Rapporten kommer litt i etapper, så man får smøre seg med tålmodighet før slutter kommet.
Under et Eurobonus salg i våres ble billetter i C booket. Faktisk så lang tid i forveien at vi nesten hadde glemt hele turen.
Uansett, litt etter lunsj fredag bar det avsted med Flytoget fra Lysaker stasjon. Siden kona kom på fra Oslo S måtte jeg tviholde på det ledige setet ved siden av meg allerede fra Skøyen, da dette var nok et overbooket Flytog. Styggeblikk eller ikke, jeg ga faen, da det var kona og ikke dem jeg skulle holde ut med resten av helgen.
Fikk levert fra oss bagasje, tatt ut noen grunker med bilde av en gammel dame på og rakk en snau halvtime i loungen og fikk meg en øl og GT....blandet slik jeg liker den "easy on the tonic" før skjermene begynte å mase om å seg ut til gate 53. Rask gjennom passkontrollen da "EU-køen" var liten da en gjeng damer ikke skjønte at man kan gå der med norsk pass.
Boarding var alt i gang og var tydeligvis mange som skulle avsted mot London kl 15:05 en fredags ettermiddag. Hadde sendt kofferten hadde bare frakken og en liten "Grorudveske" med nyinnkjøpt adapter ombord, som gikk rett opp i hyllen over rad 2 d-f som var vår. Flere en meg som har som hobby å legge igjen adaptere på hotellrom?
Ombord i LN-RCN var nesten full brakke. 4,5 rad C, 2 med Y+ og resten det Googletranslate kaller "tømmerklasse". 1F var ledig, resten fullt. RCN har fortsatt de gamle myke Euroclassetene
Opp i luften bar det og begynte jobben med å pløye gjennom dagens aviser. Trallen ut og i motsetning til andre her på forumet fikk jeg GTen i ordentlige glass. I tillegg mener jeg Bombay er bedre enn Gordon, selv om ingen er av Heindricks-klasse. "Røvinn" som det kalles på folkemunnet hadde de også, og som Pinot Noir fan ble jeg fornøyd med den og.
Savnet dog Champisen og var ikke klar for å prøve den nye...får bli en annen gang

Maten kom etterhvert og var kylling, som var ganske bra. Ikke Hellstrømklassen, men som stod til forventningene for C innen Europa. Noen klager også over ost, men jeg kan spise ost til det tyter ut av ørene mine og jeg raper ren mugg, så det gjør ikke meg noe.

En konjakkers for helsen, og en kopp te var også på sin plass

Kabinbesettning ga også beskjed om at economypassasjerene skulle bruke toalettene bak, og det ble faktisk såvidt jeg kunne se respektert. På tross at at flyet er uten gardin
Landet på LHR på tid, og parkerte på en av de vanlige SAS-gatene. En liten gåtur, og den elektroniske passkontrollen funket gnirkefritt. Litt venting på kofferten, før det ble Heathrow Express til Paddington.
Bodde på Park Grand London Paddington, hvilket var en fem minutters gåtur fra stasjonen, hvilket var perfekt og vi slapp styre med Tube eller taxi
Fortsettelse følger.....
Under et Eurobonus salg i våres ble billetter i C booket. Faktisk så lang tid i forveien at vi nesten hadde glemt hele turen.
Uansett, litt etter lunsj fredag bar det avsted med Flytoget fra Lysaker stasjon. Siden kona kom på fra Oslo S måtte jeg tviholde på det ledige setet ved siden av meg allerede fra Skøyen, da dette var nok et overbooket Flytog. Styggeblikk eller ikke, jeg ga faen, da det var kona og ikke dem jeg skulle holde ut med resten av helgen.
Fikk levert fra oss bagasje, tatt ut noen grunker med bilde av en gammel dame på og rakk en snau halvtime i loungen og fikk meg en øl og GT....blandet slik jeg liker den "easy on the tonic" før skjermene begynte å mase om å seg ut til gate 53. Rask gjennom passkontrollen da "EU-køen" var liten da en gjeng damer ikke skjønte at man kan gå der med norsk pass.
Boarding var alt i gang og var tydeligvis mange som skulle avsted mot London kl 15:05 en fredags ettermiddag. Hadde sendt kofferten hadde bare frakken og en liten "Grorudveske" med nyinnkjøpt adapter ombord, som gikk rett opp i hyllen over rad 2 d-f som var vår. Flere en meg som har som hobby å legge igjen adaptere på hotellrom?
Ombord i LN-RCN var nesten full brakke. 4,5 rad C, 2 med Y+ og resten det Googletranslate kaller "tømmerklasse". 1F var ledig, resten fullt. RCN har fortsatt de gamle myke Euroclassetene
Opp i luften bar det og begynte jobben med å pløye gjennom dagens aviser. Trallen ut og i motsetning til andre her på forumet fikk jeg GTen i ordentlige glass. I tillegg mener jeg Bombay er bedre enn Gordon, selv om ingen er av Heindricks-klasse. "Røvinn" som det kalles på folkemunnet hadde de også, og som Pinot Noir fan ble jeg fornøyd med den og.
Savnet dog Champisen og var ikke klar for å prøve den nye...får bli en annen gang

Maten kom etterhvert og var kylling, som var ganske bra. Ikke Hellstrømklassen, men som stod til forventningene for C innen Europa. Noen klager også over ost, men jeg kan spise ost til det tyter ut av ørene mine og jeg raper ren mugg, så det gjør ikke meg noe.

En konjakkers for helsen, og en kopp te var også på sin plass

Kabinbesettning ga også beskjed om at economypassasjerene skulle bruke toalettene bak, og det ble faktisk såvidt jeg kunne se respektert. På tross at at flyet er uten gardin
Landet på LHR på tid, og parkerte på en av de vanlige SAS-gatene. En liten gåtur, og den elektroniske passkontrollen funket gnirkefritt. Litt venting på kofferten, før det ble Heathrow Express til Paddington.
Bodde på Park Grand London Paddington, hvilket var en fem minutters gåtur fra stasjonen, hvilket var perfekt og vi slapp styre med Tube eller taxi
Fortsettelse følger.....
Last edited: