Har jeg loungetilgang?

Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Ved loungeinngangen, avhengig av tilgjengelighet: DKK 249, NOK 349, SEK 349, USD 59 eller 4300 EuroBonus-poeng

Står ikke noe om kjøp på nett med poeng

https://www.sas.no/juridisk-info/op...-optional-services-fees-other-products-extras

Ettersom minste bud for oppgradering er 4000 poeng forsoeker jeg det isteden. Gaar det ikke, kan jeg kan til inngangen og hoere. Jeg sparer paa OSL lounge adgang da min bank har redusert antall gratis loungekybesoek fra ubegrenset til 5 i aaret. De vil ikke gi adgang til innenriksloungen heller. Dobbelt-grr.
 
Check-in.dk hadde idag en melding bak betalingsmur, om at SAS innskrenker adgang til sine lounger på longhaul for de med Plus billetter, er det noen som har tilgang til den historien som kan utdype dette ?
 
Info fra SAS:

CHANGES TO LOUNGE ACCESS

RECENT UPDATES TO THIS ARTICLE

Guest rule change, Effective 01 April 2025
EuroBonus Gold, EuroBonus Diamond & SkyTeam Elite Plus customers are entitled to bring one guest into the lounge with them.
All guests must be traveling on the same SkyTeam-operated flight as the card holder.
Updated on 19 Mar 2025 at 11:56 CET

Effective 1 April 2025, lounge access will no longer be available for passengers traveling in SAS Plus Long Haul at any airport.

The lounge access benefit will be removed for tickets purchased on or after 3 March 2025.

Passengers who purchased tickets before this change still have access to SAS lounges at CPH, ARN, OSL, ORD, and EWR.

As we approach the busiest travel season of the year, there is a risk our Copenhagen lounge will be at full capacity at times.
If the SAS lounge in CPH is estimated to be full, selected passengers can be offered to access Aspire Lounge or receive a complimentary
voucher that can be used for food and drinks elsewhere at the airport. Affected passengers will be contacted via Email and SMS before their travel.

NOTE: No changes to lounge access for our EuroBonus higher-tier level (EBP, EBD and EBG)
 
Jeg finner denne formuleringen når jeg søker opp info om loungetilgang for Sky Team i Warszawa: Business Class customers. Lounge access is reserved for international First or Business Class ticket holders or SkyTeam Elite Plus Frequent Flyers traveling on a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline or transferring between flights (domestic or international) operated by the following airlines (* exceptions may apply). Entry will be for a minimum of 3 hours prior to departure time. Effective 1 April 2025, SkyTeam is making some changes to the lounge access policy for Elite Plus, First and Business Class customers. We thank you for your understanding as we work to make the travel experience smoother for you and all our customers.

Er det noen som vet hvilke endringer det er snakk om her? Jeg har SAS EB Diamantstatus og flyr på SAS Plus i neste uke. Har jeg adgang til lounge eller ikke?
 
Det er vel tilsvarende det som står i posten over?
Uansett ingen endring for EBG eller EBD
 
Er EBD.
Har en booking som er SK-DY. SK er innenland, og DY er utland. Reisebyrå som troller meg med dy... uansett. Har jeg likevel lounge tilgang ved ankomst OSL? Og isåfall, kun innenlands eller også utland?
 
Er EBD.
Har en booking som er SK-DY. SK er innenland, og DY er utland. Reisebyrå som troller meg med dy... uansett. Har jeg likevel lounge tilgang ved ankomst OSL? Og isåfall, kun innenlands eller også utland?

Du har adgang, ja. I alle fall innenlands, og vil da tro utenlands og.
 
Re: Flying Blue-tråden

Hmmm... vi flyr hjem fra Nice med SAS i sommer. SAS har etter hva jeg forstår ikke lounge der, men Air France har partner lounge på T2 (som nå også er SK terminal).

Om jeg legger inn FB Platinum kortet mitt i bookingen fremfor SAS Diamond kortet burde vi vel få lounge access?

Men mulig setevalg forsvinner?

Noen som vet?
 
Re: Flying Blue-tråden

Hmmm... vi flyr hjem fra Nice med SAS i sommer. SAS har etter hva jeg forstår ikke lounge der, men Air France har partner lounge på T2 (som nå også er SK terminal).

Om jeg legger inn FB Platinum kortet mitt i bookingen fremfor SAS Diamond kortet burde vi vel få lounge access?

Men mulig setevalg forsvinner?

Noen som vet?

Er vel logoen på balja som bestemmer?

Så no lounge for you (med mindre du booker AF, da)
 
Re: Flying Blue-tråden

Er vel logoen på balja som bestemmer?

Så no lounge for you (med mindre du booker AF, da)

Det er det jeg er litt usikker på. AF lister Infinity lounge som "sin" på NCE. Så da lurte jeg på om jeg kunne bruke det på en SK flight hvis jeg linker til AF statusen min. Men det kan jeg kanskje ikke da.


Det er det jeg forsøker å forstå egentlig. Det er jo SK metall, men jeg har status i begge selskap. Spørmålet er om det må være AF metall for å kunne få tilgang med AF status.

Sjuuuuk nerding det her altså. Det har jo ikke så forferdelig mye å si i det store bildet. Men man lurer jo.
 
Re: Flying Blue-tråden

Loungen finner man jo som Skyteam lounge
Da bør du da ha adgang aå lenge SAS også er i Skyteam
 
Du har ikke tilgang så lenge du er på et sas fly -

Lounge access is reserved for international First or Business Class ticket holders or SkyTeam Elite Plus Frequent Flyers traveling on a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline or transferring between flights (domestic or international) operated by the following airlines (* exceptions may apply): Air France, KLM, Tarom
 
Du har ikke tilgang så lenge du er på et sas fly -

Lounge access is reserved for international First or Business Class ticket holders or SkyTeam Elite Plus Frequent Flyers traveling on a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline or transferring between flights (domestic or international) operated by the following airlines (* exceptions may apply): Air France, KLM, Tarom

Men i teksten du quoter står det jo "international flight operated by a SkyTeam member airline", hvilket skulle bety SAS?
 
Men i teksten du quoter står det jo "international flight operated by a SkyTeam member airline", hvilket skulle bety SAS?

“Operated by the following airlines” er hva som blir det som må følges.

ST-siden er veldig dårlig; og policy er masse exclusions.
 
Back
Top