Har SAS bestilt nye langdistansefly?

Status
Not open for further replies.
Det er jo et uttalt mål at langruteproduksjonen gradvis skal økes, men jeg tippe vi får en tostegsordre med 12 faste og 6-8 opsjoner litt fremover i tid.

Men det er bare gjettverk basert på hva RG har sagt før. Personlig ville jeg bli superhappy med 787-9 eller -10 .. Oppgradert 330 har jeg svært liten tro på.

Men det er ingen her som har trua på 777-8X/9X? Nå som den "nye" a330 har blitt nevnt så kan denne kanskje også være aktuell?

Antall langrutefly bør jo økes for å senke enhetskostnadene.
Et argument for A350 er muligheten for Cross-qualification.
Etter noen år i cockpiten på A330/340 bør ikke SAS kjøpe fly med bussratt..... Mye bedere med spisebord

SAS Bestiller nok A350 og i vente tiden får de tilbudt 2 eller 3 fly fra airbus..det kunne være A340-600 eller nyere A330-300. Disse nye fly bruger SAS så til at åbner nogle nye ruter med...Fe.x CPH-Honolulu !!! og CPH-MIA..
...OG så smider airbus lige nye sæder ind som et "one time offer" som skal bruges til de A330 og A340 SAS har lige nu.
Jeg har nemlig hørt at der i TLS står et antal Business class stole som Emirates alligevel ikke ville have.

Ja det var mit absolutte bud , som sikkert er helt ude i skoven.

Jeg trenger en drøm å klynge meg til, og velger denne :cool:

Jeg hælder også til at det bliver en løsning med A350 i 2017 eller deromkring. Og indtil da får man adgang til et mindre antal A330ere.

Ja det var mit absolutte bud , som sikkert er helt ude i skoven. hilsen Ole

Av og til kan helt ute i skogen være et fint sted. HNL befinners seg vel litt langt i skogens dype hjørner, men ellers er det da en god spådom?

Min krystallkule sier nemlig det samme. A350 bestilles i en passende miks med opsjoner, med en appettitlig venteavtale på f.eks. 330s/340s til å smøre det hele. Kanskje med billige, ekte markedsrelevante business-seter som sukker på toppen.

Ser at jeg ikke har pusset krystallkulen nylig; her kan alt skje. Øyner likevel konturene av en 350-kontrakt. :D

MegaDo - shcmegaDO - jeg er om bord på første flight hvis A350. 2A er mitt.

:)

Når man leser igjennom tråden her, så synes jeg folk har vært flinke til å spå utfallet, både A350, a330e og ny kabin, skikkelig kinder-egg :-)

Status
Not open for further replies.
Back