• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Helikoptertråden

Re: Helikoptertråden.

Noen hvisket meg i øret at dette helikopteret skal bli LN-OOX.

LN-OOX har vært registrert noen år allerede. Base Torp og tidligere merket " HESNES".
Står i fartøyregistret som MD 500N. ( er jo en NOTAR-NOTAilRotor)

LN-OOX har vært registrert noen år allerede. Base Torp og tidligere merket " HESNES".
Står i fartøyregistret som MD 500N. ( er jo en NOTAR-NOTAilRotor)

Formuleringen "skal bli LN-OOX" må jeg selv ta skylden for. Etterpå ble det presisert at helikopteret allerede var LN-OOX, ja.

Dette helikopteret fløy over Våle i går kl.14, retning vest:

danskHelikopter_P-287_2.jpg

Er rimelig sikker på at jeg har sett bilde av et amerikansk eller nærheten helikopter tatt her i Norge. Mener det vsr på Bardufoss. Noen som kan hjelpe?

Fant. Og det jeg mente det var noe kjent med det også...
Midnight_Airshow___4958123a.jpg

Maken helikopter blir sett en del i serien The Wire :)

Et av de vanlige, norske militærhelikoptrene passerte over huset mitt i lav høyde kl. 10:43

helikopter145_01okt2013.jpg

Last edited:

#069 på helipad'en ved sykehuset i Kristiansund lørdag ettermiddag.

Så ut til at de bar ut en body-bag...., så jeg følte ikke for å vandre rundt med kamera....

Store helikopter observert på Værnes i dag. Noen som fikk festet det på film, gjerne mer info også :-)
Edit: Det så ut som 3 stk. Sikorsky CH-53E Super Stallion

Last edited:

Store helikopter observert på Værnes i dag. Noen som fikk festet det på film, gjerne mer info også :-)
Edit: Det så ut som 3 stk. Sikorsky CH-53E Super Stallion

Mitt tips her er AW101 Merlin på vei nordover

Back