Happy sunday:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ja for vi snakker skikkelig SUNday… Her på Verdens Ende går livet sin skjeve gang…øverst på ønskelisten står flere parasoller og vifter. Men før vi har det på plass er det bare å komme seg ut i vannet. Ha en best SUNday der due r.

God morgen fra havet.

Her er tåken så tjukk at jeg har problemer å se livbåtene nede på hoveddekket. Et godt tegn på sommer på bøljane blå.

Fikk omsider booket en SAS billett i Plus til BKK.
Siden det er så lenge frem i tid så gikk jeg for en refunderbar billett. Det skjer alltids noe så greit å ha muligheten til å trekke seg. Langtidsplanlegging er noe herk [emoji2960]

FQTV

Mornings fra SAS Loungen og OSL. Snart SK4841 til ZRH. Så skal det toges i retning St. Moritz. Dog ikke umulig det blir noe stopp underveis. Ha en fin dag.

God morgen fra 900moh på Gudbrandsdalens vestside, mellom Vinstra og Kvam. I går morges hentet jeg vår japanske venn på OSL, som bodde hos mine foreldre som utvekslingselev i 1995. Vi besøkte henne i Tokyo i januar og nå kom hunn til Norge, med mor, sønner på 4, 6 og 11 og datter på 10. Spesielt de 2 yngste er skikkelig hyperaktive. Utrolig nok holdt de koken til kl 20:30 før de sovnet. Planene for dagen er å gå en tur i fjellet, til et vann der vi skal grille på medbrakt gass grill. Om vannet er varmt nok blir det kanskje et bad, ellers har vi et annet vann nede i skogen der det er rundt 20 grader i vannet, vi kan bade i. Vi får se hva vi finner på senere på dagen. I morgen er planene avreise kl 06:00 til Dombås, Trollveggen og Trollstigen, Geiranger, Lom, Valdresflya og helt hjem til Bærum. En liten etappe på noe over 70 mil. Jeg må også få gratulere dagens bursdagsbarn med 52 årsdagen, Kronprins Haakon. Vi har alt hengt ut flagget.

God morgen fra Vestlandet. Så herlig å komme hjem til sommer-Norge på sitt beste. 24 grader i fjorden. Nå blir det en løpetur før det blir altfor varmt. Ha en bra søndag!

Daus fra kantina i Kjøben. Det ble en meget behagelig tur over dammen og alle fem har allerede en forsiktig kjærlighetssorg til USA. Sitter og myser rundt på reiseklare skandinavere og må si at personlig så synes jeg amerikanere er dessverre ganske så mye kulere enn oss i alt fra klesstil til væremåte.

Om et par timer er det solstolene i hagen og tradisjon tro Grandiosa :cool:

Deilig søndag fra Lillestrøm. Ble godt overrasket av 3 innmari digre veps etter vi hadde badet fra båten midt ute på øyeren. Flere hundre meter fra land. Stakk gjorde de også. Satte rimelig bråstopp for planene om vafler med Jordbærsyltetøy. Men det var allikevel forfriskende med båttur, selv om vi måtte flykte litt fra veps.

Ingen planer I dag bortsett fra en tur ut i sola :)

Ha en best SUNdag

God dag fra et type 74 sett på vei mot Gardermoen. Det blir Widerøe som skal ta meg over fjell og fjorder i dag. Reiseruten blir OSL-HOV-SOG-BGO. Strålende vær så jeg satser på at det blir en fin tur over områder jeg ikke har sett fra luften før.

God dag fra Lom hvor man venter noen timer for neste buss. Innlandstrafikk står for etappen ned til Otta hvor det da blir Vybuss nordover mot Møre og Romsdal. E136 er iallefall åpen igjen. Fikk iallefall prøvd meg på en zipline ned fossen her. Jeg kunne tatt denne ventetiden på Otta men da måtte jeg ha tatt en Vybuss herfra til Otta og det koster mer penger enn 10ern Innlandstrafikk skal ha.

Apropos penger - virker som alt i Lom er overpriset herfra til månen og servicenivået like så men det er ofte sånn utenfor Ring 3. Betjeninga på denne kafeen visste ikke hvor det fantes en stikkontakt hvor jeg kunne lade telefonen
Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:
Så var man hjemme i Oslo igjen. God ettermiddag fra Ingierstrand. Etter fire timer her er det snart dags for retur til heimen. Mye folk på stranda, men ikke noe problem å finne en OK plass. Snarere kapasitet på parkeringen som setter begrensinger. Ha en strålende søndag i finværet[emoji41]
f3ed404f5e936f2b7a232d0ba1b37b22.jpg

God ettermiddag fra kantina på OSL. En del barnefamilier her der et av barna sa at det å være her var den beste opplevelsen i hele sommer siden de hadde kakao. Straks oppover i landet og endelig få prøvd en liten dash 8-100 til slutt - bort fra varmen nykommer man vel ei uansett retning.

For øvrig spenstig valg å røyke en kjemperev rett før man setter seg på flytoget, håper ikke vedkommende skal gjennom tollen senere:p

Ha en fin en i sola (med eller uten jazztobakk)

Servicenivå utenfor Ring 3...ok tenker de fleste er lei din stadig vurderinger rundt hvilken sykdom har jeg idag. Servicenivå utabygds skar du itte kimse av. Men hold deg innafor ring 3, så blir verden et bedre sted.

God ettermiddag fra Stavanger :)
Etter alt for mye jobb i hula i Bergen var det godt å komme hjem hit. Men har hatt to netter med trilling av barnebarn med vond mage, men nå går det bedre så jeg har fått HELT fri til natten. Diverse hagearbeid er utført og nå nytes iskald Fatøl ala thai style -med isbiter- i deilige 26°c
Ha en nydelig søndag :)

3d527728a35b397c764687868aa826e7.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Så var man hjemme i Oslo igjen. God ettermiddag fra Ingierstrand. Etter fire timer her er det snart dags for retur til heimen. Mye folk på stranda, men ikke noe problem å finne en OK plass. Snarere kapasitet på parkeringen som setter begrensinger. Ha en strålende søndag i finværet[emoji41]
f3ed404f5e936f2b7a232d0ba1b37b22.jpg

Gode minner fra en som vokste opp en sykkeltur unna Ingierstrand, husker ennå at det kostet 50 øre å komme inn og det var badebåt fra Oslo (Rådhuskaia ?).

Etter en lang våkenatt, med en hund som dessverre har litt mer alvorlige poteskader, går De’Longhi’en i høytrykk her.

Mye Push Pull Propell lyd over oss, en Cessna 337 Skymaster flyr frem og tilbake over oss.

Nå har du snakket en del om denne banankaken. Er den hjemmelaget eller kjøpt ferdig??
Jeg fikk veldig lyst å prøve den.

Kan bestilles hos alle NorgesGruppen sine butikker…fra Bakehuset.

Kan bestilles hos alle NorgesGruppen sine butikker…fra Bakehuset.

Dette er en klar favorittkake fra 80 tallet.. Präve å finne den nå for bestilling på Bakehuset men uten hell.. Må man møte opp fysisk i butikken?

Back