...45 eller 60000 er nok ikke så nøye!

Replying to Topic 'Helt totalt OT: Bil-bilder...'

Originally posted by Trety

Her kommer bildene fra den ikke så rent lite stolte eieren. I morgen blir bilen 2 uker gammel, på bildene er den 3 dager (tatt på hytta)...

Oppfordrer forøvrig alle andre til å slenge opp bildet av gliset - vi venter fremdeles på Focus-bilder, SSL...! ;)

Hei, hvordan fungerer Volvo'n ?

Vurdere en V50 som ny konebil, Trety og CK + fler`? som har egne erfaringer med Volvo'n nå ?

Må si jeg er skuffet over oppslutningen om BMW her,....

Min '93 525Tds :

Attachments

• tds_2.jpg
    tds_2.jpg
    188.6 KB · Views: 10

Originally posted by P.A. VIKING
Vurdere en V50 som ny konebil, Trety og CK + fler`? som har egne erfaringer med Volvo'n nå ?

Dersom ikke din definisjon av "konebil" er helt bokstavelig, skulle jeg likt å se "hovedbilen". :)

Spøk til side, jeg har meget gode erfaringer så langt på de snaue 15.000 kilometrene den har gått. Bilen har i det store og hele vært pålitelig, men dieselvarmeren likte ikke de tidvis veldig store snømengdene i vinter og kvitterte med å ryke endel idet den startet. Ikke noe problem, men greit å vite om.
Ellers oppdager man med bilen i daglig drift at den er meget godt gjennomtenkt i omtrent alle detaljer - i mye større grad en noen annen bil jeg har hatt, og vært særlig borti. Kjøreegenskapene taler for seg, og ligger helt klart på det sportslige siden. Det merkes riktignok på dårlig asfalt (særlig med 17" hjul), men kjøreegenskapene mer enn veier opp.
Kjøper du bilen ny er det veldig mye spennende utstyr å få den med, men dersom du kjøper diesel glem for all del ikke parkvarmeren (1900,-) som sørger for varm (ca. 20 grader i kupé og 30 på kjølevannet) hele vinteren uten behov for ekstern strømtilkobling. El. anlegget i bilen er kraftig, så du trenger heller ikke å være særlig bekymret for å gå tom for strøm ved normalt kjøremønster.

Originally posted by Trety

Originally posted by P.A. VIKING

Dersom ikke din definisjon av "konebil" er helt bokstavelig, skulle jeg likt å se "hovedbilen". :)
Min bil...
download.php

Konebilen , er den bilen kona tranporterer arveprinsen i , jeg piner meg t/r jobb i "rørleggerbilen" som jeg om jeg noen gang får betalt de grevlingene som nå forestår extreme-makeover på heimen skal oppgradere til noe tøfft, time will show.

Blir nok en V50 i løpet av sommer'n

/G

Lenger foran i tråden her snakkes det om en ny S60, er det snakk om siste facelift eller en kommende arvtager? Har fortsatt til gode å se noen bilder av hva som skal avløse dagens, og hvis de finnes så vil jeg svært gjerne ta en titt på dem! :)

Originally posted by Wingnut

Må si jeg er skuffet over oppslutningen om BMW her,....

:

Må si meg enig!

Nå har jeg ikke bil selv men det blir for det noen tusen km i året i denne:

test.jpg

Originally posted by Blubird
Lenger foran i tråden her snakkes det om en ny S60, er det snakk om siste facelift eller en kommende arvtager? Har fortsatt til gode å se noen bilder av hva som skal avløse dagens, og hvis de finnes så vil jeg svært gjerne ta en titt på dem! :)

Ny S60 er vel ikke helt på trappene ennå, men S80 derimot er på gang nå. Men V70/S60 begynner uansett å bli modne for utskifting snart, selv om de har holdt seg overraskende godt de årene de har vært på markedet. Jeg satt meg inn i en V70 hos Bilia og den føltes rett og slett gammeldags sammenliknet med V50. Men for all del, den føltes veldig bra med tanke på modellens alder.

Wingnut (og andre BMW-fans): Jeg anser BMW for å være svært nær bilmessig perfeksjon. Jeg har kjørt mange forskjellige BMW'er over mange kilometre og det som alltid slår meg er hvor gode de er på veien - særlig når den blir ujevn og svingete. Jeg har personlig stor sans! :up:

Nå er 159`n satt i produksjon... Ventetiden er laaaang...

Legger til ett bilde av min "elg" i solnedgang. Audi A4 1,8 1998 modell.

Holder seg tålelig bra, og kjører nå med den i England, med de interessante problemer det byr på, f.eks parkeringshus, som er veldig festlig. :sarc

Attachments

• Audi.jpg
    Audi.jpg
    28.6 KB · Views: 9

Nå har også DC-8-63 blitt Volvokjører...

...vel jeg faar laane V70'en av og til.....Volvoen er Konebilen i samme stil som P.A.Viking:p

Back