Helikoptertråden

Re: Helikoptertråden.

To Eurocoptere fløy ut fra Gardermoen den 24-05-2011. Begge var av typen, Eurocopter EC 135 T2 og tilhører Pegasus Helikopter AS.

helikopter_03219.jpg

helikopter_03227.jpg

helikopter_03228.jpg

helikopter_03347.jpg

Var på helidekket for min daglege spasertur i ettermiddag da en Eurocopter EC155 (G-ISSW) landa på plattformen NAM K15-FA-1 ved siden av oss...

54415.jpg

54416.jpg

54417.jpg

Et bilde fra fjellflygings-kurs i Canada. En såkalt dead-end valley.. :)

Attachments

• IMAG0072.jpg
    IMAG0072.jpg
    118.2 KB · Views: 842

De siste dagene har LN-OBX, Obelix, passert over huset vårt. Dette er en maskin som er sjelden å se her i Bergenstraktene og jeg mangler den i samlingen min.

I dag tidlig kom den over huset nok en gang med kurs for BGO. Egentlig hadde jeg andre planer for dagen men lysten på å få et bilde av denne ble stor.

For sikkerhetskyld tok jeg en telefon til Airlift i Førde og fikk beskjed om å kjappe meg hvis jeg skulle få bilde av den, den var ferdig her vest og skulle avgårde til andre oppdrag.

Som sagt så gjort, full fart i bilen og opp til Flesland å sikre den på brikken, en liten stund etter bildene var tatt, tok den av og forsvant.

DSC_6690.jpg

Obelix er en Super Puma C1, med serie nr 2001 og er det første serieproduserte eksemplaret av Super Puma AS332.

DSC_6697.jpg

Airlift eier maskinen som er spesial laget for tung løft, den løfter opp mot 4000 kg.

DSC_6698.jpg

Yngve

I går hadde vi PH-NZZ på besøk to ganger i løpet av vel en time...

54572.jpg

54573.jpg

Venter på at passasjerer skal komme opp på helidekk med bagasjen sin...
54574.jpg

Mitt beskjedne bidrag.

LN-OSN å LN-OLN (å SeaKing 070 i bakgrunnen, bilder tatt på Sola Airport).
DSC06118.jpg

LN-OOQ
DSC02871.jpg

LN-OCW
DSC07368.jpg

LN-OAK
DSC02600.jpg

LN-OOY
LN-OOY.jpg

Ja jeg er klar over prikkene på bildene :)

Last edited:

Ja jeg er klar over prikkene på bildene

Flotte bilder!! Her i helikoptertråden er motivet det viktigste, ikke om det er dustspot's på linsen eller om motivet ikke er helt sentrert osv osv ;););)

Flotte bilder Joachim. LN-OOQ var veldig bra. Flyvende helikopter, himmel, natur er de beste motiver etter min smak.
Får se om N-3PB er enig ;)

Beklager litt sen respons, har vært bortreist i helgen.

Så hva syns du om motivene mine?
Får se om N-3PB er enig

Eg e' enig Dag, Bilde av -OOQ er kjempeflott, utrolig flott maskin. Fikk dessverre ikke bilde av den når jeg var på SVG rett etter påske.

Bilde av -OSN (ser du har rettet reg'en på den siden jeg så bildet sist ;) ) og -OLN synes jeg også er veldig flott!

LN-OAK bildet ødelegges en god del av det forbaska gjerdet....jeg hater gjerder :-)) Prøv å gå klin inntil gjerdet neste gang, da kan du får bra bilder.

DSC_6698.jpg

Dette bilde har jeg tatt gjennom et nettinggjerde med en zoom linse.

Er bildet av LN-OAK tatt på Sand? Har forstått det slik at denne maskinen skal være stasjonert der.

Y

Last edited:

Takk for tips men på LN-OAK så hadde jeg bare original linsen med (18-55) og bildet ble tatt litt før Høyland kirken i Sandnes

LN-OLF var ute å luftet seg rundt TOS, en runde utover håkøya, sommerøy, og tilbake inn igjennom Ersfjorden inn over Håkøya igjen før den landa borte ved Lufttransport.;)

5819095111_347fbb528a_b.jpg

PH-NZZ er blitt en gjenganger her hos oss, var på nok et besøk fra Den Helder i føremiddag...

54671.jpg

Back