Så etter at man hadde besøkt Lone Star Flight Museum så bar det opp til downtown Houston for å hente Dag, før vi sammen kjørte opp til teknisk avdeling på IAH. Dag som navigatør og jeg som fører.
Det var noen få 737, B757 og B767er inne av forskjellige grunner, en B737 hadde fått birdstrike i motoren som da måtte sjekkes for skader innvendig. For de som ikke vet det, så fungerer det slik at man åpner opp små kikkhull på forskjellige steder, og stikker inn et kamera. Så ser man på skjermen om det er noen skader.
Har også noen bilder fra dette besøket, og begynner med en eller annen gal mann som man fant der oppe...
Denne trenger et nytt strøk med malin
Gammelt MLG til B752. Dette brukte også stålbremser, mens CO holder på å gå over til karbonbremser, nytt fant vi da touren nærmet seg slutten
Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men jeg føler at det er noe som mangler her...
Slik ser en B757vinge ut mens den er på sjekk
Denne B767en var, så vidt jeg husker, kun inne for en liten sjekk. Her kan kanskje Dag bekrefte/avkrefte dette
Av en eller annen grunn så har jeg en fasinasjon ovenfor nosegear...
Så det aller helligste, datamaskiner på rekke og rad til forskjellige systemer som gjør at man kan fly flyet uten store problemer
Her har vi den B767en igjen. Linselus eller... :8:
Alle har et ansvar for å holde ting borte fra steder de ikke hører til, men hvordan i h*** klarer man å få et fly til å rydde etter seg?
Dag og en B737 NG motor. CO har et bygg der de holder på med motorer.
Så over til dagens store quiz. Hva, hvem, hvor... Flytype, motornavn (f.eks CFM56) og andre vesentlige ting/forskjeller
Neste post vil omhandle turen fra IAH til SXM, men den kommer dessverre ikke idag.
Stay tuned...