Grounding av 787

Hvor alvorlig er det egentlig om de bare har ETOPS-120 sånn på kort tidsskala? Er det ikke egentlig bare LAN av dem som allerede har fått leveringer som egentlig gjerne kunne brukt B787 på noen av rutene? Jeg tenker først og fremst på SYD-SCL, der de nå bruker A340-300. Skulle tro det er blant de siste rutene de vil slutte å bruke A340 på uansett. Air New Zealand er vel de første som ikke kommer særlig langt uten ETOPS-180, men det er vel en stund til? Så jeg tenker at Boeing har kanskje et år på seg å fikse ETOPS-330, og det er ikke sikkert det er akutt krise med ETOPS-180 heller, mens batteri-problemene faktisk er akutt krise...

vet ikke om LAN stresser seg, med tanken de skal vente til 787-9 for å ersatte A343 i ruten SCL-SYD

Har en innenriks ANA-flight 9. mai som opprinnelig er satt opp med 787. Noen som vet om det er håp om at det går i orden?

Heisann Frequent Traveller!

Jeg skrev om dette for vel en maaned siden:

...
Til slutt, hvorfor er disse media "ekspertene" saa opptatt av denne firebox'en og nevner ikke noe om resten av det som er presentert? Det er en masse andre forbedringer presentert i Japan, men dette krever aa lese og forstaa denne batteriteknologien for aa skjoenne virkningen av...

...og det kommer fram igjen i denne artikkelen:

The fix involves enhanced testing and production quality, design improvements as well as a new battery enclosure and venting system.

Igjen saa kreves det at man proever aa sette seg inn i ting, tydeligvis slik Tim Robinson har gjort her, men det ser ut til aa vaere en mangelvare blant mange av vaare media eksperter og selv enkelte politiske utnevnte industiledere...:angry:

Dag

... jeg skrev om dette for vel en maaned siden ...
Vi husker godt dine innlegg, Dag Johnsen ... allikevel kan det vaere saklig ä höre andre (like respektable ?) kilder's uttalelser om denne affaeren, derfor har jeg sitert de to siste artikkelene (av James E Hall og Tim Robinson, samt av John Goglia för det), sä kan jo hver og enhver her pä forumet grunnlegge sin egen nöytralt inspirerte formening ...?

Selv mener jeg Boeing begikk "Gross Negligence" fordi de har trukket med seg sine Kunder konsekvent inn i en alvorlig knipe ved ä vente til det sprakk i en situasjon hvor Boeing selv i flere är har vaert bevisst om at batteri-systemet i 787 ikke var oppdatert til siste Lithium-ion teknologiens forbedringer ... Boeing skulle ha tatt initiativet ä gjöre noe med saken i 2009/2010 ... hvorfor valgte de ä vente til designen sin "sprakk" med de konsekvenser dette har medfört verdens godtroende 787-Operatörer ?

Last edited:
Jeg skal til LHR 9-12 MAI i år. Tror dere det er muligheter for å se 787 der?
og Qatar er vel det eneste flyselskapet som skal fly 787 til LHR?

Ser ut som du kan ha flaks :
Ethiopian Airlines from 08MAY13 to 15JUN13 will be offering Boeing 787 service on Addis Ababa – London Heathrow route, where it’ll operate 6 weekly flights. Reservation for the Boeing 787 service opened today.

Kilde:http://airlineroute.net/2013/04/30/et-lhr-may13/

Ser ANA har hatt flere 787 i lufta i dag, er dette testflygninger eller har de gjenoptatt rute flygninger?

Så også Ethiopian til FRA i rutetraffikk

Ethiopian mellomlander i Roma på veien fra Addis til London hver mandag, men ser ikke ut som om de selger billetter på FCO-LHR, ellers så kunne det vært en grei og eksotisk måte å oppleve Dreamliner på nå i mai. :)

La oss håpe det :) Blir uansett en lang LHR tråd med eller uten 787.

Er det slik at dette er det blir 787 på alle rutene fra Addis Ababa.
I såfall kan jeg stole på tidene jeg får fra deres sider?

09.MAI ET700 09:15 LHR
10 MAI ET700 06:50 LHR
11.MAI ET700 07:15 LHR
12.MAI ET700 07:15 LHR

Heldig med denne. :)

Boeing 787 Operators Planned Service Resumption

Ethiopian Airlines:

Addis Ababa – London Heathrow 6 weekly service operating from 08MAY13 to 15JUN13

Dette tyder pä at NTSB er ute etter ä kunne sette fingeren pä the famous "Root Cause", der hvor Boeing selv ser ut til ä ha "kastet inn händkleet" ?
Har du noen forutsetninger for å vite noe om hva Boeing gjør, utover hva som skrives i media?

Jeg har ikke har noe som helst kjennskap til hvilke prosesser Boeing har gående i forbindelse med groundingen og problemene, men det virker ekstremt usannsynlig at de ikke har store ressurser til å finne ut av årsaken.

Back