Håper å gjenåpne kveldsflighten til NY

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Håper å gjenåpne kveldsflighten til NY

Nei - virker som det er langt viktigere HVOR i Skandinavia sjefen skal komme fra...enn hvordan han tenker.

Er vel snart på tide med en nordkvinne nå?

Originally posted by DY
Originally posted by PP
Jeg har ikke sagt alle skal være enige...

Sagen er den at OSL har lavest prioritet hos SAS intkont - det er der en række grunde til.
Det er vel det vi diskuterer...og mange nordmenn synes er litt merkelig, spesielt når en ser at det faktisk går fint å ha langruter fra OSL....og at SAS har enda større potensiale til å få det til om dem planlegger litt. Men regner med at SAS da også ikke går ut i norske media og "klager" sin nød over at nordmenn ikke bruker SAS.

Det er viktig aa huske paa at CO IKKE flyr FRA Oslo, de flyr TIL Oslo....og det er en stor forskjell!...Jeg noksaa sikker paa at CO har 60% eller mere av sine reisende som starter reisen i USA....det gir automatisk hoeyere inntekt da billettprisene, spesiellt de som teller, er langt hoeyere i USA og dermed bedre inntekter paa 60% av passasjer grunnlaget...

Det er klart CO har en helt annen profil i de store markedene her i USA enn hva SAS noen gang kan klare, SAS forbindes foerst og fremst med SAS Shoes, saa med Software og noen har hoert om SAS Airline.....det kan min kone underskrive paa, etter aa ha brukt 2 aar paa aa bygge opp Portland Oregon som marked for SAS (Airline)....og dette var mens SAS og BA var den eneste som floey til Europa fra Seattle, og lenge lenge foer Lufthansen fant Portland....

Min egne personlig mening er at SAS longhoul må tenke nytt. De har vel stått på stedet hvil veldig lenge. Og den ruten de har prøvd seg på mest er osl-ewr som de har prøvd.. prøvd og prøvd.. og tror ikke sk opnår mye respekt av det..

Og hvis de skulle komme til å åpen ruten igjen, for å prøve å danke ut CO, for så å legge den ned igjen.. da har de nådd et veldig lavt nivå.

Hvis noen her bruker sas alfa flittig ser man jo også at en liten teknisk hendelse på en widebody.. ødelegger hele langdistanse nettet dems.. For dem har jo den største flyparken:)

Skal bli spennende og se hvor sk longhoul er om et par år

P.S. Klokken er 02.55 og jeg har jobbet i 10 timer.. så skrivefeil.. ja.. :)

SAS danke ut CO på ruten OSL-EWR? Det tror jeg faktisk ikke kommer til å skje, hvis da ikke CO kommer veldig i beit for fly og ser muligheter for bedre inntekter andre steder og derfor legger ned hele ruta. Jeg har ikke tallene foran meg, men en 757 bruker noe over halvparten av drivstoffet en 333 bruker over Atlanteren. (kjapt tippet antar jeg ca 30-35 kontra 50-60 tonn). En del kostnader er likt for CO og SK, men med dagens oljepris har CO en stor fordel med tanke på utstyr. Transfer på EWR fra CO til CO er utrolig mye enklere enn fra SK til UA på IAD eller ORD, men en SAS EWR rute er vel kanskje O&D primært.

Når det gjelder en andre avgang fra CPH så er det totalt likegyldig for min del. Dessuten foreslår jeg for alle nordmenn som ønsker SAS tilbake på OSL-USA å boikotte SAS fra CPH og heller fly via ARN.

Hvorfor er ARN bedre enn CPH?

Desentralisering. Ved å boikotte CPH vil trafikk-grunnlaget derfra reduseres, og så kan man jo håpe at det fører til flere ruter fra ARN og OSL.
Dessuten er personalet på ARN mye vennligere enn på CPH:up:

Er de det? Har ikke opplevd mange flyplasser med en sjarm som CPH (det har absolutt ikke noe å gjøre med danske SAS ansatte - men flyplassen har jo mange andre dansker også) Utvalget av butiker er jo også mye mye bedre enn på ARN. I tillegg blir det galt i hodet mitt å reise øst (ja da er det bedre med sør - sikkert av gammel vane) når jeg skal vest!!!

Skal man ut i den store verden handler man vel ikke på flyplassen i Skandinavia? Eller er det bare meg som kun kjøper solkrem på tax-free?
Dessuten, ARN-ORD/EWR og CPH-ORD/EWR har samme reisetid pluss minus noen få minutter. ARN-OSL er kortere enn CPH-OSL, så med connection kommer man likt/bedre ut via ARN dersom det er like hyppige avganger. ARN har dessverre ikke avganger til like "mange" norske byer som CPH

Og så er det jo noe eget ved svenske damer, så man må jo benytte hver eneste mulighet:up:

Så ARN vs CPH er en smakssak... Da er det vel greit at noe liker ARN og andre CPH. Loungene er også bedre i CPH - både SAS sin og Diners Club sin. Utvalget av lesestoff er en annen ting som er bedre på CPH og ikke snakk om tilbudet av mat...

Svenske damer finnes det vel nok av som passasjerer i CPH...;)

Originally posted by Dag Viking
Når det gjelder en andre avgang fra CPH så er det totalt likegyldig for min del. Dessuten foreslår jeg for alle nordmenn som ønsker SAS tilbake på OSL-USA å boikotte SAS fra CPH og heller fly via ARN.

