Frequent Traveller
Anthill kicker
Sammenliknet på lik "pax onboard experience" basis ombygges f.eks. A321 (@ 198 seter all Y-class 32" pitch) til H21QR (@ 179 seter all Y-class) dvs man taper 19 seter eller 9.6 % ... Underbelly har A321 plass til 10 AKH (5fwd, 5aft) hvorav 6 trengs for innsjekket bagasje (dvs 4 ULD er "frie" til flyfrakt) mens H21QR trenger kun 4 AKH til bagasje, dvs 6 ULD - to ULD mer ! - blir "frigjort" til flyfrakt. Deretter er det debattert om hvorvidt Operatøren kan klare å forandre på drifts-modellen hensiktsmessig, slik at frakt frembringer en inntekts-bonus som evtlt hjelper å gjøre opp for de tapte inntektene pga de seter vi har kastet ut ?
Løfte-terskelen til overhead stowage for H2XQR er blitt satt ned 3.5" (9 cm) vs A32X, samt en pax-density på 2.5 pax pr seat pitch i midtgangene (vs 6 pax i A32X !) skulle gjøre det lettere å stue inn Rollerbags/Rucksacks/Håndvesker ?
Løfte-terskelen til overhead stowage for H2XQR er blitt satt ned 3.5" (9 cm) vs A32X, samt en pax-density på 2.5 pax pr seat pitch i midtgangene (vs 6 pax i A32X !) skulle gjøre det lettere å stue inn Rollerbags/Rucksacks/Håndvesker ?
Last edited: