Har jeg loungetilgang?

Når jeg kommer tilbake(Stadig i bizz) har vi også litt venting i Oslo før SAS flyr oss til Kjevik. Etter som jeg kan finne ut av kartet til OSL, så ligger den Loungen på utenlands-siden? Da kommer vel ikke vi inn der?

Riktig, med mindre du OSL-KRS flyr i plus eller har gullkort og slipper inn i SAS sin innenrikslounge

Riktig, med mindre du OSL-KRS flyr i plus eller har gullkort og slipper inn i SAS sin innenrikslounge

Flyr vel "bizz" osl-krs også, men billetten er kjøpt av Qatar. Blir siste leggen på reisen fra CMB. Har ikke noe gull nei.

De var hyggelige på IST i dag.. de sa først nei men så sjarmerte dragen tyrkeren og da ble det bilbaneturnering.

Last edited:
Jeg plager denne tråden litt også jeg..

Jeg har følgende rute hvor av en flight er First:

BKK - PEK - Thai A330 Business
PEK - HND - ANA B787 Business
HND - FRA - Lufthansa 747-8 First
FRA - OSL - Lufthansa A320 Business

Har jeg da adgang til First class lounger i BKK og PEK?

Takk

Thai Royal First lounge i BKK skal du ikke ha tilgang til. Må ha avgang med TG F eller Star Alliance F fra BKK. Usikker på om du kommer deg inn PEK, men merk at Air China sin First lounge der er en Priority Pass lounge som ikke er noen høydare uansett.

Takk

Hvorfor booker du ikke BKK-NRT/HND i Thai F istedet? Tilgang til loungen i BKK, F-opplevelse hele veien, og sikkert en mer happy konemor. ;-)

Last edited:
• Royal First Class passengers departing the same day on TG operating flight
- One guest departing same day on any Star Alliance operating flight allowed
First Class passengers departing same day on any Star Alliance operating flight
- One guest departing same day on any Star Alliance operating flight allowed
• Royal Orchid Plus Platinum card holder departing same day on TG operating international flights
- One guest departing same day on TG operating flight allowed
Her er reglene. De sier ingenting om at du må reise fra BKK, men det kan være de nekter deg. Bare å prøve.

Til info så slipper de gledelig inn kone og tre barn som følge (totalt fem personer) på Royal Silk lounge med TG monkey billett og Star Gold fant vi ut i går :up:

Jeg har Lufthansa Miles&More Member og SAS Eurobonus Diamond. Når jeg flyr med Lufthansa benytter jeg Miles&More kortet og lurer derfor på om jeg slipper inn på lounge om jeg scanner boardingkortet og viser SAS kortet, eller må kortet med status være innlagt i billetten?

Jeg har Lufthansa Miles&More Member og SAS Eurobonus Diamond. Når jeg flyr med Lufthansa benytter jeg Miles&More kortet og lurer derfor på om jeg slipper inn på lounge om jeg scanner boardingkortet og viser SAS kortet, eller må kortet med status være innlagt i billetten?
De kan vise et annet status-kort for tilgang enn det som er registrert på billetten.

Dagens gla’ tips:
Om man er usikker er det bare å tusle til loungen, vise frem det man måtte ha av kort, billetter, unger og kjærringer. Så enten kommer man inn eller så kommer man ikke inn.

Leste ikke hele tråden nå, men derfor jar jeg kjapt spørsmål:
Flyr fra LHR til Stavanger til Trondheim med SAS neste måned (11-5/14-5)
Har 4-5 valg på bilett pris. Får man lounge med SAS Plus? Eller hakket under som heter Plus Lite eller Plus minus Eller noe sånt.
(Trykket på lenke forklaring men det var kun om refund ikke snakk om Lounge,)
Er Euro Business Class samme som SAS plus fra UK til Norge? (Foran gardinet)
Fra lavest til høyeste pris er det $222 til $340, per vei.
Tråkker til hvis jeg får Lounge, det var snakk om 5 timer på Gærnemoen..

Vanskelig å komme inn i loungen på Gardermoen hvis du flyr LHR-SVG-TRD. (Merk at SVG heller ikke har lounge - i hvertfall ikke som SAS benytter seg av)

Back