Hadde bare EBG

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Sitter og koser meg påen lounge akkurat nå. Med mitt kort fra Diners gikk jeg forbi en som stod i resepsjonen og viftet febrilsk med sitt EBG. Han hadde visst store problemer med å akseptere at han ikke slapp inn. ;-)

Som EBG burde han selvsagt hatt co-branded gratis Diners-kort.
Hvilken lounge? Som *A gold skal han ha tilgang til Dan lounge.

Last edited:
Jeg skjønner at du er veldig fornøyd med at du har diners i stedet for EBG.

Hvis han hadde billett med *A så hadde han retten på sin side.
EBG gir vanligvis tilgang til bedre lounger enn Diners-loungene, men i enkelte tilfeller så er det sikkert motsatt.
Gardermoen, som de fleste av oss er innom titt og ofte, er et godt eksempel på at *A gold er kjekt å ha, mens diners er totalt unyttig.

Last edited:
Merkelig, fant dette på siden til LH:

Choose card/ticket Star Gold Card
Choose city Tel Aviv

Renew selection Contract lounge
Airport Tel Aviv - Ben Gurion
Location Concourses B & C in Terminal 3 Depatures / Near Gates B3 and C3
Name Dan Lounges
Opening hours 24 hours per day except for Friday evening when the lounge is closed from 18.00 - 21.00

Av og til er lh nøye på at en har fått med invitasjon ved check in. Uten den kan du glemme adgang. Vet ikke regler i tlv.

I følge "Lounge Findern" til Star Alliance har man ikke tilgang til lounge i Tel Aviv som *G.

http://www.staralliance.com/loungeF...Bonus&ffpStatus=EuroBonus+Gold&paidClassCode=

Kan godt være en kontraktslounge, og da vises den ikke. Siden TLV ikke er en hub eller fokus-by for *A, så er det ikke unaturlig at de ikke har egen lounge der, men i stedet leier tjenester.
*The lounge finder includes all lounges operated by Star Alliance member carriers and all Star Alliance lounges (CDG, LAX, LHR, NGO).
Only lounges at the departing airport are shown.

Back