Haugesund i dag 6 april

armag

Newcomer
Så har jeg endelig hatt årets første tur til min lokale lufthavn.
De nesten 4 timene jeg var der, var det en del trafikk. Blant annet noen fly fra både Bergen og Stavanger som kom for litt touch & go o.l. Noen herfra som har vært på tur i dag kanskje?
Bildene ligger ikke i kronologisk rekkefølge (beklager kvaliteten på noen av bildene).

Ryanair fra London, Stansted. EI-DPZ:
EI-DPZ.jpg

LN-BBU drev med litt touch & go:
LN-BBU.jpg

LN-BGQ kom fra Bergen for en touch & go:
LN-BGQ.jpg

LN-RPZ fra Oslo:
LN-RPZ.jpg

LN-BRI fra Oslo:
LN-BRIapril.jpg

Widerøe's LN-WFC fra Køben:
LN-WFChaugesund.jpg

LN-GAT var ute hele tiden, både med touch & go og turer over byen:
LN-GATapril.jpg

LN-NAS kom en tur fra Stavanger:
LN-NAS.jpg

LN-OMM øvde litt på missed approach og engine-failure:
LN-OMM.jpg

N119PG hadde mange touch & go før kursen ble satt for Stavanger:
N119PG.jpg

Og så var det disse to da, som sto å minnet oss om en svunnen tid. LN FAC og LN-FAZ:
svunnentid.jpg

Last edited:
armag, du har funnet "berget" sør for Coastair-hangaren du også ;)
LN-FAO er på vei til DAT og Litauen i følge Luftfartstilsynets postjournal, så det var vel dårlig med ATRer parkert inne i hangaren? Så du noe til LN-VIP forresten?

Til slutt et Tandem Falke-bilde fra meg tatt sommeren 2006 på HAU
KGL_0014.jpg

Moro med bilder fra Haugesund, det er ikke så ofte! Vet at Haugesund til stadighet diskuteres hos Norwegian - så hvem vet, kanskje de kommer etter hvert...

Fløy med LN-RPZ, som her er avbildet, fra Oslo til Bergen på fredag. Nye og vonde seter i det flyet, og ellers er rødfargen på motorene veldig falmede. På tide med et strøk rødfarge :)

armag, du har funnet "berget" sør for Coastair-hangaren du også ;)
LN-FAO er på vei til DAT og Litauen i følge Luftfartstilsynets postjournal, så det var vel dårlig med ATRer parkert inne i hangaren? Så du noe til LN-VIP forresten?

Det "berget" har jeg brukt de fleste gangene jeg har vært der ute ja.. Håper ikke denne forsvinner nå i forbindelse med utbyggingen (men det er jo lov og drømme...:p)
Merkelig nok, så kikka jeg faktisk ikke inn vinduene i hangaren, så jeg har faktisk ingen anelse om det står noen maskiner der:rolleyes:
Så disse to var faktisk de eneste jeg så.:)

Stilig med bilder fra HAU :) kom gjerne med mer!

Vi får håpe at berget sørafor Coast hangaren vil bestå, også etter masse forflyttningen som pågår rundt denne knausen er ferdig. Massen skal forøvrig brukes til ny ansattparkering litt lengre nord på området, ned mot Visnesvågen.

Det flate området innenfor gjerdet sør for Coast hangaren skal asfalteres til høsten. Det vil da bli to nye parkeringsstander for klasse D fly der.

LN-KGL:
I Coast hangaren er vell LN-FAN. og LN-VIP parkert tenker jeg... LN-FAO fløy avgårde for noen uker siden.

Kjekt å se bilder fra HGS og... Har vurdert selv å ta en spottings der, men det har liksom blitt med tanken.....

På HAU må man være tålmodig sirpjalle, men fra haugen "vår" kan man få knalske bilder - spesielt på en fin julaften som denne i 2005

2005-12_LN-BRR_02.jpg

2005-12_LN-BRR_03.jpg

2005-12_LN-BRR_06.jpg

... og det var flyet den dagen ;)

Da er det bedre å ta bilder fra cockpit på HAU :)

Rwy_ahead.jpg

Last edited:
Takker for titten, det er artig å se bilder fra et (for meg iallefall!) eksotisk sted!:up:

LN-KGL: Det er jeg klar over, fra tidligere jobber (som ikke er direkte relatert til flybransjen) ;)

Men hvor er så denne haugen?

Haugen ligger helt sør på parkerings-området, til venstre når man kommer kjørende til flyplassen.

Back