Helikoptertråden

Re: Helikoptertråden

Pax i denne også - og e flyger med rosa caps

Heli_9J-OAH.jpg

Vi går tilbake til Flesland en fredagskveld med sol i 1988, faktisk var det 22/7 lenge før det ble en notorisk dato. Bildet er tatt fra innsiden av en NorskAIR Brasilia.

Heli_KOG019.jpg

Denne Pumaen blåser opp litt den også. Dette er fra Bavallen på Voss i 1984 - heliskiing RAF gangnam style

Puma.jpg

I dag hadde vi EC-MBP, en Agusta-Westland AW-139 på besøk her offshore Ghana
EC-MBP.jpg

Foto: © Oddgeir Refvik

Hei RJon, flotte bilder fra Normand Installer. Så ut som den var godt fortøyd på siste bildet der. Da ble det kanskje stående på dekk en stund?

Takker så mye! [emoji3]
Immigrasjonen var på besøk, dette tok sin tid da de passer på å dukke opp i laglig tid til lunsj ombord.
Ene piloten spurte de så fint på skøy etter 3-4. runden med dessert om de kunne gå å veie seg en gang til, så de var sikker påbat de ikke var over vektbegrensningen på maskinen.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Takker så mye! [emoji3]
Immigrasjonen var på besøk, dette tok sin tid da de passer på å dukke opp i laglig tid til lunsj ombord.
Ene piloten spurte de så fint på skøy etter 3-4. runden med dessert om de kunne gå å veie seg en gang til, så de var sikker påbat de ikke var over vektbegrensningen på maskinen.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Herlig. Ja mat må man jo ha enten man jobber her eller der. Igjen veldig kjekt med noen små dryss fra livet på havet.

Dette bildet tok jeg like før de skulle ut for å filme noen scener til "Snømannen".

Attachments

• LN-OWD.JPG
    LN-OWD.JPG
    116.6 KB · Views: 680
Last edited:

PHI Bell 407 N424PH parkert på helidekket til Genesis GB72 i Gulf of Mexico idag
N424PH.jpg

Idag hadde vi Bristow Sikorsky S-76C++, N871AL innom og henta ei av mannskapet vårt

Den var her for et par dager siden også, og selv fløy eg med den inn til Galliano i 2017
N871ALb.jpg

Last edited:

Gammelt og nytt politihelikopter.

Attachments

• LN-OCP.jpg
    LN-OCP.jpg
    49.7 KB · Views: 342
  • LN-ORA.jpg
    LN-ORA.jpg
    41.6 KB · Views: 349

Idag hadde vi PHI Helicopter Bell 407, N442PH innom en snartur
N442PH.jpg

PHI Helicopter Sikorsky S92, N943PH ombord i og avgang fra boreskipet "Deepwater Pontus" idag her i GoM
N943PHa.jpg

N943PHb.jpg

N943PHc.jpg

Alle foto: © Oddgeir Refvik

Back