Har jeg loungetilgang?

KLMfan

ScanFlyer Silver
Som overskriften indikerer, lurer jeg rett og slett på om det finnes en lounge for SAS plus billetter og i såfall hvilken.
Leter og leter på nett, men finner ikke noe bekreftet.

Re: SAS plus og loungetilgang på PMI ?

Tusen takk, mine søkeferdigheter er visst ikke helt på topp!

Leter og leter på nett, men finner ikke noe bekreftet.

Enkleste er å sjekke lounge-oversikten til Star Alliance:
http://www.staralliance.com/loungeF...PMI&toAirportCode=OSL&From=Palma+De+Mallorca+[PMI]%2C+Spain&fromLat=&fromLon=&To=Oslo-Oslo+[OSL]%2C+Norway&toLat=&toLon=&fromCountry=Spain&toCountry=Norway&ffpClass=&showLoungeCode=submit&cabinClassCode=Business&ffpName=&ffpStatus=&paidClassCode=&airline=Scandinavian+Airlines

Enkleste er å sjekke lounge-oversikten til Star Alliance

Men som sagt i tråden som er linket til over her, den stemmer ikke.
Der står det at man må ha EBG for å komme inn. Men man kommer inn med pluss også

Men som sagt i tråden som er linket til over her, den stemmer ikke.
StarAlliance-weben sier man kommer inn med SAS Plus (aka Business) uten status. (Tråden du referer til sier at man ikke har tilgang med sølvkort...)

StarAlliance-weben sier man kommer inn med SAS Plus (aka Business) uten status. (Tråden du referer til sier at man ikke har tilgang med sølvkort...)

om man legger inn sin EB status (basic,silver) selv om man flyr business står det "You are not eligible for lounge access, based on your selected criteria."

om man legger inn sin EB status (basic,silver) selv om man flyr business står det "You are not eligible for lounge access, based on your selected criteria."

Hvis du ikke legger inn EBB, men bare kabinklasse (business) og selskap (SAS), så får du opp "Sala VIP Miro".

"Opereres av Helvetic Airways"

Vurderer å booke en tur til MAN med Swiss via ZHR fra OSL og legget ZHR-MAN opereres av Helvetic Airways.. Vil jeg ha vanlig loungeaccess som EBG?

Ser det er en ganske lang transfertid så dette er avgjørende for om jeg gidder.

star alliance lounge

Hei!
jeg har gullkort i Aegean Miles&Bonus og lurer på om jeg må reise med et selskap i star alliance for å få tilgang til loungen ,
eller er det bare å vise gullkortet ?

skal reise med Qatar og da lurer jeg på om jeg har tilgang til Sas Loungen på OSL og thai airways loungen på BKK, reiser forresten i eco

Re: star alliance lounge

Heisann!

Du må reise med et selskap i Star Alliance for å få tilgang til lounge.

Kim

Heisann!

Du må reise med et selskap i Star Alliance for å få tilgang til lounge.

Kim

takk til begge :)

EDIT: må kortet være lagt inn på billetten ?
tenker kanskje å legge inn eurbonus nummeret mitt på billetten

Last edited:

takk til begge :)

EDIT: må kortet være lagt inn på billetten ?
tenker kanskje å legge inn eurbonus nummeret mitt på billetten

Du kan ikke legge inn Eurobonus eller Aegan kortet hos Qatar. Om du tenker generelt så vil du komme inn i loungen ved å vise Aegan kortet, men tjene EB poeng for reisen.

Lounge OSL/CPH med A3G og +1

Har hørt at noen Star Alliance Lounges gjør det vanskelig med tilgang for cardholder og en gjest med A3 gold. Noen erfaringer i OSL/CPH?

Også: Fungerer det "digitale kortet" som påstått?

Takk

Som Star Gold har du og en gjest tilgang til SAS-loungene i både Oslo og København, forutsatt at dere reiser med et Star-selskap samme dag. Hvis du frykter trøbbel, ta med en utskrift fra staralliance.com og fysisk kort.

Re: Lounge OSL/CPH med A3G og +1

På Senator Loungen på LHR T2 på Tirsdag kom ikke en stakkar Aegean Gullkunde inn uten det fysiske plast kortet. Det hold ikke å ha det på telefonen. Damen viste med ALL tydelighet at han ikke var ønsket...

Det virker på meg som om de som utvikler de digitale tjenestene (f.eks. kort på mobilen) sliter med å få med seg resten av organisasjonene i flybransjen. Stemmer det inntrykket?

Ser for meg mange rundt om i flyselskapene med våte dagdrømmer om gamle dager når alle som reiste hadde lommeboken full av plastkort og en bunke med reisepapirer....

Back