grindstein
ScanFlyer Silver
Jeg har en kar som hardnakka hevder at SAS har bestilt Airbus A350 XWB. Jeg har ikke registrert at de har lagt inn noen ordre på nye wideboddyfly i det heletatt. Så hva er egentlig statusen her?
Hadde SAS bekreftet noe, så hadde det vel vært en minst 10 sider lang tråd om det her på forumet allerede?
Tviler på at det blir under Paris Airshow for da er vel bossen på reise i det nyeste *A landet Taiwan![]()
Det er ikke noe som er bestilt nå nei, men forventer at SAS legger inn en ordre i løpet av den neste måneden. Valget står ut i fra det jeg har hørt mellom 787-9, 350-9 eller nyeste versjon 330-300 (som vil være noe skuffende må jeg si). Tviler på at det blir under Paris Airshow for da er vel bossen på reise i det nyeste *A landet Taiwan
Personlig holder jeg en knapp på Airbus 350-900 som SAS sitt ny LH fly ;-)
A330-300 neo er det vel ingen som har øverst på ønskelisten, så da blir det nok den...
Deler ditt håp om A350-9.
Noen særlig grunn til at du "forventer" ordre ila kommende måned? Altså, ved siden av det vi kan lese over her.
330-300NEO eksisterer ikke, og det kommer den trolig aldri til å gjøre. Nyeste versjon kommer derimot med høyere MTOW, den er enda 2 år unna.
OK, forventet nesten at noen ikke klarte la være gripe fatt i den.. :headbang
"Neo" er et gammelt prefiks som betyr ny - oppdatert - moderne. Eller ny utgave, om man vil.
At noen også bruker begrepet i merkevaresammenheng er man kjent med. (Derfor skrev jeg det med små bokstaver).
A330-300 (neofår, hvis jeg fortsatt kan lese engelsk da, adskillig flere nyheter enn økt maksumum startvekt.
![]()
Må si at jeg ikke skjønner poenget ditt, siden Airbus bruker NEO om "new engine option". Skulle det være en litt morsom måte å skrive at den kommende 330-varianten på 242t er en ny variant av A330 som ikke har nye motorer? Den får 242t MTOW, men så mange flere endringer har ikke jeg fått med meg.
A330-300NEO har vært diskutert tidligere, både av kunder og av Airbus selv.
Neo er et helt vanlig ord som brukes for å angi at noe nytt er tilført, i forhold til det som var før. At jeg beskrev kommende A330-300 som neo var ganske enkelt for å skille fra dagens versjon, med samme typebetegnelse.
Må si at jeg ikke skjønner poenget ditt, siden Airbus bruker NEO om "new engine option". Skulle det være en litt morsom måte å skrive at den kommende 330-varianten på 242t er en ny variant av A330 som ikke har nye motorer? Den får 242t MTOW, men så mange flere endringer har ikke jeg fått med meg.
A330-300NEO har vært diskutert tidligere, både av kunder og av Airbus selv.
A330-300 neo er det vel ingen som har øverst på ønskelisten, så da blir det nok den...
Deler ditt håp om A350-9.
Noen særlig grunn til at du "forventer" ordre ila kommende måned? Altså, ved siden av det vi kan lese over her.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.