Originally posted by DY
Det er vel det vi diskuterer...og mange nordmenn synes er litt merkelig, spesielt når en ser at det faktisk går fint å ha langruter fra OSL....og at SAS har enda større potensiale til å få det til om dem planlegger litt. Men regner med at SAS da også ikke går ut i norske media og "klager" sin nød over at nordmenn ikke bruker SAS.Originally posted by PP
Jeg har ikke sagt alle skal være enige...
Sagen er den at OSL har lavest prioritet hos SAS intkont - det er der en række grunde til.
Originally posted by Dag Viking
Når det gjelder en andre avgang fra CPH så er det totalt likegyldig for min del. Dessuten foreslår jeg for alle nordmenn som ønsker SAS tilbake på OSL-USA å boikotte SAS fra CPH og heller fly via ARN.
Kunne ikke vært mer enig med deg. "SAS må tenke nytt"...hmmm Hvor har jeg hørt det før??Originally posted by Dag Viking
SAS danke ut CO på ruten OSL-EWR? Det tror jeg faktisk ikke kommer til å skje, hvis da ikke CO kommer veldig i beit for fly og ser muligheter for bedre inntekter andre steder og derfor legger ned hele ruta. Jeg har ikke tallene foran meg, men en 757 bruker noe over halvparten av drivstoffet en 333 bruker over Atlanteren. (kjapt tippet antar jeg ca 30-35 kontra 50-60 tonn). En del kostnader er likt for CO og SK, men med dagens oljepris har CO en stor fordel med tanke på utstyr. Transfer på EWR fra CO til CO er utrolig mye enklere enn fra SK til UA på IAD eller ORD, men en SAS EWR rute er vel kanskje O&D primært.
Når det gjelder en andre avgang fra CPH så er det totalt likegyldig for min del. Dessuten foreslår jeg for alle nordmenn som ønsker SAS tilbake på OSL-USA å boikotte SAS fra CPH og heller fly via ARN.
OK, men det virker som om enkelte kan "komme unna" med det meste her inne.Originally posted by LN-MOW
Jaja .. da lar vi siste ord vaere sagt om dette. personlig tror jeg pp mente det mer humoristisk enn du gir ham credit for, men for 'husfredens skyld' redigerte jeg litt.
Tilbake til debatt! Ellers ............issed
Originally posted by DY
Forsåvidt greit at LN-MOW valgte å sensurer og slette deler av innleggene til pp og meg selv. Men synes man må kunne ta opp slike ting som ble gjort av meg. Jeg synes til tider enkelte deltakere her inne kan være litt ufine mot andre, og dessverre gå litt over streken. Syntes pp gjorde det i denne saken. Selv da jeg på en ryddig og ordentlig måte forsøkte å rydde opp i dette fikk jeg altså et "god-dag-mann-økseskaft-svar" som jeg syntes var barnslig og ikke særlig seriøst.
Uten å virke sur eller bitter, så synes jeg en må forvente at deltakerne på forumet bør oppføre seg innenfor rimelighetens grenser og respektere at andre kan ha ulike meninger. pp sitt svar til Dag Viking syntes jeg burde kommenteres, noe jeg selv mente ble gjort på en voksen måte, men med enda barnsligere svar tilbake til meg.
pp fikk flere anledninger til å "ta opp hansken" og rydde opp i dette, men valgte heller å fortsett i samme stil. En unnskyldning fra pp til Dag Viking synes jeg er på sin plass. Men vi har visst ulik moral og etikk på det området.
Ha en god helg
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.