Grensekontroll OSL

Doll

ScanFlyer Blue
Da jeg ankom gardermoen i dag med DY fra Kiev, var det ingen passkontroll overhode. Vi ble sluset rett til bagasjebåndet/taxfree som om det var en schengen flight. UTROLIG SLØVT AV OSL, spør du meg

Er nok dørene på kombigater schengen/non-schengen som har vert i feil posisjon. Styres av OSL.
Om jeg nå ikke husker feil var det slik når jeg kom fra Kiev forrige gang og også! (Feil info ang flight??)

Det er vel Politiet som har ansvar for selve grensekontrollen. Men OSL har jo ansvar for at de reisende blir slust til rett plass.

Når jeg reiste til Paris i sommer var det ingen passkontroll i Oslo eller i Paris. Er dette vanlig eller? Eneste gangen jeg måtte vise pass var avgang fra Paris

Kan ikke dette skape problemer på utreise også for de som ankommer med schengenvisum? man har jo ikke innreisestempel som dokumenterer når man ankom.

Når jeg reiste til Paris i sommer var det ingen passkontroll i Oslo eller i Paris. Er dette vanlig eller? Eneste gangen jeg måtte vise pass var avgang fra Paris

Det er helt normalt da dette er innenfor schengen.

Når jeg reiste til Paris i sommer var det ingen passkontroll i Oslo eller i Paris. Er dette vanlig eller?

Ingen passkontroll innen Schengen, det er jo hele poenget.

Finnes dog unntak og i blant står politiet i gate for å ta i mot flighter hvor de mistenker det kan komme litt ymse med

Er nok OSL som har surret her, men ja det er betenkelig når flighten kommer fra ikke Schengen og landet flyet kommer fra har visumplikt til Norge.

Dørene styres av min avdeling, Flyparkering, og fjernstyres gjennom et datasystem. I ny og ne skjer desverre menneskelig feil, og i ny og nei skjer det også andre feil som mekaniske, en nødåpner trykkes inn osv. Utrolig mange mennesker TROR at man SKAL alltid rett inn mot terminalen med en gang og kroppen stritter i mot og en åpner tas, desverre :) hva som har skjedd i dette tilfellet er jeg usikker på da jeg har fri om dagen.

M

Back