Heathrow, den vestlige verdens verste storflyplass

Begynner å bli lenga sia jeg sist var på LHR gitt. Husker bare det som gåing, gåing, kø, enda mer gåing og enda mer kø. Har ikke så mye i mot CDG, det er faktisk helt greit å komme frem bare man holder tunga litt rett i munnen og følger skiltinga. Liker terminal 2E iallefall. Det var jo den som raste sammen så noen år så var det jo unntakstilstand med buss frem og tilbake osv.Min favoritt i Europa er MUC terminal 2.

Jeg tror vi som bruker LHR T5 ofte (og av helt fri vilje) har et noe bedre grunnlag til å uttale oss om forholdene der enn en eller annen person som ikke klarte å orientere seg der og derfor har fått flyplassen i vrangstrupen.
Et merkelig utsagn. Det er da ikke bare dere som er lommekjente der som har rett til å ha meninger om flyplassen? Den skal jo funke for de andre også.

LHR T5 funker for de aller fleste.

Det vil vel alltids finnes noen forvirrede sjeler som synes det er vanskelig å orientere seg .

Faktum er iallefall at mange ting har bedret seg etter at T5 ble tatt i bruk. Bortkommen bagasje har f.eks blitt sterkt redusert.

Jeg må si at utsagnet om at det er vanskelig å orientere seg er merkelig. Hvordan er det mulig å ikke få med seg skiltingen? Det er også flere info-stands med kart over terminalen og hvor de forskjellige gatene befinner seg.
Det er aldri langt å gå til gatene på T5, hverken på A, B eller C-gatene.

Det er lenge siden jeg var i en av de andre terminalene på LHR, så jeg kan ikke uttale meg om de, men at T5 ikke skulle være brukervennlig er jeg sterkt uenig i.

Jeg må si at utsagnet om at det er vanskelig å orientere seg er merkelig.
Faktisk så merkelig at det ikke engang har vært femsatt i denne tråden, uten at det har forhindret flere fra å vise iver for å tilbakevise det. ;)

Hvordan er det mulig å ikke få med seg skiltingen? Det er også flere info-stands med kart over terminalen og hvor de forskjellige gatene befinner seg.
Det hjelper lite når folk ikke får beskjed om hvor de skal.

Er ikke verre enn at man kan oppholde seg i A til gaten kommer opp på skjermen.
Ellers er det slik at alle Europa og innenriks-flighter går fra A.
De aller fleste long haul går fra B og C.
Har man ikke tålmodighet til å vente til flighten kommer opp på skjermene, kan man jo bare ta toget til B, og dersom man mot formodning må tilbake til A (er vel rundt 5% av LH-flightene som går derfra) er det jo ikke noe problem å komme seg tilbake til A.

Men det er klart, VIL man late som ting er verre enn de er kan man lage et scanario som bekrefter enhver tenkelig og utenkelig situasjon.

Overlevde mirakuløst nok den vestlige verdens verste storflyplass forleden, har hverken fysiske eller psykiske skader. Flyene var på rute, og bags kom som de skulle på ankomstdestinasjon til tross for hyperavansert reise som inkluderte flybytte på LHR.

Forøvrig en oppdatering fra et naboforum:

To walk back from B Gates to A Gates

Take the lift from outside Boots to level -2. When the lift doors open you'll see a set of stairs in front of you, tkae these down and follow the signs to A Gates. When you've walked the length of the tunnel, you'll come to the TTS lift in A Gates at -4 level which you can take up to level 2, Gate Seating Level.

To walk back from C Gates to B Gates or A Gates

Take the TTS lift down to level 2, at the end of the platform there's a door, with a button next to it to open the door, use this to get in to the TTS walkway.

Back