GRATULERER MED DAGEN

Klokken 15:00 ble det svart over huset her også...men det gjør da ingen ting. Vi fyrer på peisen og det skal nok bli både mat og vin i kveld også...

Citerar Radio Stockholms trafikavdelning:

"Det råder just nu totalt kaos hela vägen mellan Humlegården och Skansen, staden är fullkomligt invarderad av folk från landet i väst. Snälla trafikanter låt dom få vara i fred en dag om året.... Jag är också halvt Norsk".

Gratulere med dagen alle sammen! Her i Stiftsstaden ble det en heller sur 17. mai, men vi hadde da noen solstråler innimellom også. 16. mai kampen på Lerkendal i går var MYE surere, i dobbel forstand...

Jag får ta och gratulera alla norrmän på deras nationaldag, men vete fasen ifall man ska gratulera 100 års jubileet för unionsupplösningen =) :cheers:

Da var flagget satt opp .... ser ut til aa bli en pen dag - men det er KALDT!! Rim i gresset ..
Meteorolygene truer med regn mot kvelden, saa toget i Ballard kan bli vaatt ..

Originally posted by LCH
Gratulere med dagen alle sammen! Her i Stiftsstaden ble det en heller sur 17. mai, men vi hadde da noen solstråler innimellom også. 16. mai kampen på Lerkendal i går var MYE surere, i dobbel forstand...

Å? Skjedde det noe spennede? Tapte RBK? Så trist...
:p

Ellers har KGL og jeg kjørt i tog i dag. Det ble ingen feiring før vi kom tilbake til Norge og den var dempet... Men spotting ble det. Mer følger.

Gratuerer med dagen, ja. flott vær vi fikk i dag, og det betyr nå ganske mye.
Har stått og solgt is og brus + div på det lokale arrangementet i ettermiddag, til kroner og øre gikk trill rundt for mitt indre... Morsomt med barn, men når det blir mange ganger frem og tilbake med hva de skal ha til 2 eller 3 kr stk, og hvor mye de skal ha igjen, så er det greit at de ordner køen selv.....

Gratulerer med dagen fra Norges Midtpunkt.
Til en foranding har været vært fortreffelig selv om det var kjølig. Så lenge regnet holder seg borte er alle fornøyde her.:D
Med 2 barn i skolekorps går dagen med til kjøring og aktiviteter rundt dette.
På skolen er det sedvanlige 17.mai arrangement, hvor vi som er foreldre står for salg av kaker, kaffe, lapskaus, rømmegrøt, pølser og brus til en mengde mennesker.
Selv stod jeg ansvarlig for salget, og som den kremmer jeg er, fikk jeg doblet prisene på alle salgsvarer i år. Bl.a ble pølseprisen økt fra 10 til 20 kroner, og INGEN av kundene reagerte på doblingen av prisen. ALLE skal jo ha den pølsa si uansett på 17.mai, og vi mer enn doblet dugnadsinntekten til korpset, så nå slipper vi forhåpentligvis å selge lodd til jul :up:

Gratulerer med dagen til alle hjemme i "gamlelandet'!

Hadde helt glemt av dagen i dag, og oppdaget det ikke foer jeg sjekekt dagens paa aircraftresourcecenter.com.

Har en elev med oppflyging i dag, og bestaar han, saa blir det bedre lunch paa meg i dag!

Ha en fortsatt flott dag!!

Originally posted by FarmerBl.a ble pølseprisen økt fra 10 til 20 kroner, og INGEN av kundene reagerte på doblingen av prisen. ALLE skal jo ha den pølsa si uansett på 17.mai, og vi mer enn doblet dugnadsinntekten til korpset, så nå slipper vi forhåpentligvis å selge lodd til jul :up:

Det er det vi økonomer kaller lav høy Willingness to Pay, eller rimelig uelastisk etterspørsel. Alle revenue managers våte drøm - å kunne doble prisen uten fall i etterspørselen. Kronesis og Solo i Asker = 40 kroner! Men, vi betalte - så da var prisen rett skulle man tro....

Jeg vil påstå at Farmer og CKs "forhandler" er monopolister som utnytter sin stilling, og som snarest må bli regulert! :D

Farmers muligens, men i Asker sentrum var det i går en rekke selgere av brus & is, og det så ut til at gjengs pris for en 1/2 liter brus var kr. 20,- - med andre ord var det 20 som var markedspris i Asker sentrum i går, i et velfungerende fritt marked (om det har vært samtaler og prisfiksing på forhånd er jo godt mulig - så vi får ringe Eggum-Johansen ASAP!

Originally posted by Falcon
Jeg vil påstå at Farmer og CKs "forhandler" er monopolister som utnytter sin stilling, og som snarest må bli regulert! :D

hehehe..
Ser ikke ut til at konkurransemyndighetene kommer til å behefte seg så mye med dugnadsarbeidet vårt
:D
Men som CK sier, på en sånn dag virker det som om prisen er "rett" uansett.
For vår del ser det ut til at kuren hjalp, når kremmere fikk sette prisen istedet for velmenende mammaer
:D

17. mai forløp på vanlig vis: champagnefrokost, Solli Plass og grilling på kvelden. Masse folk i byen og været holdt seg bra, men unntak av bittelitt drypp fra oven.

Jeg leste i Aftenposten at en gang på 60-tallet ble to svenske barn nektet å gå i barnetoget "det kunne skli ut, hvis utlendinger fikk gå", hørt sånt tøys, går man på en skole som går i toget, skal man selvsagt få gå uansett nasjonalitet. I år spilte et svensk korps i toget, p.g.a. unionsjubiléet, et bra innslag vil jeg tro. I Frankrike inviterer de et utenlandsk militærkorps til å stille i militærparaden på Champs Elysées 14. juli. Et bra tiltak synes jeg, selv om den franske najonaldagen blir litt for "militær", et litt for autoritært preg.

Og i Seattle hadde det stoerste toget paa lenge, lenge.
''It's cool being Norwegian at a parade''

http://seattlepi.nwsource.com/local/224747_parade18.html

I Orlando ble det en feiring av dimensjoner! Epcot om dagen, og internfest i kvelden..70 norske jenter, ikledd russedresser eller bare norske flagg, var et syn vi gutta fra kysten likte. En av jentene hadde en rolle i "Rocco og russen" også. :thumbup

Det kommer en bildereportasje under tripreports

Back