Held og lykke med din aktion.......

Originally posted by Dag Viking
SAS danke ut CO på ruten OSL-EWR? Det tror jeg faktisk ikke kommer til å skje, hvis da ikke CO kommer veldig i beit for fly og ser muligheter for bedre inntekter andre steder og derfor legger ned hele ruta. Jeg har ikke tallene foran meg, men en 757 bruker noe over halvparten av drivstoffet en 333 bruker over Atlanteren. (kjapt tippet antar jeg ca 30-35 kontra 50-60 tonn). En del kostnader er likt for CO og SK, men med dagens oljepris har CO en stor fordel med tanke på utstyr. Transfer på EWR fra CO til CO er utrolig mye enklere enn fra SK til UA på IAD eller ORD, men en SAS EWR rute er vel kanskje O&D primært.

Kunne ikke vært mer enig med deg. "SAS må tenke nytt"...hmmm Hvor har jeg hørt det før??
SAS MÅ tenke nytt om dem skal overleve. Håper dem snart forstår det....

Forsåvidt greit at LN-MOW valgte å sensurer og slette deler av innleggene til pp og meg selv. Men synes man må kunne ta opp slike ting som ble gjort av meg. Jeg synes til tider enkelte deltakere her inne kan være litt ufine mot andre, og dessverre gå litt over streken. Syntes pp gjorde det i denne saken. Selv da jeg på en ryddig og ordentlig måte forsøkte å rydde opp i dette fikk jeg altså et "god-dag-mann-økseskaft-svar" som jeg syntes var barnslig og ikke særlig seriøst.

Uten å virke sur eller bitter, så synes jeg en må forvente at deltakerne på forumet bør oppføre seg innenfor rimelighetens grenser og respektere at andre kan ha ulike meninger. pp sitt svar til Dag Viking syntes jeg burde kommenteres, noe jeg selv mente ble gjort på en voksen måte, men med enda barnsligere svar tilbake til meg.

pp fikk flere anledninger til å "ta opp hansken" og rydde opp i dette, men valgte heller å fortsett i samme stil. En unnskyldning fra pp til Dag Viking synes jeg er på sin plass. Men vi har visst ulik moral og etikk på det området.

Ha en god helg

Jaja .. da lar vi siste ord vaere sagt om dette. personlig tror jeg pp mente det mer humoristisk enn du gir ham credit for, men for 'husfredens skyld' redigerte jeg litt.

Tilbake til debatt! Ellers ............ :pissed

Originally posted by LN-MOW
Jaja .. da lar vi siste ord vaere sagt om dette. personlig tror jeg pp mente det mer humoristisk enn du gir ham credit for, men for 'husfredens skyld' redigerte jeg litt.

Tilbake til debatt! Ellers ............ :pissed
OK, men det virker som om enkelte kan "komme unna" med det meste her inne.

Synes jo at en burde kunne svare og ordne opp i det hvis det virkelig var slik at det var humoristisk ment. Savner litt respekt for andre deltakere her inne, men det har kanskje noe med alder å gjøre.
Får heller forsøke å heve seg over slikt.
Men mener forstsatt at enkelte "smileys" burde vært fjernet.

Originally posted by DY
Forsåvidt greit at LN-MOW valgte å sensurer og slette deler av innleggene til pp og meg selv. Men synes man må kunne ta opp slike ting som ble gjort av meg. Jeg synes til tider enkelte deltakere her inne kan være litt ufine mot andre, og dessverre gå litt over streken. Syntes pp gjorde det i denne saken. Selv da jeg på en ryddig og ordentlig måte forsøkte å rydde opp i dette fikk jeg altså et "god-dag-mann-økseskaft-svar" som jeg syntes var barnslig og ikke særlig seriøst.

Uten å virke sur eller bitter, så synes jeg en må forvente at deltakerne på forumet bør oppføre seg innenfor rimelighetens grenser og respektere at andre kan ha ulike meninger. pp sitt svar til Dag Viking syntes jeg burde kommenteres, noe jeg selv mente ble gjort på en voksen måte, men med enda barnsligere svar tilbake til meg.

pp fikk flere anledninger til å "ta opp hansken" og rydde opp i dette, men valgte heller å fortsett i samme stil. En unnskyldning fra pp til Dag Viking synes jeg er på sin plass. Men vi har visst ulik moral og etikk på det området.

Ha en god helg

Come on DY... Det er fint moderatorerne går ind og censurerer indlæg såfremt de mener at nogen er gået for langt hvilket man tilsyneladende synes i dette tilfælde. Men at du DY nu tilsyneladende har udråbt dig selv en en selvbestaltet politibetjent, synes jeg er påfaldende med visse af de udsagn og synspunktet du selv til tider fremkommer med.

Hvad angår denne tråd, så mener jeg ikke at jeg på nogen måde skylder nogen en undskyldning. Dag Viking kommer med en udtalelse der til en vis grad må opfattes som provokerende - når man gør det må man også kunne klare en modkommentar der bygger på en sammenblanding af ironi og provokation. Dette var intentionen med det indlæg jeg skrev som kommentar på Dag Vikings udtalelse!

Nå blir jeg litt nysgjerrig på hva som sto i det innlegget som ble fjernet. Jeg vet jo godt at mitt forslag om boikott ikke ville bli godt mottatt fra Danmark.

Men det gikk da på danske damer vs. svenske damer... Ingen ting provoserende i det...;)

Status
Not open for further replies.
Back