Har jeg loungetilgang?

Kjapp en.. hva er beste lounge ut av EWR? Spurte Dragen som føy biz derifra for noen uker siden, men hun husket ikke om hun gadd. SAS loungen var lite koselig for fire år siden i alle fall.

Er Turkish loungen i nærheten sv SK flighten? Kommer vi inn på Polaris med tre gull og oppgradert biz?

United vet ikke at dere er oppgradert😉.

Med tre gullkort kommer dere også inn i Senatorloungen som er å foretrekke rett ved sk loungen. Tidligere hadde de champis om en spurte pent.

Beklager for å dra opp en gammel tråd, men har ikke privilegier til å starte ny tråd (og søkefunksjonen ga meg ikke svar med helt oppdatert info, post-pandemi). På tide å komme i gang igjen med litt reisevirksomhet etter pandemien, så: Vet noen her om SAS Plus Pro-billett fremdeles gir tilgang til Star Alliance lounger på Heathrow? Synes ikke SAS selv er helt klare på det på nettsidene... (Har for øvrig dessverre ikke status i SA, så kan ikke basere meg på det, kun den konkrete biletten jeg reiser på).

Har ikke prøvd selv, men det hevdes at sas plus innen Europa gir tilgang til lounger som er driftet av andre flyselskaper. Da skal det gå bra på LHR med LH business lounge (ikke Senator).

Beklager for å dra opp en gammel tråd, men har ikke privilegier til å starte ny tråd (og søkefunksjonen ga meg ikke svar med helt oppdatert info, post-pandemi). På tide å komme i gang igjen med litt reisevirksomhet etter pandemien, så: Vet noen her om SAS Plus Pro-billett fremdeles gir tilgang til Star Alliance lounger på Heathrow? Synes ikke SAS selv er helt klare på det på nettsidene... (Har for øvrig dessverre ikke status i SA, så kan ikke basere meg på det, kun den konkrete biletten jeg reiser på).

SAS Plus gir loungetilgang på linje med business inen Europa, så svaret er ja.

Gjelder da i SAS sine egne lounger og der det finnes en lounge som drives av et annet *A-selskap (pluss at det vel også finnes et par "rene" *A-lounger, bl.a. på AMS).

Så på Heathrow skal du kunne bruke bl.a. Lufthansa sin.

Har ikke prøvd selv, men det hevdes at sas plus innen Europa gir tilgang til lounger som er driftet av andre flyselskaper. Da skal det gå bra på LHR med LH business lounge (ikke Senator).

SAS Plus gir loungetilgang på linje med business inen Europa, så svaret er ja.

Gjelder da i SAS sine egne lounger og der det finnes en lounge som drives av et annet *A-selskap (pluss at det vel også finnes et par "rene" *A-lounger, bl.a. på AMS).

Så på Heathrow skal du kunne bruke bl.a. Lufthansa sin.

Tusen takk for hjelpen! Flere år siden siste utenlandstur nå, og synes SAS bare bli mer og mer ullen i formuleringene på nettsidene, så greit å få det avklart fra noen som gir tydeligere tale :) :up:

Med dagens oppsett av allianser osv..

Hvis man flyr SAS til LHR og Virgin Atlantic videre til US - har man da "krav" på noe lounge med EB kortet i LHR? Og på returen da fra US er vel helt uaktuelt på US flyplassen, men OK på LHR?

Med dagens oppsett av allianser osv..

Hvis man flyr SAS til LHR og Virgin Atlantic videre til US - har man da "krav" på noe lounge med EB kortet i LHR? Og på returen da fra US er vel helt uaktuelt på US flyplassen, men OK på LHR?

Ikke med mindre man flyr business (Upper Class) videre med Virgin. Frem til samarbeidet mellom de er på plass, utover bare interline.

Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Har booket Plus t/r OSL-ATH, men i bookingen hos SAS står det ikke inkludert lounge i Athen - stemmer dette? Hvis nei, hvilken lounge kan da benyttes? Er SAS Plus Smart om det har noen betydning.

Har booket Plus t/r OSL-ATH, men i bookingen hos SAS står det ikke inkludert lounge i Athen - stemmer dette? Hvis nei, hvilken lounge kan da benyttes? Er SAS Plus Smart om det har noen betydning.

Lufthansa og Aegean har egne lounger der, som du skal slippe inn i med SAS Plus-billett. I hvert fall så lenge SAS er med i Star Alliance.

Lufthansa og Aegean har egne lounger der, som du skal slippe inn i med SAS Plus-billett. I hvert fall så lenge SAS er med i Star Alliance.

Det stemmer vel ikke på PLUS billett? Om man har Star Alliance gullkort er det noe annet.

Det stemmer vel ikke på PLUS billett? Om man har Star Alliance gullkort er det noe annet.

Jo. Sas Plus skal gi tilgang til lounge på short haul.

Takk for svar begge to!

Har ikke EBG. Men "skal gi tilgang" er jo litt usikkert. Har dessverre opplevd å måtte krangle meg inn med Plus-billett i lounge før. Synd SK ikke kan få orden på dette.

Takk for svar begge to!

Har ikke EBG. Men "skal gi tilgang" er jo litt usikkert. Har dessverre opplevd å måtte krangle meg inn med Plus-billett i lounge før. Synd SK ikke kan få orden på dette.

Det er vel på en del typiske feriedestinasjoner hvor SAS har droppet lounge for Plus og EBG etc.

Star Lounge Finder pleier som regel å stemme og den viser tilgang i Athen men ikke i f.eks Nice og Malaga når man flyr SAS: https://www.staralliance.com/en/lounge-finder

Takk for svar begge to!

SAS Plus i Europa regnes som business hva loungetilgang angår. Hr selv flydd statusløs i Plus og besøkt lounger både på AMS og LHR.

Gjelder lounger operert av Star-selskaper, så Aegean og LH sine skal funke.

SAS Plus i Europa regnes som business hva loungetilgang angår. Hr selv flydd statusløs i Plus og besøkt lounger både på AMS og LHR.

Gjelder lounger operert av Star-selskaper, så Aegean og LH sine skal funke.

Æ SCHTÅR KORRIGERT, JA

Re: Statusmatch SAS til Lufthansa/Miles and More (2024)

Gir FF-status loungetilgang hos LH dersom det er codeshareflight med Star Alliance-partner?

Back