Håndtering av "Sandfast 2020"

Re: Vinterværtråden 2019/2020

SAS bør med ledig A330/340/350 kapasitet være i en bedre situasjon til å takle dette enn Norwegian, som mangler fly.

Er uenig med deg.
I dag setter Norwegian inn ekstrakapasitet til OSL med en 789 og en 744 fra tredjepart med hhv 344 og 455 seter, mot SAS sine 262. Tipper at vi kommer til å se flere DY 787 på LPA i dagene fremover.

Ser ut til å gå forholdsvis greit rundt omkring for øyeblikket med noen unntak.

EHAM (Amsterdam)
Arrivals regulated due to Weather (strong wind).
Moderate to high delays.

EGLL (London Heathrow)
Arrivals regulated due to Weather (strong wind).
Moderate delays.

GCLP (Gran Canaria)
Arrivals regulated due to Weather (haze).
Very high delays.

LPPT (Lisbon)
Arrivals regulated due to Airspace Management.
Low to moderate delays.

Likevel er det nok et stykke igjen før lidelsene kan matche al-Hol leiren i Syria(for å sette det i perspektiv).
Absolutt ingen har dratt til Kanariøyene fordi de ønsket oppleve drap, voldtekt, tortur og primitive forhold så dette blir helt galt å sammenligne med.

Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Flyselskaper rammes veldig av Corona i Italia. Norwegian er ned 14% i dag på en heller rød børs.

Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

DY har leid inn Wamos, som nå er på tur til LPA fra MAD med en 747 for å fly folk opp til OSL. Ser også på Norwegian at det ligger inne en 787 på DY8401 LPA-OSL

Re: Håndtering av "Sandfast 2020"

Mye DY8xxx hos norwegian fra LPA i dag, så virker som det nå endelig begynner å løsne.
B204E4A8-C935-47E5-8605-546D453233F3.jpg

Det tyder på at SAS er ved at flytte det meste af flåden til LPA.
SE-REH kom aldrig afsted igen - crew hours?
SAS har kun lykkedes at få én enkelt maskine afsted fra LPA. Hvad sker der, dernede? Er der teknik på sandfast flyene?

Det tyder på at SAS er ved at flytte det meste af flåden til LPA.
SE-REH kom aldrig afsted igen - crew hours?
SAS har kun lykkedes at få én enkelt maskine afsted fra LPA. Hvad sker der, dernede? Er der teknik på sandfast flyene?

Mener jeg leste de hadde fått 3 avgårde. De har jo crew der nede, så kan ikke skorte på det

Mener jeg leste de hadde fått 3 avgårde. De har jo crew der nede, så kan ikke skorte på det

SE-REH er en a330 sendt fra CPH. Maskinene som er strandet på LPA er hovedsakelig B737´er med crew fra OSL. Ikke så mange der som er sjekket ut på a330/340/350, så det er ikke helt utenkelig...men tviler på at SAS sender ned et crew på SE-REH som raskt går ut på tid. Trolig er forklaringen en annen.

SE-ROX (320) og LN-RRU (B738) er netop lettet på vej mod hhv ARN og OSL.
På LPA står stadig:
SE-ROM (320)
SE-REH (330)
LN-RPR (B738)
LN-RNU (B738)
LN-RGD (B738)

Kan heller ikke forestille mig at 330 crew ville løbe ud af tid. Vi må se...

SE-REH er en a330 sendt fra CPH. Maskinene som er strandet på LPA er hovedsakelig B737´er med crew fra OSL. Ikke så mange der som er sjekket ut på a330/340/350, så det er ikke helt utenkelig...men tviler på at SAS sender ned et crew på SE-REH som raskt går ut på tid. Trolig er forklaringen en annen.

Pirker, tenkte crew til de maskinen som stod stuck der nede.
REH crewet kan ha gått ut på tid, den hadde jo en heftig ATC forsinkelse sørover igår

Pirker, tenkte crew til de maskinen som stod stuck der nede.
REH crewet kan ha gått ut på tid, den hadde jo en heftig ATC forsinkelse sørover igår

Yeps, STD 13.00 ATD 16.52 flight time 5 t 11 min.

Jeg kender ikke af gode grunde ikke Crew hours i detaljer, men på
dette Forum har jeg lært at Kanarieøerne er sårbare m.h.t.
forsinkelser. Det er i så fald en
‘no brainer’ at crew gik ud på tid efter den forsinkelse!
Hvis vi tænker returen til ende, så havde ground stop LPA og flyvetiden til OSL tilsammen været min. 8 timer - uden yderligere forsinkelser.

Når SE-REH (A330) kommer til OSL i dag, skal den tilbake til LPA i kveld for å hente hjem flere. Retur til OSL er i morgen formiddag!

Hvis du bare kaller mellomlandingen på SK4144 for et eget fly så får du 2 ekstra fly.
SK4144 til Bergen
SK4144 til Ålesund
SK4144 til Trondheim
Vips så har du to flere fly ;)

Var iallfall 9 kansellerte fly fra Værnes i dag for SAS med samme begrunnelse.

Virker som SAS har mer enn nok problemer med seg selv og sine ansatte og mangel på fly. Virker ganske utrolig at fortsatt står der 2 fly Sandfast på LPA:8:

Back