Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
– Konkurransetilsynet hadde begrenset
kompetanse til å gjøre
økonomisk analyse, derfor satte
de mange tusen arbeidsplasser i
spill, sier Braathen.
Originally posted by CK
Det beste med hele artikkelen er dette utsagnet fra Per G.
– Konkurransetilsynet hadde begrenset
kompetanse til å gjøre
spill, sier Braathen.
Kynisk verden
Dag og natt jobbet han sammen
med Braathens-styreformann
Lars A. Christensen og administrerende
direktør Geir Stormorken
i familieselskapet Braganza
for å unngå konkursen, redde selskapet
og arbeidsplasser. Det var
i den siste og mest krevende fasen
av salget at henvendelsen kom.
– Det var nesten utpressing,
rett og slett.
Ifølge Braathen krevde en
kjent norsk investor mellom ti og
20 millioner kroner for å la være å
tilby seg å kjøpe flyselskapet.
– Jeg vet jo at verden er ganske
kynisk. Når du da oppe i en sånn
prosess får sånne typer kyniske
henvendelser, er det ille.
– Hva gjorde du med det?
– Vi fortalte akkurat hva vi
mente. Det skjedde ingenting.
Man lar seg ikke presse, altså, sier
Braathen. Han vil ikke si hvem
henvendelsen kom fra.
Originally posted by DY
Høres ikke ut som han er helt med i hvordan ting fungerer i virkelighetene. Kanskje noen bør anbefale han å se på "Kandidaten" på TVNorge...bare sånn for å komme "litt" inn i det....![]()
Konkurransetilsynet hadde begrenset
kompetanse til å gjøre
spill, sier Braathen.
Originally posted by CK
Når det gjelder KTs evner til økonomisk analyse i særlig luftfartsspørsmål er jeg ikke i tvil om Per G. har rett. For mange jurister i KT...
Ehhh....tror du misforstår meg helt. Jeg er helt enig med deg. Jeg mente IKKE at Lindegård har gjort en dårlig jobb, men en god jobb SELV OM SAS ikke har tjent penger.Originally posted by CK
logikken din feiler - du kan være dritdyktig og allikevel ikke tjene penger, siden bedriften din kan bli påvirket av faktorer utenfor din kontroll, men det er svært vanskelig å tjene masse penger uten å ha NOE som helst peiling (om du ikke er foppalspiller eller Lotto-millionær, da...)
Når det gjelder KTs evner til økonomisk analyse i særlig luftfartsspørsmål er jeg ikke i tvil om Per G. har rett. For mange jurister i KT...
Originally posted by CK
Originally posted by CK
Vi kan plutselig få saker der det norske KT finner at f.eks. SAS opererer ulovlig på en rute mellom Norge og et EU-land, men det andre landets myndigheter mener det ikke er begått ulovligheter. Hva gjør man da??
Originally posted by DY
Braathens gikk MOT konkurs...men var det ikke pr definisjon. Hadde SAS venta litt til så hadde de unngått alt dette oppstyret. da kunne de sikkert kjøpt hele greia billigere og fått langt mindre "pryl" i media...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.