Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
Heisann!
Jeg er 100% enig med peppep her!
Frequent Traveller,
Dette aa hevde at Boeing har "kastet inn haandkle" er vel aa sette ting paa spissen... :8:
Det er ikke uvanlig av NTSB aa komme til en "most probable cause" uten aa ha et definitivt svar paa en enkel aarsak til et uhell, slik for eksempel TWA 800. Mye analyse gikk inn i SFAR 88, og mange direktiver var paakrevet, men man kunne ikke hevde at man med 100% sikkerhet hadde dekket alle muligheter for antennelse. Det ble da paakrevet av 14 CFR part 121.1117 at man maatte installere et "fuel tank inerting system" slik at man kunne senke mulighet for antennelse, som kunne vaere oversett i SFAR 88 analysen, til en sannsynlighet mindre enn 1 X 10e-9. Mye av den samme metoden ble brukt med dette B787 batteri systemet, og denne "firebox" som pressen saa populaert kaller dette, er mye av det samme som et fuel tank inert system. Batteri systemet ble omgjort, og denne containment loesningen er akkurat hva det kalles, en containment plan om noe skulle skje som ikke var dekket i re-design. Jeg tror Boeing, Thales, GS Yuasa, FAA og andre industri eksperter har gjort en utmerket jobb med aa komme opp med en akseptabel loesning...
Dag
Har du noen forutsetninger for å vite noe om hva Boeing gjør, utover hva som skrives i media?
Jeg har ikke har noe som helst kjennskap til hvilke prosesser Boeing har gående i forbindelse med groundingen og problemene, men det virker ekstremt usannsynlig at de ikke har store ressurser til å finne ut av årsaken.
Jeg er 100% enig med peppep her!
Frequent Traveller,
Dette aa hevde at Boeing har "kastet inn haandkle" er vel aa sette ting paa spissen... :8:
Det er ikke uvanlig av NTSB aa komme til en "most probable cause" uten aa ha et definitivt svar paa en enkel aarsak til et uhell, slik for eksempel TWA 800. Mye analyse gikk inn i SFAR 88, og mange direktiver var paakrevet, men man kunne ikke hevde at man med 100% sikkerhet hadde dekket alle muligheter for antennelse. Det ble da paakrevet av 14 CFR part 121.1117 at man maatte installere et "fuel tank inerting system" slik at man kunne senke mulighet for antennelse, som kunne vaere oversett i SFAR 88 analysen, til en sannsynlighet mindre enn 1 X 10e-9. Mye av den samme metoden ble brukt med dette B787 batteri systemet, og denne "firebox" som pressen saa populaert kaller dette, er mye av det samme som et fuel tank inert system. Batteri systemet ble omgjort, og denne containment loesningen er akkurat hva det kalles, en containment plan om noe skulle skje som ikke var dekket i re-design. Jeg tror Boeing, Thales, GS Yuasa, FAA og andre industri eksperter har gjort en utmerket jobb med aa komme opp med en akseptabel loesning...

Dag